Angelheart Skrevet 15. juni 2005 #1 Skrevet 15. juni 2005 Hvor vanlig er dette egentlig? Har ikke så veldig lyst til å kaste brudebuketten som koster meg 2500,- !!! Kan jeg heller kaste en mindre bukett, f. eks buketten til brudepiken? Hva med dere? Skal dere kaste/kastet dere buketten??
Nuwanda Skrevet 15. juni 2005 #3 Skrevet 15. juni 2005 Kaster den ikke - ikke så mange single venner i midt brylluyp og de som er det, ville nok ikke like de ble "samlet opp" til bukettkasting :-). Vet at i noen land er det vanlig at man legger den på gravstedet til nære familiemedlemmer om det er mulig. - Så kanst gjerne "bare" buktetten til brudepiken (om hun gir deg lov da :-)
Gjest Seleena Skrevet 15. juni 2005 #4 Skrevet 15. juni 2005 Høyrest litt "brutalt" ut å kaste brudepike-buketten, fordi du vil spare på buketten sjølv Tenk kor mykje grining det blir... Kva med ta masse bilete av den og så tørke den? Så har du den nokre veker. Til slutt blir du så lei av den alikevell..
Gjest Galla Skrevet 15. juni 2005 #5 Skrevet 15. juni 2005 Jeg har ÉN singel venninne. ALLE som vil kan delta i bukettkastingen.
BergensBrud05 Skrevet 15. juni 2005 #6 Skrevet 15. juni 2005 Skal hverken kaste min eller andres bukett... Tror min niese som skal være brudepike ville tatt det ille opp hvis jeg slengte av gårde hennes bukett
Gjest lillelou Skrevet 15. juni 2005 #7 Skrevet 15. juni 2005 Ikke noe bukettkasting her, nei. Blir nok for glad i den til dèt...og dessuten er det ikke noe vi har tradisjon for i familien, noe jeg syns er heeeeelt greit, og en av de få tradisjonene vi faktisk følger
Gjest Galla Skrevet 15. juni 2005 #8 Skrevet 15. juni 2005 Det er venninnene mine som gjerne vil jeg skal gjøre det
Gjest lillelou Skrevet 15. juni 2005 #9 Skrevet 15. juni 2005 Høyrest litt "brutalt" ut å kaste brudepike-buketten, fordi du vil spare på buketten sjølv Tenk kor mykje grining det blir... Kva med ta masse bilete av den og så tørke den? Så har du den nokre veker. Til slutt blir du så lei av den alikevell.. Fikk artige bilder i hodet nå.....
Angelheart Skrevet 15. juni 2005 Forfatter #10 Skrevet 15. juni 2005 Takk for svar. Delte meninger om dette, altså. Tror ikke brudepiken blir så lei seg om jeg kaster buketten hennes, så det er ikke noe problem. Brudepiken er min datter på 13 år........så noen tårer slipper vi. Har forøvrig vært i bryllup der det har vært laget en egen "kastebukett". Til dere som skal kaste: Når gjør dere dette? På kirketrappa, under festen, rett før dere forlater festen? Hva med at brudgommen kaster brudens strømpebånd? Har opplevd at dette har skjedd i et par bryllup også.
Jannibrud Skrevet 15. juni 2005 #11 Skrevet 15. juni 2005 Jeg kaster ikke min, er dessuten bare to ugifte damer tilstede, så det hele ville blitt litt dumt Har vært borti enda en merkeligere variant, bruden ville ha i pose og sekk. Samlet derfor alle de ugifte for kasting, og tok deretter den noe ødelagte buketten tilbake for å spare den.... Er ikke etter norsk skikk heller da...
Miori Skrevet 15. juni 2005 #12 Skrevet 15. juni 2005 Jeg skal kaste buketten min.. Tenker jeg gjør det rett før vi går:=) (Fra festen altså..)
Minerva Grey Skrevet 15. juni 2005 #13 Skrevet 15. juni 2005 Jeg kastet min bukett - hadde en helt enkel, bundet rosebukett av buntroser, bevisst valgt for å være a) rimelig og B) kastbar. Kastet den på kirketrappen - ble litt skuffet over innsatsen, mange ugifte venninner som ikke stilte seg opp, men det ble en pen skokk allikevel - husk at det er UGIFTE, ikke single kvinner som kan fange! Søster'n fanget den, og da var det jo ikke så vanskelig å be om å få låne den til fotografering og bordpynt på kvelden, og så fikk hun den med seg hjem (for tørking) etterpå. Fanget selv bukett i mitt aller første bryllup, så det er en kjær tradisjon for meg. :-)
Gjest Madam Felle Skrevet 15. juni 2005 #14 Skrevet 15. juni 2005 Jeg skal tørke buketten, for jeg elsker tørkede blomster. Strømebåndet mitt skal være på til vi kommer hjem
Martha Stewart Skrevet 15. juni 2005 #15 Skrevet 15. juni 2005 Nei, har tenkt å sette den i en vase og la den pynte opp under festen. Skal ha en håndbundet bukett som passer godt i vase.
Gjest Teletubbien Skrevet 15. juni 2005 #17 Skrevet 15. juni 2005 Jeg skal tørke buketten' date=' for jeg elsker tørkede blomster. Strømebåndet mitt skal være på til vi kommer hjem [/quote'] Ditto
IdaC Skrevet 15. juni 2005 #18 Skrevet 15. juni 2005 Jeg skal ha en ekstra bukett, som skal gå i samme farger og blomster som buketten min, som jeg kommer til å kaste fra trappa etter vielsen.
Xina Skrevet 16. juni 2005 #19 Skrevet 16. juni 2005 Brukte buketten min som bordpynt på bryllupsdagen.Dagen etterpå la jeg brudebuketten på graven til svigerfar.
BergensBrud05 Skrevet 16. juni 2005 #20 Skrevet 16. juni 2005 Brukte buketten min som bordpynt på bryllupsdagen.Dagen etterpå la jeg brudebuketten på graven til svigerfar. Synes dette er en veldig fin 'tradisjon'. Har også sett brudebuketter som er satt sammen av flere små buketter, og så kan man etter vielsen eller festen gi bort en del hver til feks mødre, søstre el andre som har hjulpet til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå