AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #1 Skrevet 22. mars 2020 Min datter er 18 år og jeg og hennes far har delt omsorg. Jeg er veldig forkjølet og siden jeg ikke vet hva det er, så holder jeg meg isolert. Jeg får mat levert på døren via folk som handler frivillig, og har kun sendt min datter på butikken en gang for å kjøpe Ibux. Min datter bor hos faren+samboer og deres barn disse ukene mens jeg er syk. Min eks og hans samboer dro på ferie for 2 uker siden til Spania tross for advarsler om smittespredning,og kom tilbake forrige helg og er nå i karantene, men frisk og fin. De har et stort kontaktnett & god økonomi så de kunne fint fått noen til å storhandle for seg, men istedenfor sender de vår datter på butikken mange ganger i uken, for at hun skal handle inn til 5 personer. Hun har ikke sertifikat så hun får ikke med seg så mye hver gang, og tar ofte bussen. Jeg ble sjokkert da hun fortalte meg dette, for jeg ønsker ikke at hun skal bli smittet. Hennes far sier at barn og unge ikke blir smittet derfor er det ingen risiko. Han og samboeren har barn på 13 år, men de får ikke lov å gå i butikken/ta buss selvfølgelig. Kan legge til at min x og samboeren går turer med venner og sitter på uteserveringen, men å gå i butikken og handle det kan de ikke gjøre! 😩 Anonymkode: a21f7...751
malifika Skrevet 22. mars 2020 #2 Skrevet 22. mars 2020 Da hadde jeg bedt datteren min komme hjem til meg. Så får dere heller holde avstand fra hverandre og være ekstra nøye med husvasken. Jeg har bodd i snart 2 uker med samboer som har forkjølelses symptomer og jeg har ikke blitt smitta. 4
malifika Skrevet 22. mars 2020 #3 Skrevet 22. mars 2020 Også hadde jeg anmeldt xen min i samme slengen for å bryte karantenen. 9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #4 Skrevet 22. mars 2020 Jeg har sagt til min datter at hun ikke bør gjøre dette, men hun synes det er helt greit for hun har fått beskjed om at unge kan ikke bli smittet. Hun er en veldig tillitsfull jente som forguder sin far og sier ja til alt han ber henne om. Hun vil ikke bo med meg nå siden jeg er forkjølet, sier hun. Jeg blir så inn **** forbannet og redd😑 Ts Anonymkode: a21f7...751
malifika Skrevet 22. mars 2020 #5 Skrevet 22. mars 2020 Nei vel. Jeg skjønner at du blir forbanna men, så lenge hun ikke har noe i mot det, er over 18 år og x en din driter i hva du sier så får du ikke gjort så mye med det. Det du derimot kan gjøre er å anmelde han og samboeren hans for å bryte karantenen. Det er faktisk i disse dager et alvorlig lovbrudd. 6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #6 Skrevet 22. mars 2020 Hvor melder man det inn? Politiet? Anonymkode: a21f7...751
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #7 Skrevet 22. mars 2020 Du får vise henne reell fakta og be hennes far om å slutte med å utnytte henne. Spør om han vil ha hennes helse på samvittigheten. Snakk om å utnytte sitt eget barn! Og ja, meld de til politiet! Anonymkode: 112dd...9e4 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #8 Skrevet 22. mars 2020 Og hvor bryter de karantenereglene mener du, når du ser denne oversikten? Anonymkode: b5b79...731 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #9 Skrevet 22. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvor melder man det inn? Politiet? Anonymkode: a21f7...751 Du kan ringe og du kan gå på nettsiden og sende tips. Du kan også tipse anonymt ved å ikke oppgi navnet ditt. Kun skrive inn hvem dette gjelder og hva de gjør som bryter med karantenen. Anonymkode: 112dd...9e4 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #10 Skrevet 22. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Og hvor bryter de karantenereglene mener du, når du ser denne oversikten? Anonymkode: b5b79...731 De skal ikke ha kontakt med venner i karantene og heller ikke sitte på utesteder. Anonymkode: 112dd...9e4 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #11 Skrevet 22. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får vise henne reell fakta og be hennes far om å slutte med å utnytte henne. Spør om han vil ha hennes helse på samvittigheten. Snakk om å utnytte sitt eget barn! Og ja, meld de til politiet! Anonymkode: 112dd...9e4 Han er veldig selvsikker på alt her i livet, og vant til at livet suser på skinner for han. Altså kommer fra min munn er bare vås, mener han. Ts Anonymkode: a21f7...751
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #12 Skrevet 22. mars 2020 Hun har vel mobiltelefon og kan lese? Ikke vanskelig å gå til fhi.no. Barn og unge blir ikke syk men infisert og er de som smitter andre. Hadde forresten bedt henne å komme hjem. Faren er jo bare idiot. Anonymkode: 8c9b8...f2d
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #13 Skrevet 22. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har vel mobiltelefon og kan lese? Ikke vanskelig å gå til fhi.no. Barn og unge blir ikke syk men infisert og er de som smitter andre. Hadde forresten bedt henne å komme hjem. Faren er jo bare idiot. Anonymkode: 8c9b8...f2d Ja hun kan lese selvfølgelig, men 17- 18 åringer er ganske bekymringsløse, og heller ikke de som vasker og spriter hendene sine for ofte. Hun vil ikke bo hos meg nå fordi hun er redd hun kan bli smittet, samtidig sier hun at faren har sagt at hun ikke kan bli smittet fordi hun er ung🙄 De vil ha henne hos seg disse to ukene de er i karantene, slik at det blir mest mulig behagelig for de! Ts Anonymkode: a21f7...751
Anbefalte innlegg