Gjest Suzanne Skrevet 22. mars 2020 #1 Skrevet 22. mars 2020 Hei. Moren min har en progressiv, kronisk sykdom. Nå klarer hun ikke lenger å lese bøker. Hun vil gjerne at jeg skal hjelpe henne med å laste ned lydbøker til en Iphone 6. Jeg kan svært lite om dette (kan ihvertfall ikke Iphone), og lurer på hvordan jeg skal hjelpe henne med "å sette det opp" på mobilen hennes. Er det ITunes man bruker da? På forhånd takk
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #2 Skrevet 22. mars 2020 Bibliotekets app heter Bookbites". Gå inn på IPhones App store og last ned den gratis. Der kan man låne lydbøker gratis, om du har lånekort og PIN-nummer hos et bibliotek i Norge. Utvalget er litt begrenset ennå, og ikke alle bøker er ledige. Man kan låne for 1 mnd, deretter går boken automatisk bort fra telefonene. Skal du ha bedre utvalg må du kjøpe lydbøker; det er mange som bruker Storytel eller Fabel eller EBOK. Eller Bokklubbens lydbokapp, hvis man er Bokklubb-medlem. Alle lastes ned fra App Store. Anonymkode: ce54b...ab0
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #3 Skrevet 22. mars 2020 Alle har litt forskjellig utvalg av bøker, så det er lurt å finne en lydbokapp som har flest av de bøkene moren din liker. Anonymkode: ce54b...ab0
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #4 Skrevet 22. mars 2020 ...og pass på at du kjøper lydbøker og ikke e-bøker. Sistnevnte er bøker som må leses, på nettbrett. De markedsfører e-bøkene sine mer enn lydbøkene, så det kan være lett å blingse, Anonymkode: ce54b...ab0 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #5 Skrevet 22. mars 2020 Forøvrig; Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek (NLB) er et statlig bibliotek hvor Alle som har vansker med å lese trykt tekst og vanlige bøker på grunn av funksjonsnedsettelse eller sykdom, kan melde seg inn og låne gratis lysbøker. De har også enkelte aviser og magasiner i lydbokutgave (Hjemmet, Historie, Illustrert Vitenskap etc.). https://www.nlb.no/bli-laner/hvem-kan-laane Anonymkode: ce54b...ab0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå