AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #1 Skrevet 22. mars 2020 Hører om de som syr smittevernutstyr, handler for andre, drar på jobb, holder seg isolert osv. Hva er ditt lille (eller store) bidrag for å bedre dagen til deg selv og andre? Nevn en ting Det lille vi gjør er: For andre: - sender daglige god morgen MMS til min bestemor som sitter alene. Sender også oppdateringer fra dagliglivet. For egen fysiske og mentale helse: - Tar med hele familien ut en gang om dagen, passer på å holde god avstand til andre. Anonymkode: 41d96...713
stan Skrevet 22. mars 2020 #2 Skrevet 22. mars 2020 Bidragene er små. Hjemmekontor, jobber like mye som vanlig. Hjemmeskole, et par timer pr dag. Holder oss isolert. Handler inn litt stort så vi trenger færre turer på butikken. Bruker maske på butikken. Holder kontakten pr telefon og Skype med familie og venner rundt om i verden. Ga bort masse verneutstyr, mest masker, til det lokale sykehuset. Tilbudt husrom til kjenninger som er i karantene. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #3 Skrevet 22. mars 2020 Handler for to naboer. Omgås kun mannen , da han er i helsevesenet og risikerer å ta med seg smitte dit. Ukeshandler, men det gjør jeg vanligvis. Tar da forhandsregler i forhold til vask, antibac og alle andre regler. Selv om jeg ikke er redd for smitte selv. Mengder snap til foreldre på begge sider som er i risikogruppen, og lever deretter. Yter maks på hjemmekontor for at bedriften skal klare seg godt gjennom dette. Gode lunsjer (matpakke) og middager til mannen som jobber seg i hjel om dagen. For egen del: Har et daglig prosjekt i huset. En joggetur hver dag (enkel tilgang til naturen). Mange telefoner til venner, familie og kollegaer. Faste rutiner. Både for meg og andre: kjøper rikelig med tulipaner og blomster hos blomsterhandler. Vi trenger litt glede rundt oss i disse dager. Og vanvittig trist om hundretusener med tulipaner og avskårne blomster går rett i søpla. Anonymkode: d7c47...b2a 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #4 Skrevet 22. mars 2020 Holder meg hjemme og unna folk for å ikke spre smitte. Anonymkode: 87427...b92 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #5 Skrevet 22. mars 2020 Føler jeg gjør alt for lite. Men her er vår lille innsats: - holder oss hjemme for å unngå smitte spredning (går tur, men er lite folk her omkring) - 10-12 timer dagen med hjemmekontor - samboer jobber da han er i en forettnings kritisk stilling, men han er helt isolert på jobb Anonymkode: 7d5e2...90b 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #6 Skrevet 22. mars 2020 Har hjemmeskole med naboens barn siden foreldrene må jobbe. Holder oss ellers helt isolert, slik at hvis de har med seg smitte så stopper den hos oss. Skulle gjerne gjort mer, men det er begrenset hva jeg får gjort uten å dra noe sted eller treffe noen. Følger med på nabohjelpen appen, men det er ingen som ber om noe heromkring. Anonymkode: 86efb...1db 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #7 Skrevet 22. mars 2020 Holder meg mest mulig hjemme og prøver å holde hodet psykisk over vannet så jeg er i stand til å ta meg av jentungen ikke bare nå, men også etterpå når verden går tilbake til normalen. Anonymkode: 4190b...6f4 1
Anbefalte innlegg