Gå til innhold

Kommer til å kutte ut de fleste av vennene mine når karantenen er over

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Myndighetene oppfordrer folk til å ringe hverandre, Skype og bry seg om hverandre nå som man ikke kan møtes lenger. Vel. Telefonen har stått stille her i nesten to uker. Når jeg ringer er det ingen som svarer. Inkludert to venninner som jeg hjalp veldig mye rett før epidemien startet. Det er jo ikke forbud mot kontakt på telefon, man blir ikke smittet av det. 

Så når man får lov å slippe ut av fengselet igjen, kommer jeg til å kutte ut de fleste forbindelser. Når de ikke gidder å ha kontakt med meg rett etter at jeg hjalp dem, er de ikke verdt min tid 

Flere som opplever det samme?

Anonymkode: ac499...e2a

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dessverre slik det blir i alle krisesituasjoner, korona eller ei. 

Anonymkode: 903bc...302

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ha sagt noe om corona eller situasjonen nå som kan ha vært støtende? F eks kommer jeg selv til å kutte ut folk som er så dumme at de sier at «det dreper bare gamle og syke» eller «det er bare influensa» for så dumme korttenkte folk vil jeg ikke ha i min krets.

Anonymkode: 0cf66...8dc

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ha sagt noe om corona eller situasjonen nå som kan ha vært støtende? F eks kommer jeg selv til å kutte ut folk som er så dumme at de sier at «det dreper bare gamle og syke» eller «det er bare influensa» for så dumme korttenkte folk vil jeg ikke ha i min krets.

Anonymkode: 0cf66...8dc

Har ikke diskutert Corona med dem i det hele tatt. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dessverre slik det blir i alle krisesituasjoner, korona eller ei. 

Men da kan de ikke forvente at jeg skal støtte dem i deres kriser. Det skal gå begge veier. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo hende de har det vanskelig, kanskje sende de en melding?

Anonymkode: 3ed67...9b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo hende de har det vanskelig, kanskje sende de en melding?

Anonymkode: 3ed67...9b5

Har ringt og sendt meldinger, intet svar. De er ikke interessert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men da kan de ikke forvente at jeg skal støtte dem i deres kriser. Det skal gå begge veier. 

Helt enig. Det er kjipt å oppdage hvordan andre egentlig er, men samtidig befriende også. Blir lettere å si nei og kutte dem ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Myndighetene oppfordrer folk til å ringe hverandre, Skype og bry seg om hverandre nå som man ikke kan møtes lenger. Vel. Telefonen har stått stille her i nesten to uker. Når jeg ringer er det ingen som svarer. Inkludert to venninner som jeg hjalp veldig mye rett før epidemien startet. Det er jo ikke forbud mot kontakt på telefon, man blir ikke smittet av det. 

Så når man får lov å slippe ut av fengselet igjen, kommer jeg til å kutte ut de fleste forbindelser. Når de ikke gidder å ha kontakt med meg rett etter at jeg hjalp dem, er de ikke verdt min tid 

Flere som opplever det samme?

Jeg er ikke en ringer så jeg ringer ikke. :) Ingen ringer meg heller fordi at de vet at jeg ikke er en ringer og ikke snakker i telefon. 

Anonymkode: 61752...88e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må huske på at mange av oss sitter nå med pc på fanget og henger etter med jobb samtidig som vi må springe etter både to og tre og fire unger. Det skrives så mye i media om ensomheten som florerer rundt og at vi er blitt så samlet. Vel, de om det. Mannen min er på jobb som normalt og jeg har det mildt sagt travelt hjemme. Har ikke tid til å sitte på tlf og på kvelden vil jeg bare sove. Jeg har ikke tid til å svare de som kjeder seg på telefonen nå, det vil ikke dermed si at jeg mener å være slem!! Gud altså.... 

Anonymkode: cd76d...db7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å sende en melding og spørre når det passer at du ringer? Folk som er hjemme med både barn og hjemmekontor om dagen er jo veldig opptatt, så ikke så rart at de ikke tar telefonen når du ringer.

Anonymkode: 81ec3...1e6

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må huske på at mange av oss sitter nå med pc på fanget og henger etter med jobb samtidig som vi må springe etter både to og tre og fire unger. Det skrives så mye i media om ensomheten som florerer rundt og at vi er blitt så samlet. Vel, de om det. Mannen min er på jobb som normalt og jeg har det mildt sagt travelt hjemme. Har ikke tid til å sitte på tlf og på kvelden vil jeg bare sove. Jeg har ikke tid til å svare de som kjeder seg på telefonen nå, det vil ikke dermed si at jeg mener å være slem!! Gud altså.... 

Det gjør jeg også. Har hjemmekontor, hjenmeskole og barnehagebarn. Likevel har alle tid til å ringe en venn i to minutter og spørre hvordan det går. 

Jeg kjeder meg ikke. Synes bare det er ufint å kutte ut venner spesielt nå som myndighetene anbefalte å ha kontakt med hverandre på avstand. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men du kunne brukt den tiden det tok å skrive innlegget til å svare på melding i stedet? Da prioriterer du dette fremfor å svare en venn.. 

Anonymkode: a4084...6a9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å sende en melding og spørre når det passer at du ringer? Folk som er hjemme med både barn og hjemmekontor om dagen er jo veldig opptatt, så ikke så rart at de ikke tar telefonen når du ringer.

Anonymkode: 81ec3...1e6

Jeg er like opptatt som dem. Sendt melding til flere og spurt hvordan det går, om de har lyst til å snakkes. Null svar. Ha det da. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du kunne brukt den tiden det tok å skrive innlegget til å svare på melding i stedet? Da prioriterer du dette fremfor å svare en venn.. 

Anonymkode: a4084...6a9

Akkurat dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg for min del kommer til å kutte ut enkelte venner som ikke forstår at jeg holder på å knekke av å være hjemme med mann og to barn 24 timer i døgnet, i tillegg til jobb. Jeg har rett og slett ikke kapasitet til noe mer enn meg og mitt. Har skrevet noen meldinger med venner på kvelden, men telefonsamtaler har jeg ikke overskudd til. Heldigvis forstår de fleste det, men jeg har en venninne som går inn for å gi meg dårlig samvittighet fordi jeg ikke kan være der for henne nå for tiden. Hadde hun fått gjennom et spesifikt problem el.l. så ok, da skulle jeg klart å ringe. Men hun er "bare" ensom og vil prate og sladre til tross for at hun har samboer, og det kan være tøft nok det altså, men. 🙄 

Anonymkode: 63904...553

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å kutte ut de som støttet hysteriet slik at landets økonomi ble kjørt i grøfta. 

Anonymkode: 48baa...1c6

Skrevet

Det er ikke alle som er like glad i å snakke i telefonen, noen kan også synes det er slitsomt å være tilgjengelig og pålogget når de er bekymret, deppa eller stresset.

Jeg synes man bør gi folk litt slack i disse tider. Og generelt også. Det er mye vi ikke vet om våre venner, de kan slite med både ditt og datt uten at vi vet om det. 

Noen prøver å være positive og gi seg selv håp ved å snakke om at det dreper bare gamle og syke, det dreper ikke meg osv. Ja, jeg er enig i at det ikke er noe lurt eller solidarisk å tenke sånn, men vær nå heller litt generøse. Det er det vi trenger! Noen reagerer irrasjonelt, andre orker kun kontakt med nærmeste familie, noen blir demoraliserte, mens atter andre blir fylt med kampvilje.

Ikke gi opp dine venner bare fordi de forsvinner i en periode, det kan være mange grunner til det. Vi vet ikke alltid hvordan andre har det og som oftest ligger det ikke vond vilje bak. Folk kan være glad i deg likevel. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Oslodamen skrev:

Det er ikke alle som er like glad i å snakke i telefonen, noen kan også synes det er slitsomt å være tilgjengelig og pålogget når de er bekymret, deppa eller stresset.

Jeg synes man bør gi folk litt slack i disse tider. Og generelt også. Det er mye vi ikke vet om våre venner, de kan slite med både ditt og datt uten at vi vet om det. 

Noen prøver å være positive og gi seg selv håp ved å snakke om at det dreper bare gamle og syke, det dreper ikke meg osv. Ja, jeg er enig i at det ikke er noe lurt eller solidarisk å tenke sånn, men vær nå heller litt generøse. Det er det vi trenger! Noen reagerer irrasjonelt, andre orker kun kontakt med nærmeste familie, noen blir demoraliserte, mens atter andre blir fylt med kampvilje.

Ikke gi opp dine venner bare fordi de forsvinner i en periode, det kan være mange grunner til det. Vi vet ikke alltid hvordan andre har det og som oftest ligger det ikke vond vilje bak. Folk kan være glad i deg likevel. 

Det er ikke første gangen de forsvinner skjønner du. Siste gang jeg hadde det tøft, forsvant de fleste mens jeg slet. Så dukket de opp da jeg hadde det bedre. 

AnonymBruker
Skrevet

Disse vennene høres ikke særlig gode ut. De som forsvarer dem i denne tråden er nok ikke sågode venner selv 😉 

Jeg anbefaler deg å holde dem på avstand, men ikke kutte dem ut helt. Bli med på koselige ting (etter Corona), men ikke på belastende ting som tjenester o.l..

Anonymkode: 7b242...e36

• Liker 3
  • Opprett ny...