Gå til innhold

Kan jeg gi hjemmelagede kjeks til naboene som takk for at de holder ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nå tre barn hjemme, og bor i 1 etasje. Naboene over må nå tåle tre barn hjemme med masse energi, høyt lydnivå selv om vi såklart snakker til dem, ja generelt ekstra lyder og " bråk" som barn flest lager iløpet av dagen. Altså det er ikke noe over normalt støynivå på barn, men leiligheten er lytt. 

Ikveld har jeg bakt masse deilige sjokolade cookies, og har lyst til å henge en liten pose på døren til naboen med noen kjeks og en lapp det står noe som "takk for at dere holder ut med alle lyder fra oss i disse tider". Er det teit? Eller tror dere kanskje at ikke de vil ha noe andre har laget nå mtp smitte? Vi er jo ganske mye inne, og tar alle forhåndsregler, men det kan jo såklart ikke de vite. Så burde jeg gjør dette eller bare droppe det? Vil bare gjøre noe hyggelig for naboene 😊

Anonymkode: 9bb95...64d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro de er litt redde for smitte. Jeg ville ikke klart å nyte en fremmed privatpersons bakverk akkurat nå, skal jeg innrømme. Men fin tanke. Gode alternativer kan være en flaske vin, en god kaffe, sjokolade eller noe annet som er innpakket og uåpnet :) 

Anonymkode: cc0ec...0bb

• Liker 8
Skrevet

Det bråker meir ned enn opp? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil tro de er litt redde for smitte. Jeg ville ikke klart å nyte en fremmed privatpersons bakverk akkurat nå, skal jeg innrømme. Men fin tanke. Gode alternativer kan være en flaske vin, en god kaffe, sjokolade eller noe annet som er innpakket og uåpnet :) 

Anonymkode: cc0ec...0bb

Det er nok lurere ja, da skal jeg kjøpe noe godt på mandag til naboen. Setter virkelig pris på de tålmodige og snille naboene våre og vil gjerne glede de litt 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Sokkar skrev:

Det bråker meir ned enn opp? 

Ja, men vi har ingen nabo nede da vi bor i 1 etasje så vi tenker veldig på de i 2 etasje. De hører nok oss en del. De er veldig gode mennesker, så hadde vært hyggelig å gjort noe fint for dem som en takk 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det skal være helt trygt å spise mat som andre har laget. Take away er jo lov. 

Anonymkode: 9e2cf...ac6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde syntes det hadde vært hyggelig :) du virker som en god nabo.

Anonymkode: 06da6...190

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hyggelig sagt 🤗

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sender du ikke ungene ut noen timer hver dag?

Anonymkode: 662df...e40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo veldig hyggelig av deg!

Anonymkode: 571ea...f07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi er ute hver dag vi men vi et jo uansett mye mer ekstra inne nå pga hjemmeskole osv. Så da blir det klart mer liv her i heimen. Til vanlig så er jo barna på skolen i mange timer og er slitne når de kommer hjem. Uansett om vi er ute så har de mer energi nå, det er jo helt vanlig 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da blir de smittet.

Anonymkode: c1ce2...75c

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo veldig hyggelig av deg!

Anonymkode: 571ea...f07

Koselig at du synes det 😊 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da blir de smittet.

Vi er litt ute hver dag, bare passer på at ikke vi er rundt mange andre. Vi drar steder hvor ungene kan kose seg og leke, uten at vi er oppå andre. Vi har vært mye i skogen, der vi har vært har vi enda ikke møtt på andre mennesker 😊

AnonymBruker
Skrevet

Da blir de smittet.

Nei, det blir de ikke. De trenger ikke å leke med andre barn. De har hverandre.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig😊

Anonymkode: 7c1a5...63c

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skal være helt trygt å spise mat som andre har laget. Take away er jo lov. 

Anonymkode: 9e2cf...ac6

Ja, det er lov å gå på senter også..

Anonymkode: 2e3bb...f27

Skrevet

Kjempe fin tanke! Men jeg hadde droppet det med tanke på hva jeg leser her inne. Folk desinfiserer matvarer de handler, så stor sannsynlighet for at kjeksa desverre havner i søpla. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville kjøpt noe innpakket heller. 

Du har tatt på de kakene, og man vet ikke hvor lenge det viruset overlever på flater, så jeg personlig hadde ikke spist dem. Men jeg hadde blitt glad for det uansett altså, det er jo tanken som teller.

Anonymkode: aaaa0...2c3

• Liker 2
Skrevet

La barna lage kort med tegninger og heng på døra, sammen med noe som er vakummpakket og forseglet fra levrandør

• Liker 1
  • Opprett ny...