Gå til innhold

Kjæresten tar ikke korona på alvor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir engstelig. Han snakker om å hjelpe noen kamerater med oppussing nå. Han er selv i risiko gruppen.

Jeg tenker at det ikke er greit. Han bruker argumentet med at jeg er på jobb, men jeg har da ikke noe valg.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 5f2ec...01b

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Einig med deg 😊

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Sokkar skrev:

Einig med deg 😊

Takk. Jeg er i beredskap ang jobb,sjefen deler oss litt inn så ved sykdom stepper neste team inn. Jobber på sykehus.

Jeg synes det er stor forskjell på det og oppussing med kamerater som kan vente.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er kanskje et eksempel på hvorfor to tredjedeler av de smittede og døde er menn? Det virker som menn tar lettere på alt... 

Anonymkode: 4209e...ba1

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er kanskje et eksempel på hvorfor to tredjedeler av de smittede og døde er menn? Det virker som menn tar lettere på alt... 

Ser sånn ut. Han er tillegg hjerteoperert og har diabetes.

En kamerat hadde ringt han for 2 dager siden kom innom han på en kaffe. Jeg tenkte at dette burde han si før han møtte meg. Mulig jeg er hysterisk,  men har flere rundt meg som neppe tåler dette viruset.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser sånn ut. Han er tillegg hjerteoperert og har diabetes.

En kamerat hadde ringt han for 2 dager siden kom innom han på en kaffe. Jeg tenkte at dette burde han si før han møtte meg. Mulig jeg er hysterisk,  men har flere rundt meg som neppe tåler dette viruset.

Dette er kritisk, og du er ikke hysterisk. Om man han ikke hadde dette, så hadde du vært hysterisk.

Anonymkode: fa524...25d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For en løkrull. Han skal holde seg hjemme. Enkelt og greit.

Anonymkode: 043b5...a5f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er kritisk, og du er ikke hysterisk. Om man han ikke hadde dette, så hadde du vært hysterisk.

Anonymkode: fa524...25d

Han burde være engstelig, men jeg kan ikke styre han. Har sagt at vi ikke burde møtes når jeg må på jobb igjen.  

Skrevet

Drar han ellers på jobb som vanlig da?

AnonymBruker
Skrevet

Han får dra om ha absolutt vil, men da hadde jeg krevd at han ble værende der.

Du må jobbe og kan da ikke ha en hjemme som utsetter seg selv (og dermed deg og alle du er i nærheten av på jobben) for unødvendig risiko. 

Anonymkode: ed073...1e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dør vi, så dør vi🙂

Anonymkode: 474f6...601

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han får dra om ha absolutt vil, men da hadde jeg krevd at han ble værende der.

Du må jobbe og kan da ikke ha en hjemme som utsetter seg selv (og dermed deg og alle du er i nærheten av på jobben) for unødvendig risiko. 

Anonymkode: ed073...1e4

Jeg sa at han må gjerne dra, men det blir 14 dager karantene fra oss. Da han ville ha karantene for at jeg må på jobb. Han er forøvrig ufør.

AnonymBruker
Skrevet

Er mann selv, og ville aldri i livet sosialisert meg uten at det var livsviktig. 

Anonymkode: 7c8fb...83f

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa at han må gjerne dra, men det blir 14 dager karantene fra oss. Da han ville ha karantene for at jeg må på jobb. Han er forøvrig ufør.

Er han hjemmeværende ufør har han sikkert bare godt av å komme seg litt ut. Det hadde vært langt verre om han hadde vært i jobb.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du kan spørre han om dette: Hvorfor skal vi nærmest stenge ned samfunnet, med svært alvorlige konsekvenser for samfunn og enkeltpersoner, i et forsøk på å forsinke pandemien og redde folk som står i alvorlig fare for å dø av dette her, når han oppfører seg sånn? Hva er vitsen? De som drar på jobb nå, gjør det fordi de må. 

Jeg vet det er retorisk, men det er også på sin plass. 

Bortsett fra dette med folk som må på jobb: Når folk mister jobben, når resten av oss kan sitte hjemme og produsere mindre enn optimalt for arbeidsgiveren vår med stresset det medfører for oss og ulempen den medfører for tjenestene og de vi jobber for å ivareta, når barn ikke kan gå på skolen eller være sosiale, når man må stenge dagsenter for grupper som psykisk syke eller eldre hjemmeboende, når utviklingshemmede mister sine sosiale arenaer, når beboere på institusjoner (som ikke er digitale og er ved skrøpelig helse) ikke kan ha besøk, hvorfor kan ikke da han, som er i kjerneområdet for hvem vi gjør dette for, drite i å pusse opp med venner??

Endret av Søgni
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han hadde jeg lett dumpa. For en idiot.

Anonymkode: 95e2a...3bc

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Søgni skrev:

Du kan spørre han om dette: Hvorfor skal vi nærmest stenge ned samfunnet, med svært alvorlige konsekvenser for samfunn og enkeltpersoner, i et forsøk på å forsinke pandemien og redde folk som står i alvorlig fare for å dø av dette her, når han oppfører seg sånn? Hva er vitsen? De som drar på jobb nå, gjør det fordi de må. 

Jeg vet det er retorisk, men det er også på sin plass. 

Bortsett fra dette med folk som må på jobb: Når folk mister jobben, når resten av oss kan sitte hjemme og produsere mindre enn optimalt for arbeidsgiveren vår med stresset det medfører for oss og ulempen den medfører for tjenestene og de vi jobber for å ivareta, når barn ikke kan gå på skolen eller være sosiale, når man må stenge dagsenter for grupper som psykisk syke eller eldre hjemmeboende, når utviklingshemmede mister sine sosiale arenaer, når beboere på institusjoner (som ikke er digitale og er ved skrøpelig helse) ikke kan ha besøk, hvorfor kan ikke da han, som er i kjerneområdet for hvem vi gjør dette for, drite i å pusse opp med venner??

Har sagt det til han. Han bruker motargument at jeg drar på jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Du drar på jobb for å redde liv! Selv om jeg ikke vet hva du gjør på sykehuset, så skjønner jeg at alle de som jobber der er livsviktige. 

Anonymkode: 282b3...ad0

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du drar på jobb for å redde liv! Selv om jeg ikke vet hva du gjør på sykehuset, så skjønner jeg at alle de som jobber der er livsviktige. 

Anonymkode: 282b3...ad0

Men er det riktig av ts å være i kontakt med denne mannen, som er i risikogruppen? Det er jo ganske mange av de som er smittet som er helsepersonell? 

Anonymkode: 07889...bfc

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Dør vi, så dør vi🙂

Anonymkode: 474f6...601

Sånn tenker jeg og. Noe skal man jo dø av, og sjansen for å dø av dette er uansett minimal. Hadde ikke isolert meg for min egen del.

Men, dette handler ikke om meg da. Det handler om at jeg er en potensiell smittevektor for mennesker som både er mer sårbare, og reddere for å dø. Det handler om solidaritet for både individer og samfunn.

• Opprett ny...