Gå til innhold

Buss eller fly - hva er minst smitte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå i den situasjonen at jeg dessverre er nødt til å reise hjem (student). Men vet ikke hva som er tryggest å reise med- buss eller fly? 🙁

Må nevne at jeg har vært hjemme hos meg selv den siste uken, kun vært på matbutikk et par ganger, ikke vært sammen med noen altså ikke vært i nær kontakt med noen som har reist/fått bekreftelse på smitte. Holdt avstand fra mennesker på matbutikk. Har ingen luftveissymptomer. Vært ekstremt nøye med håndvask og hygiene, tørket over matvarer før jeg har lagt dem i kjøleskap og skap. Er fryktelig redd for å bli smittet 😭😣 

Anonymkode: d18d5...a45

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Buss tar vel lengst tid? 

Anonymkode: 36e0a...2d2

AnonymBruker
Skrevet

Går det fly? 

Anonymkode: ae5d6...caa

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er nå i den situasjonen at jeg dessverre er nødt til å reise hjem (student). Men vet ikke hva som er tryggest å reise med- buss eller fly? 🙁

Må nevne at jeg har vært hjemme hos meg selv den siste uken, kun vært på matbutikk et par ganger, ikke vært sammen med noen altså ikke vært i nær kontakt med noen som har reist/fått bekreftelse på smitte. Holdt avstand fra mennesker på matbutikk. Har ingen luftveissymptomer. Vært ekstremt nøye med håndvask og hygiene, tørket over matvarer før jeg har lagt dem i kjøleskap og skap. Er fryktelig redd for å bli smittet 😭😣 

Bruk bil. All form for kollektivtransport er smittebomber. Har du ikke bil og du uansett skal til foreldrene dine kan jo de komme og hente deg likesågodt. Da er det i alle fall mindre sannsynlig at du pådrar deg smitte på veien.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt fly. Det er færre kontaktpunkter, og kortere tid. Flyplasser og fly er også mye bedre når det gjelder rutiner for vask og hindre kontakt i disse tider. Flyene som går nå er såpass tomme at man kan holde god avstand. Og aircon er såpass effektiv at det ikke sprer smitte i seg selv, da måtte de jo ha satt alle fly på bakken. 

Anonymkode: 92cdc...1ab

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen ☺ 

Jeg har dessverre ikke bil, da hadde jeg selvfølgelig valgt det alternativet. Foreldrene mine kan ikke komme og hente meg med sin bil grunnet sykdom (ikke korona). 

Jeg tror det blir fly, men tenker fortsatt på en stor flyplass som veldig smittefarlig i forhold til hvordan dette viruset oppfører seg. Da er det så mange steder jeg skal gå, og flere mennesker jeg kan møte. Også skal jeg inn i et lite fly - dersom det sitter en person der med smitte, smittes ikke hele flyet da? I motsetning, å gå på 2 busser. Der det også kan være en person med smitte, men på bussen kan jeg sette meg lengre unna mennesker (fordi jeg tviler på at de er fulle i disse tider). 

Uff, der gjorde jeg meg selv usikker igjen 😑😕 

• Opprett ny...