Gjest Phinderella Skrevet 15. juni 2005 #1 Skrevet 15. juni 2005 Hvert år når man skal på sommerferie er det viktig og ha med seg en bok eller flere! Ifjor var jeg så heldig å snuble over Shopaholic av Sophie Kinsella og Olivia Joules-boken av Helen Fielding. Neste måned skal jeg på ferie og jeg trenger tips til hvilke bøker jeg skal kjøpe med meg! Liker best bøker som er litt lette og ikke for tunge i innholdet. Komiske bøker er det jeg foretrekker. Og gjerne noen som ligner de jeg nevnte her ovenfor skjønt har jeg hele Shopaholicserien nå og alle bøkene av Helen Fielding!... Så kom med tips!
Gjest Leola Skrevet 15. juni 2005 #2 Skrevet 15. juni 2005 Helt enig - i ferien skal det være lettleste bøker - gjerne humoristiske. Jeg har falt fullstendig for Shopaholic-bøkene og fant til min store glede at bok nr. 3 nå er i salg. Har bestilt den gjennom bokklubben og håper å ha den snart. De bøkene er noe av det morsomste jeg har lest noensinne ...
Gjest synseren Skrevet 15. juni 2005 #3 Skrevet 15. juni 2005 Kan dere skrive litt om handlingen i Shopaholic bøkene? (Kanskje de er noe for meg?)
Gjest Miss Marple-ikke innlogg. Skrevet 15. juni 2005 #4 Skrevet 15. juni 2005 Jeg leser Blå horisont av Wilbur Smith, men nærmer meg slutten, så da blir det da Vinci Koden som jeg, blant de få, enda ikke har lest.
Milly:) Skrevet 15. juni 2005 #5 Skrevet 15. juni 2005 Enig, Shopaholic-serien er helt utrolig! :D Jeg har også lest "Can you keep a secret" av samme forfatter, den var også kjempemorsom. Kan dere skrive litt om handlingen i Shopaholic bøkene? (Kanskje de er noe for meg?) Det handler om en jente, Becky Bloomwood, som er shopoholiker. Det er lett å kjenne seg igjen når man får levende beskrivelser av hennes turer i butikkene, og alt det hun bare MÅ kjøpe (siden hun "trenger det"). Koste meg noe helt utrolig når jeg leste dem (det er fire bøker i serien). Vil ikke avsløre så mye mer Anbefaler dem på det sterkeste. Andre bøker jeg har slukt rått er Da Vinci-koden og Engler og demoner (begge av Dan Brown).
Grooo Skrevet 15. juni 2005 #6 Skrevet 15. juni 2005 Jeg skal lese masser med ungdomsbøker i sommer.. Er bibliotekar i vgs, så jeg trenger å oppdatere meg litt på det som har kommet ut av ungdomsbøker de siste årene. Og slike bøker er jo gjerne ganske lette å lese, passer perfekt i sommersola! (Så må vi bare vente på sola først da...)
Gjest Solsikke Skrevet 15. juni 2005 #7 Skrevet 15. juni 2005 Akkurat nå holder jeg på å lese "Sushi for nybegynnere" av Marian Keyes. Vil anbefale denne, og andre bøker fra "Bag of fun" serien. Lettleste og morsomme bøker Ellers så gleder jeg meg masse til 16 juli, da den nye Harry Potter boka kommer. Blir nok sittende å lese denne mesteparten av sommeren
-Fisken- Skrevet 15. juni 2005 #8 Skrevet 15. juni 2005 Anbefaler vindens skygge. Selv gleder jeg meg til å lese Da Vinci koden.
Arwen Skrevet 15. juni 2005 #9 Skrevet 15. juni 2005 Jeg kjøpte meg Nick Hornbys Fritt fall i dag og håper den er bra. Ellers har jeg lyst å lese shopaholic bøkene. Haikerens guide til galaksen må være den ultimate sommerlektyre.
glaciera Skrevet 15. juni 2005 #10 Skrevet 15. juni 2005 Hvis du liker chicklit-bøker, må jo Marian Keyes være noe for deg. Jeg har bare lest spalten hennes i britisk Marie Claire, og den er hysterisk morsom. Jeg skal kaste meg over Harry Potter 6, men den varer vel neppe mer enn 4 dager. Tror jeg skal kjøpe meg "Scipios drøm" som fikk gode anmeldelser i avisene denne uka. Noen som har lest den?
Anglofil Skrevet 15. juni 2005 #11 Skrevet 15. juni 2005 Siden jeg nå har sommerferie, kjøpte jeg forleden dag 3 bøker som jeg skal ha som sommerlektyre. Bøkene heter; Mannen som elsket Yngve av Tore Renberg, Store forventninger av Charles Dickens og Madame Bovary av Gustave Flaubert, og bøkene var på salg fikk alle tre for 167, 50 kr. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå