Gå til innhold

Kan det bli verdenskrig pga. viruset?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Visst tiltakene blir langvarige f.eks.?

Anonymkode: 8f034...aff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heller lokal borgerkrig tror jeg.

Anonymkode: b5207...232

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Mannen min sier at nå ville vørt det perfekte tidspunktet å angripe på hvis Russland feks plutselig finner ut av det. 

Det ironiske er jo at de mest sannsynlig egentlig bare vill spredd smitte rundt omkring og at folk bare ville blitt syke. Det vil heller ikke være mye økonomi å ta over. Sånn i teorien.

Vårt forsvar brukes jo til å få folk hjem fra hytta, så 😂

Anonymkode: c6510...c96

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visst tiltakene blir langvarige f.eks.?

Anonymkode: 8f034...aff

Hvorfor skulle det bli verdenskrig? Med krig følger det alltid smitte av alle slags virus og sykdom, så ingen har noe å tjene på det.

Anonymkode: cdf49...3c8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Mannen min sier at nå ville vørt det perfekte tidspunktet å angripe på hvis Russland feks plutselig finner ut av det. 

Det ironiske er jo at de mest sannsynlig egentlig bare vill spredd smitte rundt omkring og at folk bare ville blitt syke. Det vil heller ikke være mye økonomi å ta over. Sånn i teorien.

Vårt forsvar brukes jo til å få folk hjem fra hytta, så 😂

Anonymkode: c6510...c96

Kriger bryter ut ved behov Hvis kritisk varetransport slutter grunnet rasjonering fra leverandørland, så kan det være at enkelte land ser seg nødt til å skaffe seg dette gjennom makt. Vi får se hvor lenge man har råd til å være solidarisk med hverandre.

Anonymkode: 10b59...046

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Folk er opptatt av å redde sitt land og unngå smitte, de har ikke tid til å drepe hverandre og spre viruset. Folk har så vidt medisinsk utstyr får viruset og hvis det er i tillegg andre grunner blir det helt kaos. I tillegg så har noen land atombomber så det blir sikkert atombombe krig, noe jeg tviler på de kommer til å bruke

Anonymkode: f653b...fb5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 5c4d6...ca1

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvorfor skulle det bli verdenskrig? Ikke engang IS vil angripe Europa, de har faktisk bedt terroristene holde seg unna oss for å slippe å bli smittet. 

Anonymkode: d65f0...511

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det bli verdenskrig? Med krig følger det alltid smitte av alle slags virus og sykdom, så ingen har noe å tjene på det.

Anonymkode: cdf49...3c8

Hvordan det blir krig? Hvis a trenger x fra b, og b nå behøver x selv, så kan det bryte ut i krig. Tror du det er sånn at kriger starter fordig, "NÅ er det trygt å ha verdenskrig dere!". Kvinneguiden altså, dere er meg en morsom gjeng.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvorfor skulle det bli verdenskrig? Ikke engang IS vil angripe Europa, de har faktisk bedt terroristene holde seg unna oss for å slippe å bli smittet. 

Du klarer ikke se for deg at situasjonen skaper nye behov å strides om, og at det ikke lenger vil være USA mot Russland, Europa mot IS osv? Det kan like gjerne være Usa mot Equador, eller England mot Scotland. Potensiale for interne borgerkriger også. De fleste kriger starter i rasjoneringssituasjoner.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er Russlands status når det gjelder korona, egentlig? 

Anonymkode: fd216...632

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du klarer ikke se for deg at situasjonen skaper nye behov å strides om, og at det ikke lenger vil være USA mot Russland, Europa mot IS osv? Det kan like gjerne være Usa mot Equador, eller England mot Scotland. Potensiale for interne borgerkriger også. De fleste kriger starter i rasjoneringssituasjoner.

Er det nødvendig å krige mot hverandre da? Man kan like godt bare smitte hverandre og se hvem som dør mest? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Folk er opptatt av å redde sitt land og unngå smitte, de har ikke tid til å drepe hverandre og spre viruset. Folk har så vidt medisinsk utstyr får viruset og hvis det er i tillegg andre grunner blir det helt kaos.

Her har du jo nettopp grobunn til krig, klovn.

• Liker 2
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

2 verdenskrig brøt ut på grunn av matmangel.   Norge er et av de landene som står dårligst rustet til å møte denne pandemien, og en matmangelkrise i verden. 

Under 2 verdenskrig var Norge stort sett sjølvforsynte med mat, ettersom det var jordbruk og fiske som var livsgrunnlaget til mange.    Idag er store jordbruks arealer  nedlagt, og bedrifter har blitt utflegget i stor skala siste 30-40 årene.  Høyt  profilerte politikere har hevdet  at Norge på grunn av Oljerikdomen kan legge ned hele landbruket , og Norge kan importere jordbruksmatvarer.  Slike holdninger gjør meg bekymret.   

Siste 30 årene har det blitt bygd en rekke bo-enheter utan alternativ oppvarming utanom  strøm.   Alle ser det som en selvfølge at de skal få varme i husene v/ å skru på  strømkablene.  Norge skal digitaliseres , og vel å bra sålenge telelinjene er oprative, men hva vil skje dersom ein får eit kollektivt datasamanbrudd ?.    

Verdens helseorganisasjoner har i mange år advart mot at vi kan komme til å stå overfor en ny pandemi.   Nå er dette ikkje tiden å fordele skyld, men å stå saman om å løse den krisa vi står overfor.    Men at det iden senere tid kommer til å blir reist eindel kritiske spørsmål om hvor rusta vi er til å møte kriser blir nok etterhvert reist.  

Endret av Anonym Bruker
AnonymBruker
Skrevet

Det ER krig nå, en helsekrig og økonomisk krise med oljepris i bunnsjiktet. Vi har bare ikke tatt skyte- og "draps"våpnene i bruk, selv om folk dør på grunn av covid-19.

Anonymkode: 65a4c...c44

AnonymBruker
Skrevet

Tror heller det motsatte jeg, at folk blir mer fredlige. Vi får mer empati for, og sympati med andre land, andre folk. Og jeg tror verden kommer til å ta et oppgjør med dyre-industrien, forsøke å stoppe endel av galskapen. Og jeg tror vi kommer til å forsøke å se om vi ikke kan forandre verden til å bli tryggere for alle, og mindre skadelig for miljøet.

Anonymkode: 156f9...d30

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

2 verdenskrig brøt ut på grunn av matmangel.   Norge er et av de landene som står dårligst rustet til å møte denne pandemien, og en matmangelkrise i verden. 

Under 2 verdenskrig var Norge stort sett sjøvforsynte med mat, ettersom det var jordbruk og fiske som var livsgrunnlaget til mange.    Idag er jordbruket nedlagt, og bedrifter har blitt utflegget i stor skala siste 30-40 årene.  Mange profilerte politikere har igjennom tidene hevdet at alt av landbruk kan nedlegges, og ettersom vi kan importere all mat.    

Siste 30 årene har det blitt bygd en rekke bo-enheter utan alternativ oppvarming utan strøm.   Alle ser det som en selvfølge at de skal få varmen iigjennom strømkablene.    

Pluss, da vi sist var selvforsynte var vi færre mennesker i Norge. Jeg lurer på om det vil være nok mat til alle som er her nå selv om man tar i bruk de nedlagte gårdene igjen.

Anonymkode: a6217...c41

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har du jo nettopp grobunn til krig, klovn.

Så tøff du er da, kaller meg klovn via KG.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer til å bli noe som er enda verre, nemlig anarki. 

Anonymkode: 87e98...ae2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror heller det motsatte jeg, at folk blir mer fredlige. Vi får mer empati for, og sympati med andre land, andre folk. Og jeg tror verden kommer til å ta et oppgjør med dyre-industrien, forsøke å stoppe endel av galskapen. Og jeg tror vi kommer til å forsøke å se om vi ikke kan forandre verden til å bli tryggere for alle, og mindre skadelig for miljøet.

Anonymkode: 156f9...d30

Hva enn det er du har røyka, vil jeg ha det samme!

Anonymkode: bf0ac...2ff

• Liker 5
  • Opprett ny...