Gå til innhold

Kaste brudebuketten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, jeg kommer IKKE til å kaste buketten min! Hvis jeg skal kaste noe, så kan det kanskje heller en brudepikebukett, rent symbolsk... Min brudebukett skal nemlig legges på graven til min manns far! :hjerte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kastet ikke min bukett. Det hadde jeg ikke noe lyst til og det var dessuten bare 2 ugifte i bryllupet vårt. Buketten var heller ikke så veldig "kastbar." Den var dekorasjon foran mannen og meg under middagen, senere ble den flyttet til kakebordet.

Akkurat nå ligger den og tørker i kjelleren til en venninne. Jeg har esken den kom i fortsatt, og jeg kommer til å oppbevare den i esken. Er den i fin stand, så kommer jeg til å ta den fram og pynte med på bryllupsdagene våre.

Skrevet

Kommer ikke til å kaste buketten. Er ikke vant til at det gjøres.

Kommer til å beholde den så lenge den er fin, så kastes den i komposten... :roll:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Har man planer på å kaste en bukett, så bør det være brudebuketten. Jeg personlig syns det blir tåpelig å kaste brudepiken sin bukett, for den har da virkelig ikke noe med kastingen å gjøre.

hvorfor ha med kasting i det hele tatt, om en ikke ønsker å kaste brudebuketten? Folk overlever sikkert uten den kastingen.

Skrevet

Ha'kke anelse om hva jeg skal gjøre med buketten jeg.. Legge den til pynt på gavebordet kanskje. Og så blir den sikkert kastet (i søpla) dagen etterpå. Skal forhåpentligvis få masse bilder av den, så skal nok klare å bevare minnene om den.

Kasting av brudebukett er ikke noe tradisjon jeg er vant til, og ingen forventer det heller. Synes det blir litt for amerikansk filmaktig..

Skrevet

Jeg skal i hvertfall ikke kaste brudebuketten. Dette er jeg ikke vandt til, og dessuten har jeg planer om å nyte den så lenge den varer. Tror nok den kommer til å bli brukt til pynt på bordet, og så har jeg planer om å ta den med hjem :heiajente::blomst:

Skrevet

Jeg la brudebuketten min på graven til mormor dagen etter bryllupet. syns det er veldig fint

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg kastet heller ikke min bukett.

Den stod på både middagsbordet og kakebordet som pynt og fikk være med meg hjem etter festen.

Da den ikke var noe pen lenger gikk den i søpla :wink:

Skrevet

Jeg har innmari lyst til å kaste buketten min, blir bare å samle støv om jeg sparer den.

Er bare 23 år selv så de fleste av jentene/ damene på festen er ugifte. Ihvertfall mange er det. Tror jeg stiller meg på scenen før vi drar hjem og kaster den bak meg..Altså på natten.

Har ikke opplevd det i bryllup før, men har lyst å gjøre det selv.

I fjor fikk jeg brudebuketten av svigersøstra mi, hun kom bare å la den i fanget mitt og sa at det var min tur neste år. Og det ble det jammen også.... :-)

Skrevet

Jeg skal ikke kaste min bukett. Vi har ingen tradisjon på det.Har heller aldri vært i bryllup der dette er blitt gjort.

Skal ha den i en vase til pynt på bordet hadde jeg tenkt.

Skrevet

Jeg vurderte om jeg skulle kaste buketten min,men jeg gjorde heldigvis ikkje det.. En bukett til 3000 kr.. NEI

Jeg har tørket min,har den på eget bord sammen med brystblomsten til mann min og det vi brukte som pynt på kaken.. Buketten er like fin ennå og det er snart 4 mnd siden..

Skrevet

Da jeg kjøpte strømpebånd var det to i pakken, den ene for å kaste i stedet for brudebukketten!!!

Der jeg kjøpte den sa hun som jobbet der at dette ble en mer og mer vanlig tradisjon, da de fleste ikke ønsker å kaste brudebukketten. Synes det var greit jeg! :-)

Skrevet

Har aldri vært i noe bryllupe der bruden har kastet buketten.. De fleste ønsker vel å ta vare på buketten etter den store dagen. s

Gjest Brudeberta
Skrevet
Har aldri vært i noe bryllupe der bruden har kastet buketten.. De fleste ønsker vel å ta vare på buketten etter den store dagen. s

Jeg også har vært i mange brylluper, men tror ikke jeg har sett noe gjøre dette faktisk... :roll:

Trodde det bare var på film... :oops:

Skrevet

Jeg også har vært i mange brylluper, men tror ikke jeg har sett noe gjøre dette faktisk... :roll:

Trodde det bare var på film... :oops:

Er nok en del som bærer preg av at vi ser mye amerikansk film etterhvert ja :wink:

Kyssing i kirka, kasting av bukett osv...

Skrevet

Jeg skal kaste buketten min! Og jeg gleder meg!!! :hoppe:

Bare håper noen gidder å ta den imot da... :hoho:

Skrevet

Jeg kastet en annen bukett jeg, og det er jeg urtolig glad for at jeg gjorde. Den havnet rett i hendene på i god vennine av meg, som er meget gifteklar. Det ble mye snakk om dette resten av dagen, og på slutten av kvelden, da min kjære og jeg skulle gå, fikk hun brudebuketten min. Dette angrer jeg ikke et sekund på!

Skrevet

Jeg hadde selvbundet bukett av markblomster, så det var ikke noe problem å kaste den ;) Jeg hadde på forhånd sjekket med de som ville være forventet å stille opp om de ville jeg skulle kaste eller ikke, og de ville gjerne at jeg skulle gjøre det, så da ble det sånn. Tok det ganske kort etter middag (når blomstene begynte å henge med hodet) mens vi ventet på kaffen og på at musikerne skulle dukke opp - og det ble stor suksess 8) Særlig siden jeg foreslo at de skulle komme nærmere meg med begrunnelsen at jeg neppe klarte å kaste så langt og så havnet den foran beina på den ene som hadde unlatt å høre på meg og hengt tilbake :hoho:

Gjest Siadatra i.i.
Skrevet

Jeg var i et amerikansk bryllup nå i mai hvor det ble kastet en bukett. Det var imidlertid ikke brudebuketten men en hun hadde bestilt spesielt til å kaste.

Forøvrig er det feil at man kaster strømpebåndet i stedet for buketten. Det skal kastes i tillegg og da til de ugifte mennene tilstede. Det er da brudgommens oppgave å ta strømpebåndet av bruden, aller helst skal han kun bruke tennene sine. Brudgommen kaster så strømpebåndet til de ugifte mennene på samme måten som bruden kaster buketten sin.

Skrevet

Forøvrig er det feil at man kaster strømpebåndet i stedet for buketten. Det skal kastes i tillegg og da til de ugifte mennene tilstede. Det er da brudgommens oppgave å ta strømpebåndet av bruden, aller helst skal han kun bruke tennene sine. Brudgommen kaster så strømpebåndet til de ugifte mennene på samme måten som bruden kaster buketten sin.

Tacky, vulgært og mannssjåvinistisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...