Hopptimisten Skrevet 22. mars 2020 #1 Skrevet 22. mars 2020 Vi begynte å prøve i januar 2019, ble gravid og hadde MA (10 uker) i juli og ny SA (7 uker) i desember. Er nå i PP5 etter SA, og det har gått over et år siden vi startet prøvingen. Må jeg vente på en ny SA før jeg kan gå til legen og be om hjelp? Man skal jo enten prøve et år, eller hatt 3 SA. Hva med oss som er midt i mellom? 😖 Noen erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #2 Skrevet 22. mars 2020 Jeg ville tatt kontakt nå. Eller kanskje ikke akkurat nå, for hjelp med å bli gravid er satt på vent på alle sykehus. Dere kan ev ta kontakt med private aktører. Anonymkode: 4298f...e24 1
J1994 Skrevet 22. mars 2020 #3 Skrevet 22. mars 2020 (endret) 4 timer siden, Hopptimisten skrev: Vi begynte å prøve i januar 2019, ble gravid og hadde MA (10 uker) i juli og ny SA (7 uker) i desember. Er nå i PP5 etter SA, og det har gått over et år siden vi startet prøvingen. Må jeg vente på en ny SA før jeg kan gå til legen og be om hjelp? Man skal jo enten prøve et år, eller hatt 3 SA. Hva med oss som er midt i mellom? 😖 Noen erfaringer? Vi fikk time til utredning etter to ufrivillige aborter. Hadde da vært uten prevensjon siden Mai 2018, var hos legen og ble henvist i November 2019 SA i desember 18 og MA i august 19 Endret 22. mars 2020 av J1994
Vestalinn Skrevet 22. mars 2020 #4 Skrevet 22. mars 2020 Typisk legemiddel man får er progesteronstøtte. Du kan be om å få måle progesteron via blodprøve. Er den lav kan du få progesteron fra fastlegen. Det ble mitt hendelsesforløp (Etter en SA og en MA) og er nå gravid igjen i uke 8 og alt er tilsynelatende bra 😊 Skal ta progesteron til uke 10-12 1
Hopptimisten Skrevet 22. mars 2020 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2020 (endret) Tusen takk for svar! Er veldig kjipt å føle at man må "vente" på en tredje SA eller MA! Håper virkelig jeg slipper å gå igjennom det en gang til 😔 Kjedelig at alt er utsatt i disse tider også 😔 Har du blitt gravid igjen etter dette J1994? 🤞🏼🤞🏼For oss begge! Endret 22. mars 2020 av Hopptimisten
Hopptimisten Skrevet 22. mars 2020 Forfatter #6 Skrevet 22. mars 2020 1 minutt siden, Vestalinn skrev: Typisk legemiddel man får er progesteronstøtte. Du kan be om å få måle progesteron via blodprøve. Er den lav kan du få progesteron fra fastlegen. Det ble mitt hendelsesforløp (Etter en SA og en MA) og er nå gravid igjen i uke 8 og alt er tilsynelatende bra 😊 Skal ta progesteron til uke 10-12 Takk for tipset! 😁😁 Håper på det samme for meg! Blir gal av å bare vente og se 😖
J1994 Skrevet 22. mars 2020 #7 Skrevet 22. mars 2020 3 timer siden, Hopptimisten skrev: Tusen takk for svar! Er veldig kjipt å føle at man må "vente" på en tredje SA eller MA! Håper virkelig jeg slipper å gå igjennom det en gang til 😔 Kjedelig at alt er utsatt i disse tider også 😔 Har du blitt gravid igjen etter dette J1994? 🤞🏼🤞🏼For oss begge! Var det jeg følte også.. Skulle man håpe på en ny abort bare slik at man faktisk har hatt tre ufrivillige aborter for å få utredning? Følte faktisk litt på den noen ganger 😔 Ja, fant ut at jeg var gravid igjen én uke etter at henvisningen ble sendt 🤭 Men lot timen stå i tilfelle, men avbestilte den den dagen jeg var på OUL Men på samme time (som når henvisningen ble sendt) tok fastlegen en del blodprøver. Er i en mild risikogruppe for å få blodpropp, så fikk offentlig ultralyd i uke 8. Jordmor trodde ikke det hadde noe å si for at jeg mistet tidligere, men kunne ikke si det helt sikkert heller.. Hadde jeg vært deg hadde jeg oppsøkt fastlegen og lagt frem problemstillingen ❤
Hopptimisten Skrevet 22. mars 2020 Forfatter #8 Skrevet 22. mars 2020 2 timer siden, J1994 skrev: Var det jeg følte også.. Skulle man håpe på en ny abort bare slik at man faktisk har hatt tre ufrivillige aborter for å få utredning? Følte faktisk litt på den noen ganger 😔 Ja, fant ut at jeg var gravid igjen én uke etter at henvisningen ble sendt 🤭 Men lot timen stå i tilfelle, men avbestilte den den dagen jeg var på OUL Men på samme time (som når henvisningen ble sendt) tok fastlegen en del blodprøver. Er i en mild risikogruppe for å få blodpropp, så fikk offentlig ultralyd i uke 8. Jordmor trodde ikke det hadde noe å si for at jeg mistet tidligere, men kunne ikke si det helt sikkert heller.. Hadde jeg vært deg hadde jeg oppsøkt fastlegen og lagt frem problemstillingen ❤ Takk, det skal jeg gjøre! 😁 Håper aller mest på at det klaffer denne PP! 🤞🏼🤞🏼 Gratulerer så mye til deg! 😁👌🏼 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå