Gå til innhold

Når begynner man å like yoga?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde min første yogaøkt i dag. Har lenge vurdert å begynne, og har lyst til å like det. Men hvor lang tid tar det før man «knekker koden»?

Anonymkode: 680bc...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kan jo hende du aldri vil like yoga..

Anonymkode: 3547c...011

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan jo hende du aldri vil like yoga..

Anonymkode: 3547c...011

Nei, men jeg trenger litt mer grunnlag enn én økt for å vite det, syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tok vel kanskje 5-6 ganger før jeg sluttet å tenke at jeg orker ikke et sekund til i nedover hund.

Anonymkode: 46a2f...f49

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzanne

Yoga er litt som tai chi, qi gong og meditasjon (trening generelt?). Det er ikke nødvendigvis gøy, men det føles veldig bra etterpå. Som jeg har skrevet om i et annet innlegg, foretrekker jeg tai chi (varianten som heter Taichiquan/ kampkunst). Tempo er mye høyere og alle bevegelsene flyter over i hverandre/ ikke- statisk trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du finner DIN type yoga😃. Det finnes så mye å velge. 
Jeg f. Eks har ikke noe til overs for ashtanga, men elsker Bikram. 

Anonymkode: dc7c4...891

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Suzanne
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, Bikram er fantastisk, men det er ikke så mange steder de har det. Koster litt mer også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bikram blir litt vanskelig å gjøre nå eller, siden jeg må gjøre det hjemme? Er ikke det sånn i veldig varmt rom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begynte å like det når jeg merket effekt. Når jeg kunne stå med hælen i gulvet i down dog, når jeg la merke til at jeg ikke hadde like stive skuldre og stresset mindre, og når jeg kunne stå i warrior uten at lårene brant etter to sekunder, blant annet. 

Anonymkode: de90e...5b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg klarer ikke like yoga. Har prøvd mange ganger, siden bestevenninnen min driver yogastudio, men jeg liker det bare ikke. Jeg elsker løping og landeveissykling, er nok noe med det å ha fart og bevegelse jeg higer etter, så da kommer yoga til kort for meg. Gir blaffen i styrketrening også, så det er ikke bare yoga jeg misliker.

Anonymkode: 4fc4c...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/22/2020 at 9:35 AM, AnonymBruker said:

Jeg hadde min første yogaøkt i dag. Har lenge vurdert å begynne, og har lyst til å like det. Men hvor lang tid tar det før man «knekker koden»?

Du vil kjenne at kroppen mestrer det bedre og bedre over tid. Det er som mye trening, det er litt hardt å komme i gang, men på sikt vil du se tilbake og føle både mestring og glede for at du klarte det. For min del dreide det seg ikke om mange gangene før jeg kom dit hvor jeg følte det både givende og morsomt, og føler det skjedde vesentlig før jeg oppnådde det samme med andre typer trening.

Det er selvfølgelig mye forskjellig innen yoga, ulike disipliner som krever forskjellig av deg, noe er kun for viderekommende.

Gi det en god sjanse og heng i enn så lenge, så skal du nok se du liker det rimelig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg er yoga egentlig mest for det mentale. Jeg blir mindre stresset og sover bedre. Blir også mykere og noe sterkere, men det er ikke derfor jeg gjør yoga.

Så jeg kan foretrekke 10 rolige minutter hver dag, enn 90 minutters ashtanga. Kommer nok veldig ann på hva man ønsker å få ut av det. Selv gjør jeg stort sett yoga på ettermiddagen, så jeg får myket opp skuldre og nakke etter å ha sittet stille på kontoret.

Anonymkode: e9216...352

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kommer an på hva du liker. Jeg syns yoga er vanvittig kjedelig og treigt. 

Anonymkode: 73941...a95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt min tredje økt i dag, og det går greit. Merker at jeg allerede har «gjenoppdaget» muskler i mage og rygg. Forsøker å henge med på en Vinyasa-rekke. Jeg sliter litt med kombinasjonen kunnskapsløs, utålmodig og utrent, men jeg får bare henge på så lenge. Tror ikke jeg gidder å holde på mer enn 20-25 min per gang, ikke nå i alle fall. 

Jeg kjenner at jeg har brukt muskler som ikke har blitt utfordret på veldig lenge, og det er godt. :)

TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd litt forskjellig Yoga-timer og kommet fram til at instruktør og musikk har MYE å si for om jeg får noe ut av det eller ikke. Så mitt tips er derfor å teste ut forskjellige instruktører, musikk og evt. omgivelser, ikke kun yoga-typer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...