AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #1 Skrevet 22. mars 2020 Er slem. Hvordan gripe fatt dette? Anonymkode: e9929...3ef
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #2 Skrevet 22. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er slem. Hvordan gripe fatt dette? Anonymkode: e9929...3ef er 3åringen gutt eller jente? hva tror du selv kan være årsaken? Anonymkode: 698e1...760
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. mars 2020 #3 Skrevet 22. mars 2020 Hvordan slem ? En treåring kan jo si noen er slem bare de ikke får en is.
Belima Skrevet 22. mars 2020 #4 Skrevet 22. mars 2020 Akkurat nå, Luna Llena skrev: Hvordan slem ? En treåring kan jo si noen er slem bare de ikke får en is. Helt riktig, alle voksne er slemme hvis barna ikke får det som de vil! 11
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #5 Skrevet 22. mars 2020 Da må du jo spørre hvorfor han er slem? Anonymkode: 7f316...0bf
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #6 Skrevet 22. mars 2020 Det er jente. Hun kan si at pappa er slem og er redd han. Spørr hvorfor men da er det kommer det ikke noe svar, ellers så får jeg "promp" tilbake som svar. Eller bare ett lurt smil. Anonymkode: e9929...3ef
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #7 Skrevet 22. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jente. Hun kan si at pappa er slem og er redd han. Spørr hvorfor men da er det kommer det ikke noe svar, ellers så får jeg "promp" tilbake som svar. Eller bare ett lurt smil. Anonymkode: e9929...3ef Når hun bare tuller sånn så tror jeg ikke at det er noe bak. Men du må forklare henne at man ikke må si slike ting med mindre man mener det, at folk kan bli lei seg hvis man sier sånne ting uten at det er sant, men at hun alltid må si ifra hvis hun skulle oppleve noe vondt. Anonymkode: f42e8...0d9 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #8 Skrevet 22. mars 2020 Hos oss lå det noe mer bak. Pappaen hennes jobber mye, og har endret arbeidstiden sin drastisk. Den ene dagen er pappa helt topp og hun vil kun være med han, men dagen etter sier hun at pappa et slem og hun ikke liker ham og at han ikke liker henne.. Det er trist at det er slik, og vi har snakket mye om det og jeg har forklart, men det er likevel vondt å se på at hun savner ham så fælt.. Så spør hvorfor, forstå og tenk etter. Hva er det? Har pappaen sagt nei til noe hun ikke fikk? Er det noe som har skjedd? Det kan også være at hun ikke helt vet hva det vil si å være slem, hvis det er et ord dere ikke bruker så mye.. Anonymkode: e867b...eb8 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #9 Skrevet 22. mars 2020 Jeg jobber som ped.leder og fikk telefon fra styreren min. Han hadde fått en telefon fra bekymrede foreldre som sa at sønnen deres (3,5 år) sa jeg er slem. Etter mye om og men, så viste deg seg at det var fordi han ikke fikk klatre i formingshylla i barnehagen 🤦♀️ Ubehagelig situasjon. Men hold hodet klart, og finn ut av hva barnet mener! Anonymkode: 0724c...eb5 8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #10 Skrevet 22. mars 2020 Snakk med pappaen å hør om det har skjedd noe, alltids en god forklaring på det meste. 🤷♀️ Jeg er slem og dum flere ganger i uken sier 3 åringen. Det kan være at jeg sier nei til is og godteri, eller at han ikke får hoppe i sofaen. Annen gang er pappa slem og dum. 🤷♀️ Anonymkode: 72349...fcc 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #11 Skrevet 22. mars 2020 Ungen min sier at pappa er sinna, slem, kjører fort. Men han sier også at alle er sinna i blant, fordi han nettopp har oppdaget hva slikt betyr. Anonymkode: 1528d...489
veronicalake Skrevet 22. mars 2020 #12 Skrevet 22. mars 2020 Undre deg sammen med barnet ditt, og møt uttalelsen på en undrende måte. F. eks. "Åh? Synes du pappa er slem? "Hvorfor tenker du pappa er slem?" "Hva gjør pappa når han er slem?" Følg med på ansiktsuttrykket til barnet når hun svarer, du kjenner jo barnet ditt best, og klarer sikkert å se om det er alvorlig eller ikke når hun forteller om det. Som mange andre skriver så kan det jo være en bagatell, men det er jo alltids en sjanse for at det kan være noe alvorlig også. Derfor er det viktig å ikke avvise henne når hun sier det, men heller virke oppriktig interessert. Pleier hun å kalle deg slem også? Er slem et ord hun bruker mye i andre situasjoner? 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #13 Skrevet 22. mars 2020 Sønnen i huset er snart 3. Alle er sinte for tiden🙈 mamma er sint, pappa er sint, bestemor er sint og sist men ikke minst, hunden og katten er sint😂 ingen er sint, men om vi snakker strengt til han så er vi sint med en gang🤦🏻♀️ Anonymkode: e90c7...57a 3
Gjest Vegansucks Skrevet 22. mars 2020 #14 Skrevet 22. mars 2020 Min sønn sier jeg er slem når han ikke får viljen sin
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #15 Skrevet 23. mars 2020 Med mindre det er noe mer bak historien enn kun dette, så ser jeg ikke engang vitsen med å opprette en tråd om dette. Barn sier mye rart når de ikke får viljen sin 😉 Anonymkode: dfda9...b3a 1
Jytte Skrevet 23. mars 2020 #16 Skrevet 23. mars 2020 Barn som blir utsatt for såkalte snille overgrep og som ber om å tie om det, vil aldri fortelle om det. Be barnet tegne, da får du hele bildet. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #17 Skrevet 23. mars 2020 Her er både jeg og faren slem og bæsj når 3-åringen ikke får vilja si. Anonymkode: ef21b...356
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå