Gå til innhold

17 mai feiring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette blir nok en annerledes 17 mai. 

Men, klart vi skal feire dagen vår! Flagget skal opp, se reprise på TV fra 17 mai 2019.

Pynte seg litt ekstra, spise ett godt måltid,.sette på nationasangen. 

Flere tips?

Anonymkode: 65e38...faf

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting som er avklart den dagen, i tillegg er det litt under to MÅNEDER til! Mye kan skje på de ukene!😉

Anonymkode: 8ef82...d0f

AnonymBruker
Skrevet

Blir hjemme i pysjen som vanlig, har ingen å feire med.

Anonymkode: 83a27...bff

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gå høygravid. Så blir hjemme.

Anonymkode: 111ca...753

AnonymBruker
Skrevet

Vi tenker at hvis det blir sånn så skal vi lage til leker i hagen for barna. Leker som kast erteposer på blikkbokser og potetsekkløp osv. Så griller vi/spiser god mat, spiser kake og godteri. Pynter oss, synger nasjonalsangen og flagger. Vi skal gjøre dagen så fin vi kan for ungene. 

Anonymkode: 76dd6...642

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det var en idè å planlegge å holde seg litt i ro hjemme og tenke på hva det er vi egentlig feirer, heller enn å fjase seg til med nye klær og ytre ting? Tenke på den egentlige grunnen til at vi feirer 17-mai. Tenke på at vi nå denne våren holder på med en slags ny krig og at norge bekjemper det så godt vi kan og at vi til sist kommer til å bli et fritt og friskt folk igjen, vi vet bare ikke når. Det er ikke feil å finne en ny måte å feire på. 

Anonymkode: 7525a...78e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi tenker at hvis det blir sånn så skal vi lage til leker i hagen for barna. Leker som kast erteposer på blikkbokser og potetsekkløp osv. Så griller vi/spiser god mat, spiser kake og godteri. Pynter oss, synger nasjonalsangen og flagger. Vi skal gjøre dagen så fin vi kan for ungene. 

Anonymkode: 76dd6...642

Bra tenkt 👍😊

Anonymkode: 65e38...faf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her gjør vi nok som vanlig. Henger hjemme i avslappende klær, spiser sen frokost og koser oss på verandaen om det er fint vær 😜 

Anonymkode: db777...cf2

AnonymBruker
Skrevet

At 17. mai feiringen ser ut til å bli avvist er den eneste gode nyheten jeg har å forholde meg til i 2020. Jeg er kronisk syk, har sosial angst og er alene med barn. Hater at 17. mai feiringen og alt styret det medfører er obligatorisk når man har skolebarn, så vi ikke kan få dratt for å tilbringe den med familien som griller og har kakeselskap i stedet.

Anonymkode: c30f4...b35

AnonymBruker
Skrevet

Vi må få til 17 mai feiring

Anonymkode: 2db5f...b37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kle oss pent. Står på balkongen og vinke. 

Anonymkode: 5c865...3d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi må få til 17 mai feiring

Anonymkode: 2db5f...b37

Å nettop hvordan mener du at det skal foregå? 

Anonymkode: db777...cf2

AnonymBruker
Skrevet

Ofrer gjerne en vanlig 17. maifeiring om det skulle bli nødvendig. Teit med folk som syter over sånt. Trist for de som sitter mutters alene, men vi må alle bare forholde oss til realitetene. 

Anonymkode: d2a6a...ee8

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingenting som er avklart den dagen, i tillegg er det litt under to MÅNEDER til! Mye kan skje på de ukene!😉

Anonymkode: 8ef82...d0f

Ja for du tror at vi går fra å ruinere hele økonomien, miste arbeidsplasser, stenge skoler og barnehager til å stå som sild i tønne med [sett in antall millioner mennesker som feirer 17 mai] landet rundt på noen måneder 🌟🌟🌟

Anonymkode: 0efad...302

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har for første gang på mange år fri på 17.mai. Tenkte at nå skal jeg kvitte meg med noen kilo så bunaden passer! Så kom viruset:P Satte en liten støkk i motivasjonen gitt. Håper tiltakene er aggressive nok til at vi kan ha folkefest i mai likevel. Hvis ikke tar jeg på meg bunaden hjemme på sofaen på trass :fnise:

Anonymkode: f350c...5bf

AnonymBruker
Skrevet

Hva pokker er det med denne 17. Mai?

En oppkonstruert dag man har 0 bakdeler med bare å hoppe over og glemme eksisterer?

Anonymkode: bb08f...95c

AnonymBruker
Skrevet

Syntes 17 mai egentlig er mer slitsomt enn noe annet, så det byr ikke meg i mot om selve feiringen utgår i år! 

Anonymkode: 98daa...d13

• Opprett ny...