Gå til innhold

Kommer du til å registrere mistanke om korona?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier, og hvorfor/hvorfor ikke? 

Jeg syns det er litt spesielt at man må bruke bank ID for å registrere det, det gjør at jeg vurderer å ikke registrere faktiskt, men jeg holder meg jo hjemme alikevell, untatt en tur ut i nabolaget med hunden. 

Anonymkode: cc095...723

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man registrere det? Jeg vil gjerne registrere meg siden jeg mistenker at jeg har det nå. 

Anonymkode: 44a40...cd3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt usikker. Ikke pga at jeg må registrere meg med bank id, men fordi jeg lurer på hvordan i alle dager jeg skal vite om jeg mistenker  ha Korona. Jeg har snue som kommer og går, men den har jeg hatt i mange mange år, Og jeg har sykdommer som gir meg lett feber, dette har jeg også hatt i mange år. I tillegg er jeg antagelig i overgangsalderen, med de symptomene dette gir. 

Vil på en måte være helt umulig for meg å kunne selvdiagnosere meg med mistanke om Korona, og jeg må si jeg ikke skjønner hvorfor myndighetene synes at selvdiagnosering er en god ide for det er jo helt upålitelig og kan ikke benyttes til noe. Annet enn at de muligens siler ut folk de vil velge å teste da. 

Heller mest mot et nei egentlig.

Anonymkode: f5ec0...b10

• Liker 4
Skrevet

Ja, hvis jeg oppriktig tror jeg har det så. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg faktisk tror at jeg har det, hadde jeg gjort det.. Men det er også kanskje for å kartlegge hvem som sier at de har det og hvem som holder seg inne..?? 

Anonymkode: be45a...2fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var småsyk da de stengte ned alt i forrige uke. Men det er man jo gjerne på denne tiden av året. Samtidig som psyken forsterker korona-symptomer, man går liksom rundt og kjenner på pustevansker og slikt.

Det går ikke an å vite om man har eller har hatt korona basert på synptomer. De aller fleste får jo ingen eller milde symptomer, som like godt kan være en forkjølelse.

Jeg tror ikke denne tjenesten har noen verdi for å kartlegge hvor mange som har hatt viruset. Vi må vente til vi har en test som kan sjekke for antistoffer, og så teste minst 10% av befolkninga.

Anonymkode: c6aec...0ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var småsyk da de stengte ned alt i forrige uke. Men det er man jo gjerne på denne tiden av året. Samtidig som psyken forsterker korona-symptomer, man går liksom rundt og kjenner på pustevansker og slikt.

Det går ikke an å vite om man har eller har hatt korona basert på synptomer. De aller fleste får jo ingen eller milde symptomer, som like godt kan være en forkjølelse.

Jeg tror ikke denne tjenesten har noen verdi for å kartlegge hvor mange som har hatt viruset. Vi må vente til vi har en test som kan sjekke for antistoffer, og så teste minst 10% av befolkninga.

Anonymkode: c6aec...0ba

Jeg hoster blod og det kjennes ut som lungene mine er punktert. Psyken fremkaller ikke slikt.

Jeg får dessverre ikke testet meg, men jeg er ikke i tvil om jeg har lungebetennelse. Men det kan være en bakteriell lungebetennelse, det kan jeg ikke utelukke. 

Jeg har sett uttalige tråder her inne med folk som har symptomer. I hver eneste tråd dukker det alltid opp en smarting som mener at trådstarter bare innbiller seg at de er syke. Det er bagatelliserende, ufint og lite støttende. Ingen tenker seg til blodhoste, feber og sår hals...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man registrere det? Jeg vil gjerne registrere meg siden jeg mistenker at jeg har det nå. 

https://helsenorge.no/koronavirus/koronasmitte

dette er den offisielle fra myndighetene. Dagbladet og noen andre private har det også, men myndighetene trenger hjelp til å se omfanget. 

Ang innlogging med bank ID så er det for å unngå at noen manipulerer tallene og registrerer feil/samme tilfelle flere ganger. 

Anonymkode: e2bcf...13e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja om jeg hadde mistenkt korona så ville jeg ha registrert meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hoster blod og det kjennes ut som lungene mine er punktert. Psyken fremkaller ikke slikt.

Jeg får dessverre ikke testet meg, men jeg er ikke i tvil om jeg har lungebetennelse. Men det kan være en bakteriell lungebetennelse, det kan jeg ikke utelukke. 

Jeg har sett uttalige tråder her inne med folk som har symptomer. I hver eneste tråd dukker det alltid opp en smarting som mener at trådstarter bare innbiller seg at de er syke. Det er bagatelliserende, ufint og lite støttende. Ingen tenker seg til blodhoste, feber og sår hals...

I ditt tilfelle kunne det vært lurt å registrere seg ja. Håper du blir testet og får hjelp. God bedring!

Anonymkode: f5ec0...b10

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært kraftig forkjølet denne uken, men alt snørret og nysingen gjør at jeg egentlig ikke mistenker korona så jeg kommer ikke til å registrere meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistanke om at myndighetene har hjernevasket oss, hvor kan jeg registrere det?

Anonymkode: e063a...4ee

• Liker 3
Gjest snødråpe
Skrevet

Jeg er ikke en person som liker å anta med mindre jeg vet, så hadde nok ikke registrert. Hadde holdt meg hjemme i tilfelle jeg hadde det

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes den registreringen virker som en dårlig unnskyldning for å ikke teste folk, men samtidig gi uttrykk for at de mener å ha kontroll over hvor mange som er (corona)syke.

Den siste uken har jeg hatt symptomer som godt kan være corona, og jeg er helsepersonell, men her i kommunen tester de ikke helsepersonell som ikke jobber på sykehuset. Da må jeg bare holde meg hjemme i isolasjon, og jeg akter ikke å fylle ut noe som helst uten å ha blitt testet.

Anbefaler å lese vilkårene for utfyllingen; om man fyller ut der kan det bli lagt i journalen din og det kan få konsekvenser senere, feks for forsikring dersom det viser seg at corona gir senskader.

Anonymkode: 989eb...ef3

• Liker 7
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har de klassiske symptomene på høysnue: Nysing og hoste som skyldes at slim kommer ned i halsen. Jeg har ikke feber og ikke hoste som kommer fra halsen, sår hals eller trykk for brystet. Hvis de sistnevnte symptomene hadde innfunnet seg hadde jeg registrert meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt symptomer lenge nå og registrere det i dag tidlig. Er ikke vanlig forkjølet, for jeg er ikke snørrete. Blir verken bedre eller verre, men forløpet svinger veldig. 

Anonymkode: 045e2...540

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fylt ut, selv om jeg synes symptomene mine er rare. 

Anonymkode: eec40...470

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mistanke om at myndighetene har hjernevasket oss, hvor kan jeg registrere det?

Anonymkode: e063a...4ee

Hos tinnfoliehattvennene.koko 

Anonymkode: 045e2...540

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes den registreringen virker som en dårlig unnskyldning for å ikke teste folk, men samtidig gi uttrykk for at de mener å ha kontroll over hvor mange som er (corona)syke.

Den siste uken har jeg hatt symptomer som godt kan være corona, og jeg er helsepersonell, men her i kommunen tester de ikke helsepersonell som ikke jobber på sykehuset. Da må jeg bare holde meg hjemme i isolasjon, og jeg akter ikke å fylle ut noe som helst uten å ha blitt testet.

Anbefaler å lese vilkårene for utfyllingen; om man fyller ut der kan det bli lagt i journalen din og det kan få konsekvenser senere, feks for forsikring dersom det viser seg at corona gir senskader.

Vi bor ikke i USA. Ingen vil bli nektet forsikring etter korona om det gir senskader. Det vil heller være et pluss og gi folk muligheten til å bli trodd og få hjelp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste vilkårene og dette stod det ingenting om???

• Liker 2
  • Opprett ny...