Gå til innhold

Må ha barna i skole og barnehage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er begge «samfunnskritisk», jobber i helsevesenet (stort sett dag), og må ha pass til barn. MEN; jeg føler meg som en forferdelig(!) dårlig mor, som utsetter barna for risiko. Vi er også de eneste som benytter oss av tilbudet, så de er helt alene i bhg/ skole.

Jeg ønsker å ha de hjemme. Kan jeg benytte meg av omsorgsdager/ sykt barn? 

Anonymkode: 57a38...d4c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig lav risiko å sende dem i barnehagen. Det må man bare gjøre når det er nødvendig. 

Anonymkode: a3e40...ca0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er begge «samfunnskritisk», jobber i helsevesenet (stort sett dag), og må ha pass til barn. MEN; jeg føler meg som en forferdelig(!) dårlig mor, som utsetter barna for risiko. Vi er også de eneste som benytter oss av tilbudet, så de er helt alene i bhg/ skole.

Barn blir jo såvidt syke av viruset? Hittil ingen registrerte alvorlige tilfeller. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 6c14c...141

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de kanskje koser seg mer der, enn hjemme.

Anonymkode: 12e13...fc8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skremmende å se hvor mange som jobber i helsevesenet som ikke forstår grunnleggende smitteprinsipper. Skolene er ikke stengt fordu de utgjør en smitterisiko for barna, de er stengt for at barna ikke skal dra med seg smitten hjem til bestemor. Og når de er der helt alene må du jo forstå at risikoen er enda mindre? 

Anonymkode: 5c897...15f

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger tenker jeg: "hvor vanskelig kan det være å bare slappe av og følge rådene vi får, så løser det seg". 

Men så leser jeg foruminnlegg som dette (det med uthevet skrift), og da tenker jeg: "jeg skjønner godt at det er vanskelig for noen" for Jesus Christy menneske, du har virkelig ikke satt deg inn i dette i det hele tatt! Du tror Coronaen er farlig for BARNA DINE!

Det verste er at du har et samfunnskritisk yrke, men det vil du bare ditche for at barna dine ikke skal bli smittet av noe som ikke er farlig for dem. 

Anonymkode: bac5a...757

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge barna er ALENE i barnehagen, så er jo faren for smitte liten. Du er ikke en dårlig mor som har barna dine i barnehagen, det er jo kjempeviktig at du går på jobb nå. Det er ikke farlig å ha barna i barnehagen.

Poenget er jo å unngå store samlinger med barn på et sted, der smitte kan spres. At det KAN skje smitte likevel er jo en annen sak, men sjansen er vel mye større for at du eller din mann sprer smitte gjennom jobbene deres. 

Vi må huske på at det antakelig ikke er mulig å stoppe viruset helt. Poenget er å flate ut kurven, slik at ikke alle blir syke samtidig. De er det viktig at vi holder avstand til hverandre i denne tiden. Det er mye bedre at noen få barn er i barnehagen, enn at alle er det.

Anonymkode: 3d4d5...dd2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skremmende å se hvor mange som jobber i helsevesenet som ikke forstår grunnleggende smitteprinsipper. Skolene er ikke stengt fordu de utgjør en smitterisiko for barna, de er stengt for at barna ikke skal dra med seg smitten hjem til bestemor. Og når de er der helt alene må du jo forstå at risikoen er enda mindre? 

Bestemødre til småbarn er ikke i noen risikogruppe.  Det er oldeforeldre som er i risikogruppene. 

Anonymkode: daadb...f3d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er større sannsynlighet for at du som jobber, smitter barnet som igjen smitter de ansatte i barnehagen også har du det gående. Hold barna dine unna folk mest mulig og ikke send de til besteforeldre eller andre for litt avlasting nå. 
De som jobber nå er ufattelig mer utsatt enn de som kun er hjemme og barna deres kan veldig fint være små smittebomber

Anonymkode: 9d3d9...04f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Uff, min søster jobber i helsevesenet og har brukt min mor som barnevakt. Min mor har flere diagnoser og er i veldig risikogruppe og når søsteren min jobber i helsevesenet og barna går i barnehagen er det jo mye større sannsynlighet for at de blir smittet.

Jeg er så forbanna på søsteren min nå, som risikerer livet til mamma for at hun skal tjene litt ekstra penger. Til og med jeg som ikke jobber i helsevesenet forstår at det her er ufattelig dumt og spesielt i hennes og barnas situasjon mtp smitte

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestemødre til småbarn er ikke i noen risikogruppe.  Det er oldeforeldre som er i risikogruppene. 

Kommer vel helt an på alder og helsetilstand til disse besteforeldrene. Mange unge og spreke besteforeldre. Men ikke bare det..

Anonymkode: 1dc15...ef8

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Besteforeldre på begge sider her er 65-70

Anonymkode: 01aa9...a93

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff, min søster jobber i helsevesenet og har brukt min mor som barnevakt. Min mor har flere diagnoser og er i veldig risikogruppe og når søsteren min jobber i helsevesenet og barna går i barnehagen er det jo mye større sannsynlighet for at de blir smittet.

Jeg er så forbanna på søsteren min nå, som risikerer livet til mamma for at hun skal tjene litt ekstra penger. Til og med jeg som ikke jobber i helsevesenet forstår at det her er ufattelig dumt og spesielt i hennes og barnas situasjon mtp smitte

Har du mulighet til å passe barna? Har du i så fall gitt tilbudet til din søster? 

Anonymkode: dcebd...381

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan det bare når de er syke dessverre. Har samme dilemmaet selv. Hjelper ikke at jeg stadig ser de ansatte fra barnehagen på farten med andre mennesker. 

Anonymkode: ecc72...3ad

AnonymBruker
Skrevet

Barna dine er jo de som utsettes for mins risiko kanskje.

Med mindre du og mannen burer hele gjengen inne på en gang. Hva skal det hjelpe at du eller han er hjemme med barna mtp smitterisiko?

Anonymkode: 832e7...34a

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var dagens logikk det 😂 hvordan i alle dager kom du fram til det her? 

Kjenner barn som har besteforeldre i 50 åra. Kjenner også 4åringer som har besteforeldre på 80..

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ 

Hvorfor har folk så himla tungt for det? 

Anonymkode: 2dae8...942

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å omformulere meg; jeg ønsker ikke at mine barn er de eneste som er i skole/bhg! De hater det. Sitter en stakkar på skolen med 1 lærer og tilsvarende i bhg. Bhg greit nok, men skolebarnet hater det- og er redd for at hen selv eller vi blir syk. Jeg syns det er ugreit, og ønsker å være hjemme med de. 
Men OK, fikk svar på det jeg lurte på; jeg kan ikke før de ev blir syke. 

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Her er besteforeldrene til våre på 2 mnd og 3 år i alderen 64-81. Oldeforeldrene hadde vært rundt 100 og mer om de hadde levd.

Anonymkode: cb30b...c34

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger tenker jeg: "hvor vanskelig kan det være å bare slappe av og følge rådene vi får, så løser det seg". 

Men så leser jeg foruminnlegg som dette (det med uthevet skrift), og da tenker jeg: "jeg skjønner godt at det er vanskelig for noen" for Jesus Christy menneske, du har virkelig ikke satt deg inn i dette i det hele tatt! Du tror Coronaen er farlig for BARNA DINE!

Det verste er at du har et samfunnskritisk yrke, men det vil du bare ditche for at barna dine ikke skal bli smittet av noe som ikke er farlig for dem. 

Anonymkode: bac5a...757

Herregud for en tragisk kommentar. For de fleste mødre er barna viktigere enn jobben sin. De fleste mødre vil ikke at barna skal bli syke. Greit nok at man ikke trenger å bli like bekymra om barnet generelt er frisk og ikke har noen sykdom, men tror du vi sitter her og ikke har noen tanker og bekymringer om dette??

Slik som media og folk her på forumet kjefter på folk for at de har tatt seg en tur ut, eller levd litt som vanlig.. Det er ikke logisk slik dere holder på, når dere kommer og sier at barna ikke er så farlig. 

Dere snakker som om det er satanpestuhyret som er ute og går, men barna er det ikke noe farlig med?? 

De må fint tåle å stenges inne, borte fra det livet de er vant til av skole, barnehager og venner, aktiviteter som de vanligvis gjør og besøker til bestemor, og i tillegg så er det ikke så farlig om de blir smittet fordi foreldrene har en jobb og gjøre for Samfunnet?? 

• Liker 1
  • Opprett ny...