AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #1 Skrevet 22. mars 2020 Brøt med en tidligere «venninne», som etterhvert begynte å vise seg fra sin virkelige side. Den fangen hun prøvde å bli venn ned meg la jeg merke til at hun «overøste» meg med smisk og smiger. Syntes også det var rart at hun var så rask med å si at at mitt og hennes barn kommer til å bli bestevenner, etter bare ‘en dag sammen 😛😂 Varselklokkene mine ringte flere ganger, men ville gi det en sjanse. Fant til slutt ut at hun bare ville bruke meg. Har vært ærlig og fortalt om en person jeg slet med, og denne personen er hun nå nær venn med nå. Hun har nok fortalt mye om meg til henne.. Men hovedgrunnen til at jeg brøt ned henne var at hun begynte å komme med «kommandoer» mot meg. Innimellom også noen «trusler», og «små stikk». Hun framsto som en verdensmester og skrøt av alle gavene folk ga henne. Hvor populær og ønsket hun var. Litt etter litt vendte hun folk i miljøet mot meg. Hun fikk flere til å være frekke mot meg. Hun hadde nye venner, og dem skar grimaser til meg. Jeg kjente dem ikke en gang 😛Etterhvert sa magefølelsen min bare: «Løp!». Og det gjorde jeg. Jeg brøt ALL kontakt. Trodde jeg var fri.. Men narsissisten/psykopaten kastet ikke bort tiden. Hun allierte seg med flere i nærmiljøet, overøste gaver og godord til barnehage/skole, og passet på å få «publisist» i miljøet. Etter å ha hengt med henne i to år, har jeg aldri opplevd at hun har giddet å gjøre noe for andre. Men om hun må gjøre noe, så gjør hun det ikke uten at hun kan dra nytte av dette. Hun har smisket med nøkkelpersoner for å posisjonere seg sosialt, og deretter få «makt» og godt rykte sosialt. Alt dette har hun rukket å gjøre på kort tid etter at jeg kuttet henne ut. Og nå vil ingen tro på det jeg har å si. For hun er jo et «så godt et menneske som gir gaver» 😂 Har bestemt meg for bare å la dette passere. Jeg sitter på gjerdet og gjør mine ting. Men hun overvåker meg.. For hver gang jeg snakker med folk som er «ny» i miljøet, øyner hun dette. Og vips! Etter to dager så er deres barn på lekebesøk med hverandre, og de har synlig kontakt på fb. Jeg må rett og slett le😂 Hun prøver visst å isolere meg sosialt ved å «ta alle mine venner», slik at jeg skal stå alene.. Har kontakt med ‘en som skal være felles venn med dette trollet. Hun har forsøkt å få meg til å fortelle noe om min tidligere «venninne», men lunta luktet jeg raskt. I en annen samtale skal jeg ha fortalt noe som min tidligere «venninne» hadde sagt, som ikke er bra. Og som forventet tok hun henne i forsvar😂 Blablabla..»Hun var nok bare i dårlig humør for at hun ikke fikk det slik og slik», «Om hun ikke utførte ugjerningen, så er det vel greit for deg?» osv.. Denne felles vennen jeg snakker om her, ser jeg bli brukt og manipulert. Hun støtter «venninnen», har begynt å snike seg unna skole dugnader osv. Dette er ikke likt henne.. En dag inviterte jeg henne med på noe hyggelig, men også for å hjelpe henne i et valg av noe hun og mannen er på jakt etter. Dette skjedde på helg. Og uka etter skulle plutselig hun og «venninnen» dra på hyttetur😂 Hun fikk nok vite hva jeg og felles vennen hadde funnet på, så nå ville hun ha sin bit av kaka og overgå meg. Begge skulket unna en barnebursdag som skulle skje på en aktuell dag. Begge avlyste invitasjonen digitalt, uten å nevne hva dem skulle.. Men barnet mitt fortalte hvor dem skulle. Barna visste dette i klassen.. Det er litt trist å se hvor mange som villig lar seg lede og lure av en narsissist/psykopat. Synes det er rart at ingen enser oppførselen hennes.. Hun mener seg spesiell, smart, unik og fantastisk. Så unik at hun ikke skal jobbe på gulvet som oss andre. Hun skal ha spesial oppgaver, og anerkjennes hele tiden. Ha kontroll og innflytelse.. Ingen ser at hun glir unna som en glatt ål. Hun passer bare på å smiske/gi goder, så ser de andre den dårlige oppførselen mellom fingrene.. Helt utrolig. Hun snakker også stygt om meg, og kjører meldings kampanjer på facebook hvor hun henger ut personer som har sagt henne midt i mot (jeg fikk innsyn i dette, da noen av hennes støttespillere ville ha meg med på dette). Ga da beskjed om at dette ikke var noe jeg ville blande meg borti😂 Det er bare helt utrolig overdrevet og godt dramatisert.. Og støttespillerne tente på alle pluggene uten å en gang sette seg inn i saken.. Flere som har vært offer for en narsissistisk/psykopatisk venninne? Anonymkode: 9f881...72f
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #2 Skrevet 22. mars 2020 Ja for en god del år siden hadde jeg en slik venninne som du forteller om her. Og jeg var den første i vennekretsen som brøt med henne. Måtte tåle en del i den tiden da det sto på som verst. Etter hvert forsto de fleste hvordan hun behandlet folk rundt seg, hvordan hun løy, fortalte historier om seg selv som hun hadde tatt i fra andre, gikk rundt og fortalte meget usanne rykter om personer der andre kunne ha blitt arrestert om dette hadde vært sant. Alt var bare løgn fra ende til annen. Da " vennekretsen " ville " ha meg tilbake " valgte jeg heller de som ikke hadde vert i miljøet rund dette kvinnemennesket, da de valgte å heller ha henne som venninne. har ikke sett meg tilbake siden, og godt har det vært for meg. Gjør det du også, småhjelperene hennes er vel ikke no du vil ha i omgangskretsen din? Anonymkode: 84cca...07b 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #3 Skrevet 22. mars 2020 Jeg tenker at slike folk brenner alle bruer til slutt. Hun greier ikke fortsette når hun egentlig ikke har noe å ta deg på. Da vil andre reagere. Fortsett å være hyggelig å grei, så vil voksne folk se igjennom spillet. Folk er ikke så dumme at de ikke ser igjennom henne slik som du har gjort. Anonymkode: 3d137...635
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå