AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #1 Skrevet 22. mars 2020 For alle blir jo ikke smittet. Hvordan tenker dere å klare dette, altså ikke bli smittet, og er dette realistisk? Nevn gjerne hvor i landet du bor. Anonymkode: a3240...4f0
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #2 Skrevet 22. mars 2020 Jeg tenker at det er ekstremt urealistisk å tro at man ikke blir smittet av et så megasmittsomt virus på ett eller annet tidspunkt. Så jeg regner selvsagt med å bli smittet. Det som blir spennende, blir å se om jeg er blant de fleste som ikke får symptomer slik at det går upåaktet hen, eller om jeg får symptomer og i så fall i hvilken grad. Anonymkode: 5e79a...448 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #3 Skrevet 22. mars 2020 Jeg håper å holde det unna til vaksinen kommer, men innser at det ikke er realistisk ettersom skolene sannsynligvis åpner før den tid. Anonymkode: 885bd...b21
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #4 Skrevet 22. mars 2020 For min del bryr jeg meg ikke, vil bare at det ikke spres slik at dette tullet er over. Jeg kan gjerne bli ferdig med det for min del. Anonymkode: 3a09b...857 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #5 Skrevet 22. mars 2020 Jeg kan gjerne bli smittet. Østlandet. Anonymkode: 58aac...ff8 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #6 Skrevet 22. mars 2020 Absolutt. Har astma og vil definitivt ikke bli smittet. Anonymkode: aa018...dd6 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #7 Skrevet 22. mars 2020 Ønsker å prøve å unngå det, men skjønner at odsen er liten. Men tar alle grep. Begge voksne er hjemme nå, så det er et godt utgangspunkt. Har ikke kontakt med noen. Handler 1 gang i uken. Bor i en mindre by på nordvestlandet. Lite smitte her. Har ikke lov å reise sør for Dovre og innreise er forbudt. Om kommunene nordover får lov til å opprettholde denne regelen kan vi stå han av. Her har vi også grundig smittesporing enda fordi de er så få. Tenker det er viktig at staten hjelper til med å begrense det nordover, fordi vi har mindre kapasitet og noen har en dagsreise til sykehus. Anonymkode: d7563...128 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #8 Skrevet 22. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ønsker å prøve å unngå det, men skjønner at odsen er liten. Men tar alle grep. Begge voksne er hjemme nå, så det er et godt utgangspunkt. Har ikke kontakt med noen. Handler 1 gang i uken. Bor i en mindre by på nordvestlandet. Lite smitte her. Har ikke lov å reise sør for Dovre og innreise er forbudt. Om kommunene nordover får lov til å opprettholde denne regelen kan vi stå han av. Her har vi også grundig smittesporing enda fordi de er så få. Tenker det er viktig at staten hjelper til med å begrense det nordover, fordi vi har mindre kapasitet og noen har en dagsreise til sykehus. Anonymkode: d7563...128 Du vet at virus ikke dør ut, sant? Svineinfluensaen tar fortsatt liv 11 år etter at pandemien startet. Så du skal isolere deg godt lenge for å ikke bli smittet. Anonymkode: 5e79a...448 3
blåtimen Skrevet 22. mars 2020 #9 Skrevet 22. mars 2020 Ønsker å unngå smitte pga kronisk sykdom, kan ikke risikere at sykdommen forverres pga en runde med virus. Bor alene, drar ikke ut av huset. Eneste jeg har hatt besøk av er mamma og da har vi tatt alle forhåndsregler og vaska henda til den store gullmedalje. Østlandet
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #10 Skrevet 22. mars 2020 Såklart prøver jeg å unngå smitte. Har astma og er alenemor, en veldig dårlig kombinasjon om man får smitten. Men, jeg jobber i butikk så realistisk sett forventer jeg å bli smittet og jeg har satt meg selv i karantene utenom jobb. Oppfører meg som om jeg er potensielt smittet og unngår andre mennesker så godt det lar seg gjøre. Er jeg på butikken bruker jeg hansker og har handleliste og plukker kun på det jeg skal kjøpe. Anonymkode: 77d2d...76e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #11 Skrevet 22. mars 2020 Ønsker også å unngå smitte så godt som det lar seg gjøre. Jeg har en lang eksamensperiode og 1-3 uker med influensa gjør at jeg må utsette masteren ett år Anonymkode: 8b5b3...3a9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #12 Skrevet 22. mars 2020 Ja, har ingen planer om å bli smittet. Er ufør / kronisk syk og bor alene. Får mat levert på døren, og går ikke på besøk eller får besøk. Går turer der det er svært lite/ ingen folk. Heldigvis har vi jo mobil / facetime /skype etc Anonymkode: 47df7...604
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #13 Skrevet 22. mars 2020 Kan gjerne bli smittet nå Anonymkode: 6fa08...9a8 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #14 Skrevet 22. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du vet at virus ikke dør ut, sant? Svineinfluensaen tar fortsatt liv 11 år etter at pandemien startet. Så du skal isolere deg godt lenge for å ikke bli smittet. Anonymkode: 5e79a...448 ja selvsagt. Men nå er det en pandemi, ergo massesmitte. Vi hadde svineinfluensa så det går fint. Folk får enda meslinger også, men jeg burer meg ikke inne for å unngå meslinger. Ser du forskjellen? Anonymkode: d7563...128
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #15 Skrevet 22. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja selvsagt. Men nå er det en pandemi, ergo massesmitte. Vi hadde svineinfluensa så det går fint. Folk får enda meslinger også, men jeg burer meg ikke inne for å unngå meslinger. Ser du forskjellen? Anonymkode: d7563...128 Måten du skrev på (og som de fleste andre har gjort i denne tråden så langt), gjorde at det så ut til at du tenkte å unngå smitte også på lang sikt. Men dette er ikke spesielt realistisk, så klart. Det ser ut til at folk har tenkt å bure seg inne til viruset er utryddet, fordi de tror at dette faktisk er mulig, men da må de vente lenge. Anonymkode: 5e79a...448 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #16 Skrevet 22. mars 2020 ja jeg har intensjoner om det for jeg arbeider i helsevesenet Anonymkode: dac0d...736
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #17 Skrevet 22. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Måten du skrev på (og som de fleste andre har gjort i denne tråden så langt), gjorde at det så ut til at du tenkte å unngå smitte også på lang sikt. Men dette er ikke spesielt realistisk, så klart. Det ser ut til at folk har tenkt å bure seg inne til viruset er utryddet, fordi de tror at dette faktisk er mulig, men da må de vente lenge. Anonymkode: 5e79a...448 Neida, jeg er ingen dommedag prepper Anonymkode: d7563...128
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #19 Skrevet 22. mars 2020 Jeg skal prøve alt i min makt for å ikke bli smittet før babyen jeg bærer er ute. Isolerer meg helt, det går på psyken løs, og jeg er spent på om jeg greier det og hva som er igjen av meg etterpå... Anonymkode: dbf28...9cd 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #20 Skrevet 22. mars 2020 Jeg håper man opparbeider seg immunitet. Da tenker jeg at jeg først som sist kan bli ferdig med det. Anonymkode: 72f26...0c8
Anbefalte innlegg