Gå til innhold

Mamma og pappa er lei seg fordi de ikke kan dra på hytta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De respekterer reglene så klart men mamma har vært på hytta siden hun var ei lita jente, så i over 60 år nå. Vet de gleder seg veldig hvert år og ikke sett de så nedfor for noe før.

Tenkte jeg skulle gjøre noe koselig for de så de får påskestemning hjemme og håper noen kan hjelpe meg med ideer. Her er det jeg har tenkt så langt:

- påskeegg med favorittgodteriet deres og flaxlodd.

- kjøpe yatzy, kortstokk og et puslespill.

- liten blomst/planteoposats med påskekyllinger (evt. noe med påskeliljer)

- ordne til med saueskinn og pledd på terassen i solveggen, og fikse bildesamling  fra 60+ år på hytta på nettbrett de kan se på.

Noen andre gode ideer? 

Anonymkode: 09dcf...dfd

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de aldri har vært så nedfor før kan du jo minne dem på at de har levd et EKSTREMT priviligert liv. 

Hilsen ei som må forløses med keisersnitt mens pappaen venter hjemme og ikke får treffe meg eller barnet sitt før etter 2-3 døgn

Anonymkode: 492e9...50c

• Liker 49
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis de aldri har vært så nedfor før kan du jo minne dem på at de har levd et EKSTREMT priviligert liv. 

Hilsen ei som må forløses med keisersnitt mens pappaen venter hjemme og ikke får treffe meg eller barnet sitt før etter 2-3 døgn

Det jeg mente var at de aldri klager eller viser at de er nedfor uansett hvordan livet går de i mot, de har helt klart et godt liv men vært gjennom mye vondt også som kreft, bilulykke og dødsfall i nær familie - så da har jeg lyst til å gjøre noe koselig for de uansett hvor ille alle andre har det. Er lov å være skuffa så lenge man holder seg til reglene tenker jeg :)

Ps: du kan si at enten får han være der ellers drar du også hjem. Hadde ks for 6 mnd siden, fin opplevelse. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg mente var at de aldri klager eller viser at de er nedfor uansett hvordan livet går de i mot, de har helt klart et godt liv men vært gjennom mye vondt også som kreft, bilulykke og dødsfall i nær familie - så da har jeg lyst til å gjøre noe koselig for de uansett hvor ille alle andre har det. Er lov å være skuffa så lenge man holder seg til reglene tenker jeg :)

Ps: du kan si at enten får han være der ellers drar du også hjem. Hadde ks for 6 mnd siden, fin opplevelse

Hun kan ikke si det, nei!

Anonymkode: 0719f...214

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun kan ikke si det, nei!

Anonymkode: 0719f...214

Klart hun kan reise hjem når hun vil, du blir ikke tvangsinnlagt pga ks. Her får uansett fedre uten symptomer bli som normalt.

Setter pris på om noen har gode forslag til det jeg spør om :)

TS

• Liker 3
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt gjort å få denne tråden til å handle om deg. Forstår at det er en utrolig kjedelig situasjon for deg, men det har overhode ingenting med Ts og det hun lurer på å gjøre. 

Til Ts: Synes det er kjempe hyggelig av deg å ville gjøre noe ekstra for foreldrene dine. Dere kan lage niste og gå noen fine turer sammen i nærområdet. 

• Liker 37
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær klar over at du også lever et ekstremt privilegert liv dersom dette er din store bekymring.....   Det er lov å være lei seg når ting ikke blir som forventet, og synes det er fint at ts vil gjøre noe hyggelig for foreldrene i denne situasjonen :)

(Du kan selvfølgelig også være lei deg for at situasjonen blir som den gjør, men så kan du samtidig glede deg over at du lever i et samfunn som kan kartlegge fødselsproblematikk på forhånd, og har sykehus som kan utføre det keisersnittet du trenger ;)

Hvis det er bare den som har det verst som har lov til å klage/ være lei seg så tror jeg vi må langt utover Norges grenser for å finne dem....

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Påskejakt i nabolaget? Hvor mange trapper er det der ved butikken, hvor mange postkasser er det på postkassestativet, hva slags tre er det ved busstoppet osv. Altså ting i nabolaget som man ikke har tenkt på før, så må de ut og sjekke. Hvis du ikke bor hjemme får du rekognisere i det skjulte. 

Og OBS - hvis dine foreldre er i karantene glemmer du hele forslaget mitt, da får du lage en vanlig quis. Som du kan ha over skype 😊

Anonymkode: bc173...2fd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bestille fra morgenlevering om de leverer dit foreldrene dine bor? Koselig til påskefrokost.

Anonymkode: c4bc4...240

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å kjenne på en sorg over at ting ikke er som det skal akkurat nå, også når det gjelder de små tingene. 

I påsken planlegger jeg å ta en rask tur innom plantasjen og IKEA, og legge litt ekstra i nytt til hage og terrasse. Så kanskje en slik handletur for foreldrene dine? Om de ikke går ut selv? Her skal vi male påskeegg, for første gang siden jeg var liten. Vi skal sette frem påskeegg med appelsiner og kvikklunsj. Og lage mange gode lunsjer og middager. 

Hva med å lage en skikkelig god lammestek til dem en dag? Kanskje til og med en boble-lunsj om de er av typen som setter pris på det. Du kan kjøpe et puslespill dere jobber med sammen, eller ta opp igjen gamle spill-klassikere som er glemt nå når alle har så dårlig tid. Du kan bake opp knekkebrød og gi dem. Eller hjemmelaget sild. Dere kan kanskje ta en dagstur til et sted i nærområdet dere ikke har tenkt på å besøke før? Sette deg inn i stedets historie, og forklare dem i bilen? For eksempel et festningsanlegg, som det finnes mange av i landet. 

Anonymkode: 3fdda...06b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ts her :) takk for støtte, forslag og gode ord! De er ikke i karantene og er helt friske, men er 63 og 66 år, ingen plager/sykdommer som putter de i risikogruppa. Vi bor 15 min unna med bil så skal få ordnet litt av hvert i hemmelighet.

Påskeeggjakt i hagen kan jeg ordne, det var en kul ide så kan de mimre tilbake til sin barndom også :)

quiz og påskenøtter hører med, supert forslag.

Skal også se om jeg finner noe påskekrim, det liker de, sånne gamle britiske 😛 tar gjerne imot forslag om noen vet av noe som er bra!

til deg med keisersnitt:

skjønner at det er en kjip situasjon, men da gjør man det beste ut av det, tenk dere skal få en liten baby! Dersom alt går bra med deg og baby kan du reise hjem tidlig, mener selvfølgelig ikke at du skal la være å møte til keisersnitt. For å komme i god form raskt lønner det seg å opp og gå så snart bedøvelsen går ut, få ut kateter og rør på deg. Få smertestillende før det blir vondt og ikke vær redd for å be om hjelp. Ordne med ingefærte for etterrier, ordne en bøyle til å ha over senga di hjemme så du kommer deg opp smertefritt. Spander på dere fri data på mobil den måneden så dere kan se og prate sammen hele tida - dere kan også høre om han får bli med om han er i karantene 3 uker før og er helt symptomfri :)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ts igjen, rakk ikke svare alle for her kommer så mange gode ideer fort.

Lunsjer og middager var en god ide, lammestek blir kjempebra og det elsker de! Tenk at jeg ikke har kommet på god mat 😛 pappa er gammel baker så alt av nybakt ordner de selv, men kan ordne noe godt pålegg - pappa elsker sild bla. 

vet det er vanskelig å få kjøpt smågodt nå, men man får kanskje kjøpt hele uåpna bokser? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Europris selger heøe bokser med smågodt nå. 

Anonymkode: b7285...8e0

• Liker 3
Skrevet

Mange gode forslag - tror foreldrene dine blir veldig glade for de - og det er jo lov å være lei seg for å ikke få brukt hytta - spesielt evnt. i påaken. 

Så et bilde av noen som skulle ha vært på cruise - de hadde rigget seg i sofaen med sjampis og så på "bølgeskvulper" på tv.

Vet ikke om man skal trigge det for mye - men hvis dere har bilder fra hytteturer så kanskje lage et lite album som de kan få med de.  

Om du har barn - lage små filmsnutter hvor de sier de gleder seg til neste gang de skal på hytta med besteforeldrene (om en stund). Kan jo slå det sammen med bilder fra hytta og gjøre det digitalt.

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke at det har blitt nevnt krim bøker og se og hør :). Det er viktig tradisjon for mange med påskehytte. Også soduko? Ikke glem kvikk lunsj og appelsiner.

Jeg ser du har nevnt blomster :) men tenkte å spesifisere. Tulipaner hører våren til. Utepotter med påskeliljer er også obligatorisk. Vet ikke hvor mye penger du vil legge i, men jeg hadde blitt veldig glad for et par gule puter og en ny lyslykt til sitteplassen. Også fins jo skilt med fjellvettreglene å pynte med. Hva med hyttebok for koronapåsken?

Forstår godt dine foreldre, vi har bare hatt hytte noen år, men kjenner alt på følelsen. Synes du viser mye omtanke for dine foreldre.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Påskejakt i nabolaget? Hvor mange trapper er det der ved butikken, hvor mange postkasser er det på postkassestativet, hva slags tre er det ved busstoppet osv. Altså ting i nabolaget som man ikke har tenkt på før, så må de ut og sjekke. Hvis du ikke bor hjemme får du rekognisere i det skjulte. 

Og OBS - hvis dine foreldre er i karantene glemmer du hele forslaget mitt, da får du lage en vanlig quis. Som du kan ha over skype 😊

Anonymkode: bc173...2fd

De er ikke 3 år da!!😅

Anonymkode: 67902...0e3

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, adm

AnonymBruker
Skrevet

De blir enda mer lei seg hvis de får Corona... 

Anonymkode: d8c39...e9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld at jeg bryter inn, men hvis man skal sammenligne det å være lei seg for å ikke kunne reise på hytten, med å måtte ta keisersnitt alene uten sin ledsager, så tror jeg faktisk at det å føde alene/ta keisersnitt vinner! Ihvertfall hvis det er første gangen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Unnskyld at jeg bryter inn, men hvis man skal sammenligne det å være lei seg for å ikke kunne reise på hytten, med å måtte ta keisersnitt alene uten sin ledsager, så tror jeg faktisk at det å føde alene/ta keisersnitt vinner! Ihvertfall hvis det er første gangen. 

Ts her.

Hele tråden kan stenges, jeg prøvde bare å finne på koselige ting til de hjemme. Har ikke meldt de på i en "hvem har det verst" konkurranse eller antydet at de har det fælt. Takk til alle som kom med gode forslag :)

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...