Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Meg og kjæresten har funnet drømmeleiligheten, og selv om vi vet at det alltid vil komme flere boliger på finn, er vi veldig gira på å gjøre en innsats for og sikre oss akkurat denne boligen. Prisantydning er 4,6 millioner og vi har ca 5,1 millioner å by for. Hva er den beste taktikken i budrunder? Har dere noen tips dere vil dele? :) 

På forhånd takk!

Anonymkode: c156f...ac2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ha masse penger! 

Det er det eneste som funker☺️👍

Anonymkode: bfd39...b53

• Liker 4
Skrevet

Jeg så på masse hus, startet alltid by under takst. Så sa megler til meg kan være lurt å by over takst med det samme. Så by 10000 over takst og fikk det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke øk budene med bare få tusenlapper av gangen. Spør megler hvor mange som er på listen. Er det mange, fyr inn et bud på 4,7. Det vil skremme mange. Er det få, kan du forsøke 4,5 for eksempel. 

Anonymkode: c1fce...15d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Til syvende og sist er det den som har mest penger som får den uansett. 

Jeg blir ikke "skremt" av et bud godt over takst hvis jeg kan gå høyere.

Spør om du kan få privat visning og gi selger et godt tilbud da, med relativt kort frist. Alt dere har, 5.1 mill. Det vil være litt vanskelig å si nei til det budet, for det er ikke sikkert han ville fått det i budrunden. Det kan hende selger slår til. 

Anonymkode: 1f55a...a98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til syvende og sist er det den som har mest penger som får den uansett. 

Jeg blir ikke "skremt" av et bud godt over takst hvis jeg kan gå høyere.

Spør om du kan få privat visning og gi selger et godt tilbud da, med relativt kort frist. Alt dere har, 5.1 mill. Det vil være litt vanskelig å si nei til det budet, for det er ikke sikkert han ville fått det i budrunden. Det kan hende selger slår til. 

Anonymkode: 1f55a...a98

Det er dessverre OBOS leilighet så det går på forkjøp også. Burde vi fortsatt by høyt? 

TS 

AnonymBruker
Skrevet

What, er dette Oslo eller? Vi solgte nettopp et hus. Fikk 500 under prisantydning i en av Norges største byer.  Megler sa det var i grevens tid pga corona. Hun har permittert nesten alle på kontoret, og regnet med å måtte permittere seg selv snart også. 
 Hun nevnte at 80% av meglere i Oslo er permittert.. 

Prisene kommer til å rase.. Ikke by 5,1, er du gal.. 

Anonymkode: 94e8f...9dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er som ved alle forrige verdenskriser som påvirker økonomien: boligprisene faller.

Men husk at prisantydning ikke er alt du må regne inn i budsjettet, du har også andre kostnader vedrørende kjøp, ergo er det Totalpris du må se på om du kan betjene.

Jeg har sett leiligheter til 1 mill under budsjett, men det var nye boliger med masse fellesgjeld så totalprisen etter omkostninger osv. var på 3,5 mill f.eks.

Anonymkode: 53f2b...666

AnonymBruker
Skrevet

F.eks. bare de siste ukene er det veldig få boliger som har gått for OVER prisantydning.

Anonymkode: 53f2b...666

AnonymBruker
Skrevet

Markedet kan ha endret seg nå i det siste pga corona, ikke sikkert det blir så mye konkurranse, men det er umulig å vite. 

Jeg kjøpte drømmeleiligheten i Oslo i januar. Var redd jeg skulle få konkurranse, men bød likevel litt under takst. Ingen andre bød, jeg fikk den for 100 000 under takst...  😁

Anonymkode: 268f5...12a

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

What, er dette Oslo eller? Vi solgte nettopp et hus. Fikk 500 under prisantydning i en av Norges største byer.  Megler sa det var i grevens tid pga corona. Hun har permittert nesten alle på kontoret, og regnet med å måtte permittere seg selv snart også. 

Ja det er i Oslo. Men kanskje det er annerledes for leiligheter? 

Vi kommer nok ikke til å by over 5 mill, men for oss er boligen verdt det. Håper selvfølgelig vi er heldige i "disse tider". Ellers takk for info og tips! 

TS

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er i Oslo. Men kanskje det er annerledes for leiligheter? 

Vi kommer nok ikke til å by over 5 mill, men for oss er boligen verdt det. Håper selvfølgelig vi er heldige i "disse tider". Ellers takk for info og tips! 

TS

By først takst, så øk ed 50tusen pr gang og max da opp til det dere synes dere kan gi for noe til 4.6

Anonymkode: 9a696...6f4

Skrevet

Et taktikk dersom dere faktisk er veldig interessert er å gi bud før budgivning. Si 250 000 kr over prisantydning. Det er usikre tider nå, og folk vet ikke hvordan markedet kommer til å bli fremover, i tillegg til at det gjerne er færre som går på visninger. Større leiligheter er vanskeligere å selge nå, siden de som ser på disse gjerne er folk som allerede eier, og som er redde for å ikke klare å selge sin egen leilighet. De som selger førstegangsboliger har ikke blitt så mye påvirket. 

Gjest Lasox
Skrevet (endret)

Jeg ville ha først gitt et bud på 200,000,- under prisantydning i verste fall så er det noen andre som bare byr over, og da kan du igjen by over dem? I beste fall så kan du ha gjort en god deal. :)

Endret av Lasox
  • 10 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.3.2020 den 7.15):

Så feil kan man ta 😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 40838...0c3

• Liker 3
Skrevet

Hvordan gikk det, TS? Fikk dere boligen?

Anonymkode: 98ad0...4ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenkte akkurat det samme når jeg leste gjennom nå. Dommedagsprofetier, gitt! 😆

Anonymkode: 0b5ed...5c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenkte akkurat det samme når jeg leste gjennom nå. Dommedagsprofetier, gitt! 😆

Haha ja 

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/41LMJq/ubygde-boliger-for-nesten-en-halv-milliard-revet-vekk-paa-en-uke?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no 

Anonymkode: b0179...00b

Skrevet

Er det i Oslo?

Anonymkode: 89851...7f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det i Oslo?

Anonymkode: 89851...7f5

Alt som er nevnt i denne tråden er i Oslo, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...