AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #1 Skrevet 22. mars 2020 Jeg bor i utlandet og møter mange mennesker med interessange historier. Mennesker som virkelig skiller seg ut fra mange andre. I tillegg elsker jeg å skrive og er snart klar for å utgi min første bok. Men hvordan tjene penger på det som man elsker? Kan man kontakte aktuelle aviser direkte og tilby å selge sin historie? Er noen villige til å betale for det? Ser at mange skriver om å tjene penger på blogg. Men der tjener man kun på annonser og reklame, mens jeg ønsker å tjene penger på selve historien som jeg forteller. Men hvordan? Går det evt Ann å få jobb som skribent, men jobbe kun hjemmefra? Anonymkode: d436f...d85
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #2 Skrevet 22. mars 2020 Ja, du kan absolutt selge historier til magasiner og aviser. Men husk på at historiene må ha en relevans for den aktuelle avisen/magasinet/nettstedet. De færreste aviser i Norge er kanskje interessert i historien til en tilfeldig afrikaner - selv om det er en spennende historie. Vedkommende må gjerne ha en link til Norge eller saken må dreie seg om noe som avisen er interessert i å ha saker om! Anonymkode: d388d...6e8
Someone.out.there Skrevet 22. mars 2020 #3 Skrevet 22. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, du kan absolutt selge historier til magasiner og aviser. Men husk på at historiene må ha en relevans for den aktuelle avisen/magasinet/nettstedet. De færreste aviser i Norge er kanskje interessert i historien til en tilfeldig afrikaner - selv om det er en spennende historie. Vedkommende må gjerne ha en link til Norge eller saken må dreie seg om noe som avisen er interessert i å ha saker om! Anonymkode: d388d...6e8 Tusen takk for svaret Jeg har derfor tenkt å kontakte nettopp de avisene som har liksom samme tema som jeg brenner for
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #4 Skrevet 22. mars 2020 Det finnes mange nettsider og aviser rundt om kring som gjerne retter seg spesielt mot en brukergruppe og som har en lesergruppe etablert(LGBT, utviklingshemmede&pårørende f.eks..) og som kan værte interessert om du har historier fra brukergruppene deres. Jeg er ikke skribent men jobber med utviklingshemmede, og kjenner til mange, dessverre for det meste tragiske, historier. Evt. historier som er aktuelle for tiden; 80+ og overlevde korona. Så en historie om en gammel dame på over hundre som opplevde spanskesyken men som ikke bekymret seg for korona. Om du oppretter en blogg kan du jo ha en sånn "fem på gata" opplegg og lignende serier. Ikke noe i veien for å ha blogg i tillegg. Anonymkode: 3eae6...f3c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #5 Skrevet 22. mars 2020 Mange tekster du leser i aviser og magasiner er skrevet av frilansjournalister. Noen ganger flertallet! Jeg har tatt et gratis nettkurs i frilansjournalistikk, av Vivian Songe. Der lærte jeg mye nyttig om hvordan man blant annet selger teksten sin. Sats på drømmen din! Lykke til Anonymkode: 3c88e...f7f
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #6 Skrevet 22. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i utlandet og møter mange mennesker med interessange historier. Mennesker som virkelig skiller seg ut fra mange andre. I tillegg elsker jeg å skrive og er snart klar for å utgi min første bok. Men hvordan tjene penger på det som man elsker? Kan man kontakte aktuelle aviser direkte og tilby å selge sin historie? Er noen villige til å betale for det? Ser at mange skriver om å tjene penger på blogg. Men der tjener man kun på annonser og reklame, mens jeg ønsker å tjene penger på selve historien som jeg forteller. Men hvordan? Går det evt Ann å få jobb som skribent, men jobbe kun hjemmefra? Anonymkode: d436f...d85 ... med såpass mange skrivefeil bør du først ta et skrivekurs. 😉 Lykke til. Anonymkode: 28b5d...af1 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #7 Skrevet 22. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ... med såpass mange skrivefeil bør du først ta et skrivekurs. 😉 Lykke til. Anonymkode: 28b5d...af1 Enig. Dette var krise å lese. Anonymkode: f55d7...eca 1
Boletta Skrevet 22. mars 2020 #8 Skrevet 22. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: ... med såpass mange skrivefeil bør du først ta et skrivekurs. 😉 Lykke til. Anonymkode: 28b5d...af1 Godt språk og interresante vinklinger er viktigere enn feilfritt. Rødpennmafiaen er som regel lærere, ikke skribenter. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #9 Skrevet 22. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: ... med såpass mange skrivefeil bør du først ta et skrivekurs. 😉 Lykke til. Anonymkode: 28b5d...af1 Føltes det godt å hovere? To skrivefeil er ikke «mange» og ekskluderer en ikke om man har gode historier å fortelle. Anonymkode: 732a7...e15
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #10 Skrevet 22. mars 2020 Dessverre er det latterlig dårlig betalt. Anonymkode: dbdf0...45b 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #11 Skrevet 22. mars 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føltes det godt å hovere? To skrivefeil er ikke «mange» og ekskluderer en ikke om man har gode historier å fortelle. Anonymkode: 732a7...e15 «... som har liksom samme tema som jeg brenner for» Kan godt hende TS legger inn «liksom» for å trolle og egentlig er en glitrende skribent og historieforteller, men et skrivekurs tror jeg uansett er nyttig for en som ordlegger seg på den måten. Anonymkode: 28b5d...af1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #12 Skrevet 22. mars 2020 43 minutter siden, Boletta skrev: Godt språk og interresante vinklinger er viktigere enn feilfritt. Rødpennmafiaen er som regel lærere, ikke skribenter. Jeg er ikke lærer, ei heller skribent. Men TS hadde verken godt språk eller «interessante vinklinger». Ordet «liksom» gjør at jeg tror vedkommende troller. 😉 Anonymkode: 28b5d...af1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå