AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #1 Skrevet 22. mars 2020 Vi har pleid og kun sett på barne-TV fra 17.30 til 18. Nå i disse tider har det blitt mer. Kanskje 2 timer i løpet av dagen. Litt her og der. Barna er 2 og 4år. Er det ok? Jeg får dårlig samvittighet når de sitter der, men vanskelig å hele tiden finne på noe å gjøre også. Ser dere mer på skjerm nå? Hvor mye er greit? Anonymkode: 7add8...d3e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #2 Skrevet 22. mars 2020 Vi bruker mer skjerm. Med hjemmekontor og storebror som har hjemmeskole så har vi ikke så mange alternativer. Vi prøver å få minst 1 tur ut og bruker mye tid på bøker, lek på gulvet, lange måltider ect men det går jo ikke når man må få unna arbeid. Litt vanskelig å underholde en 1-åring, hun kan jo ikke være alene eller finne på så mye selv. Hun har heldigvis lengre perioder hvor hun klarer å underholde seg selv, men dette styrer ikke jeg annet enn hvis jeg gir henne et eller annet nytt å drive med. Hadde hun vært året eldre så kunne jeg kanskje satt henne med store perler eller tegning eller et eller annet 🤔 Spørs om det ikke blir å ta ut sykt barn-dager, nå er jeg alene i 7 dager også. Kabalen går ikke rundt. Så ja, definitivt mer skjerm. Anonymkode: 54ca8...244 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #3 Skrevet 22. mars 2020 Her har skjermtiden sklidd helt ut for 11 og 14åringene. Den tiden jeg bruker på dem med skolearbeid,må jeg ta igjen på 1åringen og husarbeid,så da har de litt frie tøyler. De er vant til å være ute med venner,trene i apparatparken her nede og slikt,ikke så glad i brettspill eller pusling.. 1åringen har forøvrig fått sitt første møte med Vennebyen på youtube i disse dager,😅det er unntakstilstand hvor enn man snur og vender på seg her🤭🥺 Anonymkode: 02737...db7 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #4 Skrevet 22. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har pleid og kun sett på barne-TV fra 17.30 til 18. Nå i disse tider har det blitt mer. Kanskje 2 timer i løpet av dagen. Litt her og der. Barna er 2 og 4år. Er det ok? Jeg får dårlig samvittighet når de sitter der, men vanskelig å hele tiden finne på noe å gjøre også. Ser dere mer på skjerm nå? Hvor mye er greit? Anonymkode: 7add8...d3e Oi oi, nå kommer snart barnevernet og banker på døra di 😂😂😂 To timer er ingenting, ikke en fjert engang. Anonymkode: fd48a...d68 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #5 Skrevet 22. mars 2020 MYE mer. Jeg er langvarig syk (og blir mye dårligere av å ha barn hjemme hele døget) - og mannen må jobbe masse da han jobber i NAV. Men vi har lastet ned læreapper osv - og bruker Salaby. Da lærer hun iallefall noe på veien.....blitt mye flinkere til å lese faktisk. Anonymkode: 3bd45...9ca 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #6 Skrevet 22. mars 2020 Her blir det lett 5+ med skjerm.. Enda mer faktisk, for alt skolearbeidet er jo også på iPad. Jeg stresser ikke med det i det hele tatt.. Anonymkode: 6f828...11d 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #7 Skrevet 22. mars 2020 Så mye som trengs for ikke å gå fra vett og forstand 😉 Anonymkode: e7bc2...8d3 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #8 Skrevet 22. mars 2020 Jeg bryr meg ikke så lenge akkurat nå. Kjedelig tid for 13 åringen, men hun skal være med å gå en tur hver dag. Hun godtar det og vi spiller brettspill i tillegg på kveldstid😁👍🏻 Anonymkode: ce60f...d9c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #9 Skrevet 22. mars 2020 2 timer går nok helt fint. Jeg har en 9-åring. Alt skolearbeidet skal gjøres på pc, så det blir betraktelig mer skjerm bare der. I tillegg er det gjennom onlinespill han kan ha kontakt med vennene sine nå, så det blir en del av det også. Tenker det er greit for en periode. Han er også flink til å være med å gå lange turer, men ellers er det jo ikke så mye annet å finne på. Anonymkode: 03f90...30a
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #10 Skrevet 22. mars 2020 Er ganske mye skjermtid på samtlige her nå. Anonymkode: 71212...e12
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #11 Skrevet 22. mars 2020 Her er det nesten ubegrenset med skjermtid. Den yngste på 9 år savner venninnene fælt, og da får hun lov til å bruke Facetime å spille med de nesten så mye hun vil. Tar noen pauser innimellom til andre ting. Anonymkode: 8a8e9...ac4
kisskissbangbang Skrevet 22. mars 2020 #12 Skrevet 22. mars 2020 Har ingen begrensinger, egentlig. Jeg bare sier fra at den skal legges bort litt dersom jeg føler den er brukt for mye, og sender dem ut eller kommanderer dem til å leke Ganske fritt her nå, dagene er jo gørrkjedelige uten skole/barnehage og venner å leke med, noe noe morsomt må de få gjøre.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #13 Skrevet 22. mars 2020 Ingen begrensninger, så lenge jeg får fred! Anonymkode: a4548...385 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #14 Skrevet 22. mars 2020 Er mye ute, leker sammen og aktiviteter for 3åringen, men blir en del skjermtid også for å få hverdagen til å fungere nå i disse unntakstider Anonymkode: d622b...042
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #15 Skrevet 22. mars 2020 Så lenge vi får variert dagene, og har mye face to face-tid, frisk luft og fysisk aktivitet og annen lek, så holder vi ikke telling. Det er uansett ikke kjempemye. Tenker at det blir litt mer nå i disse tider, og at det er greit. Så lenge man ikke mister kontakten, og så lenge det ikke er "hele tiden" Anonymkode: 032de...fba
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #16 Skrevet 22. mars 2020 Jeg kan ikke engang si høyt hvor mange timer min på 4år ser på tv🙈 Men hva skal jeg gjøre når mannen jobber og jeg må studere på fulltid som vanlig? Har ingen andre mulighet. Håper at barnehagene åpner snart Anonymkode: 45430...4b8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #17 Skrevet 22. mars 2020 Så lenge skolearbeidet er gjort, vi har spist og vært sammen,brettspill eller lekt og gått tur i frisk luft i fjellet (der det ikke er andre) , så er det greit å spille litt. Det er der det sosialiseres no. Med headset sammen mange fra klassen. Ca 2timer pr dag blir det i disse tider. Anonymkode: 2fa4e...5dd
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #18 Skrevet 23. mars 2020 Her skal mesteparten av skolearbeidet gjøres på en skjerm, så sier seg selv at det blir mer enn vanlig. Men, ofte er mine sosiale på skjermen, og det er nok gull verdt for ungene. Teller ikke timene 😁 Anonymkode: 219f2...049
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #19 Skrevet 23. mars 2020 Mine må være ute minst en time hver dag, fordi frisk luft er viktig. Ellers enn det får de så mye skjermtid de vil. Har en 5-åring og en 4-åring, så de har ikke skole. De sitter dog ikke så mye foran en skjerm, de går fort lei, så de leker en del sammen. Anonymkode: e9341...e71
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #20 Skrevet 23. mars 2020 Tenker at selv om barna får litt ekstra skjermtid nå, så går det fort tilbake til normalen når coronadugnaden er ferdig eller nedtrappes. Vet ihvertfall på mine at de begynner å bli lei av skjerm allerede 😄 Ene gutten her ville dra på besøk til kompisen, og så sa jeg at de kunne jo være sosial over nett, men han var visst luta lei av data 😄 Anonymkode: 032de...fba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå