Gå til innhold

Hvordan skjule cellulitter på lårene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har alltid slitt med masse Cellulitter på beina og rompa men nå er det skikkelig ille. Fettsugde lårene ifjor, så er fornøyd med fasongen nå, bare ikke cellulittene. Trener masse styrketrening, har gjort det i mange år, men det hjelper ikke. 

Har egentlig gitt opp å bli kvitt dem, men det må da finnes en måte å skjule dem på?  Tenker da på når jeg skal bade til sommeren. Sminke feks? 

Har googla litt og det tipses om både spraytan, fuktighetskrem med bronze, concealer m.m. Er bare det at jeg har så lite peiling på dette. Er det noen som har noen bra tips? 

Anonymkode: c77e1...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det går ikke, slapp av, glem det, ikke tenk på det, vi alle har det. Blir som å ville skjule skulderbladene eller navelen. Teit!

Anonymkode: e1a59...c34

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går ikke, slapp av, glem det, ikke tenk på det, vi alle har det. Blir som å ville skjule skulderbladene eller navelen. Teit!

Da tror jeg ikke du har sett lårene mine. De ser ut som en gammel dame på 90 år sine, og ser helt merkelig ut når jeg tross alt er såpass veltrent ellers. Det må da være noe man kan gjøre for at de ikke skal være så fremtredende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting kan skjule de, og grunnen til at ingen har det på film er at de er photoshoppet i etterkant. Det finnes programmer hvor filmstjerner/artister drastisk kan endre utseendet i en hel film/serie/musikkvideo/konsertopptak.  Syns det hjelper å være knallbrun, men det blir man jo bare i sydligere strøk av verden. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Apocalypte skrev:

Ingenting kan skjule de, og grunnen til at ingen har det på film er at de er photoshoppet i etterkant. Det finnes programmer hvor filmstjerner/artister drastisk kan endre utseendet i en hel film/serie/musikkvideo/konsertopptak.  Syns det hjelper å være knallbrun, men det blir man jo bare i sydligere strøk av verden. 

Ja brun hjelper, det vet jeg, så de blir nok mindre til sommeren. Ellers har jeg hørt at kopping skal være bra. Noen som har prøvd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen ting som kan fjerne cellulitter, men du kan prøve tørrbørsting 2-3 ganger i uka. I et forsøk ved University of Sunderland viste dette synlig forbedring i hudens utseende. Hudlegene som fulgte eksperimentet, mente at dette skyldtes at underhudsfettet som forårsaker cellulitter, ble jevnere fordelt som følge av massasjen. Du kan følge opp med en bodylotoin som inneholder koffein og hyaluronsyre. Det er ingen av disse ingrediensene som fjerner celluliter heller, men både koffein og hyaluronsyre virker utglattende på huden. Koffein har en astringerende (sammentrekkende) virkning, og hyaluronsyre får huden til å se jevnere ut fordi den øker fuktinnholdet i huden. 

I tillegg kan du bruke en bodylotion med glykolsyre, den jevner ut huden og fjerner nupper, bl.a. Jeg bruker denne, den er både bra og rimelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
16 minutter siden, Roci skrev:

Det er ingen ting som kan fjerne cellulitter, men du kan prøve tørrbørsting 2-3 ganger i uka. I et forsøk ved University of Sunderland viste dette synlig forbedring i hudens utseende. Hudlegene som fulgte eksperimentet, mente at dette skyldtes at underhudsfettet som forårsaker cellulitter, ble jevnere fordelt som følge av massasjen. Du kan følge opp med en bodylotoin som inneholder koffein og hyaluronsyre. Det er ingen av disse ingrediensene som fjerner celluliter heller, men både koffein og hyaluronsyre virker utglattende på huden. Koffein har en astringerende (sammentrekkende) virkning, og hyaluronsyre får huden til å se jevnere ut fordi den øker fuktinnholdet i huden. 

I tillegg kan du bruke en bodylotion med glykolsyre, den jevner ut huden og fjerner nupper, bl.a. Jeg bruker denne, den er både bra og rimelig. 

Takk for tips. Har kjøpt meg en tørrbørste og vakuum kopp. Er verdt et forsøk. Har også kjøpt meg en kaffepeeling. Har du tips til lotion med kaffe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Har kjøpt meg en tørrbørste og vakuum kopp. Er verdt et forsøk. Har også kjøpt meg en kaffepeeling. Har du tips til lotion med kaffe? 

En av disse, kanskje? Har ikke forsøkt dem selv, da.

https://skincity.no/no/artiklar/pure-body-boost-200-ml.html?gclid=EAIaIQobChMIvIHmy8ew6AIVB8qyCh3VOgqyEAQYAiABEgKWO_D_BwE

https://skincity.no/no/body-tone-firming-concentrate

https://www.lyko.no/biotherm/biotherm-celluli-eraser-200ml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Roci skrev:

Den øverste har feil beskrivelse, den refererer til AHA som melkesyre. AHA er fruktsyrer/glycolsyre og de jobber dypere og er mer effektive enn melkesyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Apocalypte skrev:

Den øverste har feil beskrivelse, den refererer til AHA som melkesyre. AHA er fruktsyrer/glycolsyre og de jobber dypere og er mer effektive enn melkesyre.

Ok. Jeg trodde faktisk at AHA (Alpha Hydroxy Acids) var en fellesbetegnelse på melkesyre, fruktsyrer og glykolsyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, Roci skrev:

Dette prøvde de i en nrk dokumentar,  tror den het noe med kan vi stoppe aldringen eller noe, hvis jeg ikke blander med en annen tittel. De prøvde forskjellige måter mot cellulitter over tid på et team forskjellige damer. Det var riktignok denne børstingen som ga best resultat, men det var minimalt, tror det var 12% bedring og det kunne man ikke se med øyet, kun med maskin som analyserte dybden digitalt. Jeg har både koppet og børstet og det var mere strev enn resultater for å si det sånn! Må bare lære oss å leve mere med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette prøvde de i en nrk dokumentar,  tror den het noe med kan vi stoppe aldringen eller noe, hvis jeg ikke blander med en annen tittel. De prøvde forskjellige måter mot cellulitter over tid på et team forskjellige damer. Det var riktignok denne børstingen som ga best resultat, men det var minimalt, tror det var 12% bedring og det kunne man ikke se med øyet, kun med maskin som analyserte dybden digitalt. Jeg har både koppet og børstet og det var mere strev enn resultater for å si det sånn! Må bare lære oss å leve mere med det :)

Ja stemmer, det var en BBC- dokumentar som ble sendt på NRK 🙂 Poenget mitt er at dette først og fremst viste litt bedring på utseendet av celllulittene, litt over 20% leste jeg, derfor foreslo jeg for TS å forsøke dette. Men også der ble vel konkludert med at ingen behandling kunne fjerne cellulitter, men man kan kanskje få de til å se litt jevnere ut🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare å kle på seg det. Man trenger ikke vise fram lårene. ;) 

Anonymkode: 6b594...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært plaget i stor grad, men litt har jeg da som de fleste. Lårene mine har blitt nydelige etter at jeg startet med tørrbørsting! :Anbefaler denne: 

https://skinlove.no/karmameju-buff-natural-body-brush-kost-kropp.html?_ga=2.237383296.1864275561.1585035790-351505637.1585035790&_gac=1.209462950.1585035790.EAIaIQobChMIsZnhs86y6AIVCuaaCh1YYgGREAAYAiAAEgJPp_D_BwE

Evt for en billigere versjon, kjøp skrubbehansker på f.eks Vita og skrubb deg før du går i dusjen. 3-5 min hver dag gjør susen. Alt blir mykt og fint og cellulittene blir mye mindre, er min erfaring hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har samme problem som deg, Ts. Nå er jeg bare helt middels trent, men jeg er slank og har aldri sett noen som ikke veier minst det dobbelte av meg som har like mye cellulitter. Jeg bruker minst mulig tøy som er kortere enn knehøyde. Som badetøy bruker jeg bikinioverdel og badeshorts (sånn som er laget for å bade i og som ser fin ut). Jeg syns uansett en bikinitruse er veldig avslørende, så det er greit å få dekt seg litt mer til. Ellers hjelper det veldig å være brun, som noen andre nevnte. 

Anonymkode: 9e511...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare å kle på seg det. Man trenger ikke vise fram lårene. ;) 

Anonymkode: 6b594...724

Ikke så lett i bikini 😉  synes ikke badeshorts er spesielt pent på damer. 

Veldig mange som har god erfaring med kopping så gir det et forsøk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme problem som deg, Ts. Nå er jeg bare helt middels trent, men jeg er slank og har aldri sett noen som ikke veier minst det dobbelte av meg som har like mye cellulitter. Jeg bruker minst mulig tøy som er kortere enn knehøyde. Som badetøy bruker jeg bikinioverdel og badeshorts (sånn som er laget for å bade i og som ser fin ut). Jeg syns uansett en bikinitruse er veldig avslørende, så det er greit å få dekt seg litt mer til. Ellers hjelper det veldig å være brun, som noen andre nevnte. 

Anonymkode: 9e511...176

Har du prøvd tørrbørsting eller kopping? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er slank men lårene mine ser også 20 år yngre ut enn resten av kroppen pga cellulitene 😢 Trøster meg med at jeg aldri har lagt noe særlig merke til det hos andre når jeg er på stranden osv. Folk er mest opptatt av seg selv. 

På stranden bruker jeg bikinishorts. Altså ikke løse badeshorts, men bikinishorts som hører sammen med bikinitoppen og som sitter stramt. Når dere prater om badeshorts tenker jeg sånne surfeshorts?  Men kanskje vi snakker om det samme. Den skjuler ihvertfall øverste del av låret. 

Anonymkode: 9dc1d...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er slank men lårene mine ser også 20 år yngre ut enn resten av kroppen pga cellulitene 😢 Trøster meg med at jeg aldri har lagt noe særlig merke til det hos andre når jeg er på stranden osv. Folk er mest opptatt av seg selv. 

På stranden bruker jeg bikinishorts. Altså ikke løse badeshorts, men bikinishorts som hører sammen med bikinitoppen og som sitter stramt. Når dere prater om badeshorts tenker jeg sånne surfeshorts?  Men kanskje vi snakker om det samme. Den skjuler ihvertfall øverste del av låret. 

Anonymkode: 9dc1d...b0a

Mine cellulitter sitter litt lengre ned så tror ikke en bikinishorts klarer å dekke det til, da måtte jeg nok hatt en surfershorts e.l. Disse kan forsåvidt være kule men er jo veldig få som bruker sånt. Egentlig rart det ikke er mer populært 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lest at tørrbørsting hjelper men syns det er nikjedelig å gjøre hver dag. Får sikkert panikk i mai og kommer til skrubbe for harde livet for å bli bikinifin men da det nok for sent.  Bruker en cellulittkrem fra Clarins, den inneholder coffein og kjøler veldig så det føles som om den gjør noe.  Skulle ønske det fantes kremer som virket oppstrammende midlertidig slik det finnes med hudpleie.  Har en primer fra Guerlain som synlig løfter ansiktet og får meg til å se freshere ut.  Men det koster over  600 for 30 ml, blir en dyr affære.  haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...