Gå til innhold

Hvorfor er denne m/ 2% retinol så billig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når alt annet med retinol er dyrt?:klo:

Anonymkode: 37c6c...108

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du viser ikke til noen krem så.. ja... vanskelig å svare gitt. 

om du vil ha billig retinol, eller faktisk tretinoin som er enda mer effektivt. spør fastlegen din om å få kremen Airol. Ekte a-vitaminsyre krem. 180kr per tube. 

jeg fikk det mot kvisearr, men den er også effektiv mot rynker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, mlifjeld skrev:

om du vil ha billig retinol, eller faktisk tretinoin som er enda mer effektivt. spør fastlegen din om å få kremen Airol. Ekte a-vitaminsyre krem. 180kr per tube. 

Beklager😊

https://www.kicks.no/kicks-beauty/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsserum/2-retinol-complex-concentrate-30-ml?gclid=EAIaIQobChMI0PSU0Mut6AIVTYGyCh10xg35EAQYESABEgJa_vD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, mlifjeld skrev:

Men det er vel ikke sånn at alle får det, har ikle veldig mye rynker og ujevnheter etc men vil bruke på det jeg har og forebyggende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når alt annet med retinol er dyrt?:klo:

Nå er jo den nedsatt i pris, da🙂 Retinol er jo veldig "i vinden" nå, så det kan vel forklare noe av prisnivået. Deretter kommer det vel an på hvilke andre ingredienser produktet inneholder, og til slutt så betaler du vel en del for merkenavnet. Det retinolserumet du linket til , er jo også forhandlerens  eget merke, og de er ofte rimeligere, litt på samme måte som karbonadedeig fra  Coop's eget merke er billigere enn f.eks. Gilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, Roci skrev:

Nå er jo den nedsatt i pris, da🙂 Retinol er jo veldig "i vinden" nå, så det kan vel forklare noe av prisnivået. Deretter kommer det vel an på hvilke andre ingredienser produktet inneholder, og til slutt så betaler du vel en del for merkenavnet. Det retinolserumet du linket til , er jo også forhandlerens  eget merke, og de er ofte rimeligere, litt på samme måte som karbonadedeig fra  Coop's eget merke er billigere enn f.eks. Gilde.

Men tror du den er like bra som andre dyrere retinolprodukter?

The Ordinary har jo også billige retinolprodukter, har noen testet dem med hell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men tror du den er like bra som andre dyrere retinolprodukter?

The Ordinary har jo også billige retinolprodukter, har noen testet dem med hell?

Dette serumet inneholder en form for retinol som heter hydroxypinacolone retinoate, (HPR) som er en "snillere" form for retinol, slik at du kan bruke høyere konsentrasjoner uten irritasjon. Det er derfor velegnet for "nybegynnere"  og de med sensitiv hud. (Si fra hvis du vil ha den lange forklaringen på hva retinol og retinoider er og hvordan de fungerer ;))

Siden dette er en mild form for retinol, så vil det helt sikkert gå bra å begynne på en konsentrasjon på 2% selv om du ikke har brukt retinol før. Dersom du heller vil starte med et klassisk retinolprodukt, anbefales det en konsentrasjon på maks 0.5% hvis man ikke har brukt retinol før.

Jeg har sammenliknet innholdsfortegnelsen på Kicks's sitt serum med dette, som er betraktelig dyrere, og de inneholder mange av de samme ingrediensene. Den største forskjellen er vel at det dyre serumet inneholder flere forsterkende ingredienser samt flere pleiende oljer.

Jeg har ikke forsøkt TO sine retinolserum, men har inntrykk av at folk er svært fonøyde med dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Roci skrev:

Dette serumet inneholder en form for retinol som heter hydroxypinacolone retinoate, (HPR) som er en "snillere" form for retinol, slik at du kan bruke høyere konsentrasjoner uten irritasjon. Det er derfor velegnet for "nybegynnere"  og de med sensitiv hud. (Si fra hvis du vil ha den lange forklaringen på hva retinol og retinoider er og hvordan de fungerer ;))

Siden dette er en mild form for retinol, så vil det helt sikkert gå bra å begynne på en konsentrasjon på 2% selv om du ikke har brukt retinol før. Dersom du heller vil starte med et klassisk retinolprodukt, anbefales det en konsentrasjon på maks 0.5% hvis man ikke har brukt retinol før.

Jeg har sammenliknet innholdsfortegnelsen på Kicks's sitt serum med dette, som er betraktelig dyrere, og de inneholder mange av de samme ingrediensene. Den største forskjellen er vel at det dyre serumet inneholder flere forsterkende ingredienser samt flere pleiende oljer.

Jeg har ikke forsøkt TO sine retinolserum, men har inntrykk av at folk er svært fonøyde med dem.

Elsker når du forklarer!👌

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, det var veldig hyggelig å høre 😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også, hun er helt rå!👍

Anonymkode: b84b7...670

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 22.3.2020 den 11.04, mlifjeld skrev:

Fungerte airol på innsunkne kvisearr også eller er det sånne røde merker du snakker om?

Anonymkode: c953f...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...