AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #1 Skrevet 22. mars 2020 Til alle dere hyserikere som tror disse tiltakene i Kina har vært effektive. Det rapporteres ikke om nye smittetilfeller sies det. Situasjonen i Kina var brukt som argument for mye strengere tiltak her hjemme, i debatten forrige uke. Men tilfeldigvis, mens smitten så og si skal ha stanset i kina, så er tilfeldigvis en stor profil i kina en av de særdeles uheldig og nesten-ikke-sisterende nye smittetilfellene ? Dette er selvfølgelig særdeles usannsynlig, og smitten er underrapportert og går som ild i tørt gress, også der, som de fleste allerede var klar over. Vgnewsfeed Denne smitten kan ikke stoppes, og det er på tide å slutte med disse tulletiltakene som kun medfører en massiv økonomisk belastning i tillegg. Anonymkode: 1e420...886 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #2 Skrevet 22. mars 2020 Vi kan ikke stoppe viruset, men vi kan bremse spredningen av det, og isolere deg i områder. Ja, det kan blusse opp igjen her og der, men da har vi tross alt kontroll på det og antall respiratortrengende går ikke til himmels på èn gang. Alt handler om å få mest mulig kontroll og forutsigbarhet. Anonymkode: e022c...f50 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #3 Skrevet 22. mars 2020 Leste at de nye som har blitt smitta i Kina er folk som rømte når det starta for å prøve å unngå å bli smitta. Så nå drar de med seg smitta inn igjen Anonymkode: d0a76...bbc
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #4 Skrevet 22. mars 2020 At folk i det hele tatt tror man kan hindre massespredning hindrer en seriøs debatt rundt dette. Selvfølgelig kan ikke Kina stoppe korona... Man kan kun bremse spredningen. Tiltakene må hele tiden balanseres slik at helsevesenet opererer på max kapasitet uten å kollapse. Så langt har vi kanskje i Norge dratt det for langt, vi er avhengig av konstant spredning blant unge og friske Anonymkode: 17893...732 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #5 Skrevet 22. mars 2020 Når skal folk forstå at det ikke handler om å hindre smitten eller stanse spredningen.. hele poenget er å bremse den ned slik at helsesystemet ikke vårt blir så overbelastet at det kollapser helt. Om det skjer vil både unge og eldre gå bort som følge av mangel på utstyr, personell osv., og det er det vi prøver å unngå. Men når folk har helt andre holdninger blir jeg bekymret kjenenr jeg.. Anonymkode: 72694...941 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #6 Skrevet 22. mars 2020 Det har også blitt brukt som argument av dere "coronafornektere" og Olsvik, at det at smitten var gått ned i Kina betydde at viruset ikke var så farlig. 💩 Tenker vi sier det er ganske farlig, jeg, og at vi gjør forsøk på alle tiltak som kan fungere. Anonymkode: 3d4d1...f61
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #7 Skrevet 22. mars 2020 Jeg ser ikke noen slik nyhet der. Anonymkode: 12e85...96e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #8 Skrevet 22. mars 2020 De har stoppet smitten i Wuhan, ikke i KIna. Anonymkode: 5fb3e...207
Anbefalte innlegg