AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #1 Skrevet 22. mars 2020 Leser på adressa.no at 7 nye har gått påvist korona i Trondheim siden i går. To av disse er tenåringer som har blitt smittet i Trondheim, og noen av de andre kom akkurat hjem fra reise. Hvorfor har disse fått det påvist? Man testes vel ikke med mindre man blir så syk at man trenger helsehjelp, og det står ingenting om sykehusinnleggelser her. Føler man seg småsyk må man vel bare holde seg hjemme, uten å bli testet? Anonymkode: eece2...9e0 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #2 Skrevet 22. mars 2020 Kan vel være de bor sammen med helsepersonell? Anonymkode: 55815...cb8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #3 Skrevet 22. mars 2020 Jeg har en tenåring og de unge går rundt og tror at de ikke kan bli smittet. Det er både klemming, bussing og lite håndvask /antibac i min sønns vennegjeng. Jeg fortalte flere av de i går at det var viktig at de spritet mobilen siden de tar på den dagen lang, men det hadde ingen tenkt på og ikke gadd de å gjøre det heller, for det var stress. 😐 Anonymkode: 39486...75f
MFO Skrevet 22. mars 2020 #4 Skrevet 22. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan vel være de bor sammen med helsepersonell? Anonymkode: 55815...cb8 Blir man testet da altså?
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #5 Skrevet 22. mars 2020 Har to kollegaer som er helsepersonell, de er hjemme med symptomer og får ikke teste seg. Det er mangel på test-kits. Anonymkode: 24ad8...e15
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #6 Skrevet 22. mars 2020 Jeg er helsepersonell og ble testet på fredag. Anonymkode: 6613e...469
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #7 Skrevet 22. mars 2020 Jeg er helsepersonell og fikk ikke teste meg. Føler det er litt tilfeldig hvem de tester selv om de sier at de skal prioritere helsepersonell, de som blir innlagt eller folk som er spesielt sårbare. Det var 5 stykker på jobben min som var syk og bare en av oss fikk teste oss. Hun som ble testet er student og jobber bare deltid på natt, mens vi som jobber 100 % fast og har mest pasientkontakt fikk ikke. Hun som ble testet pratet jeg selv med på telefonen når hun var syk, og i følge hun hadde hun bare feber. Jeg er også pr. defenisjon i den sårbare gruppen også siden jeg har kroniske luftveisplager, så det er merkelig at jeg ikke fikk teste meg siden jeg både er helsepersonell og er sårbar. Jeg hadde de fleste symptomene som er kjent. Anonymkode: 07a47...4db 1
Anbefalte innlegg