Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også redd... så denne her tidligere i dag 

image.jpeg.bb28befd3b423df177be6323da2bec61.jpeg

Anonymkode: 6a30c...4d7

❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fullt forståelig. Det er mange som er redde i disse dager. Trenger du noen å snakke med finnes det flere hjelpetelefoner, bl.a til mental helse.

Jeg vil oppfordre deg til å skru av tv og generelt lese minst mulig nyheter, beholde daglige rutiner, holde deg i aktivitet og holde kontakten med familie og venner. Og, viktig snakk minst mulig om krise og Corona. Luft hodet. Gjør hyggelige ting. 

Det er viktig å ta kontroll over egen hverdag. Følg rådene som er gitt, men ikke gå helt opp i virus og krise. Du får ikke gjort noe med så mye annet enn deg selv. Men der må du til gjengjeld legge inn en god innsats.

Anonymkode: 17060...aeb

❤️

Skrevet
2 timer siden, barbent skrev:

Som overskriften sier så er jeg veldig redd i disse dager, jeg får ikke sove og jeg gråter hver dag flere ganger daglig.

Jeg er rett og slett livredd

Er det bare meg som er pyse, hvordan takler dere andre dette virus problemet.

Er du i risikogruppene?

Skrevet

Jeg er ikke bare redd, jeg er livredd.

Anonymkode: dec91...4b5

❤️

Skrevet

Skjønner godt du er redd, mange av oss er det. Hvis du ikke har noen å snakke med vil jeg anbefale deg å ta en tlf til psykolog eller tlf for psykisk helse eller tilsvarende. Det er ofte utrolig godt å snakke med noen om det man er redd og bekymret over. Jeg har venner og familie jeg snakker med og det gjør godt. Idag har jeg bl. a ikke sett nyheter, men vært mye ute i skog og mark. Det hjelper også. Håper du vil finne noe som hjelper💕

Anonymkode: bfd27...fda

❤️

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig redd jeg også. Får jeg dette viruset, er det stor sjanse for at jeg dør.

Anonymkode: f0ddc...c9a

❤️

AnonymBruker
Skrevet

TS og dere andre som er redde, dette innlegget burde ikke leses av dere som allerede er redde. Dette innlegget er rettet mot idiotene som mener at det ikke er noen grunn til å være redd. Så avgjør dere selv om dere ønsker å fortsette å lese eller ei.

Men kjære vene. Dere som sier at dette ikke er noe å være redd for. Dere må da ha forståelse for at mange er redde? Det finnes en drøss med ting å være redd for.

- Ingen vet til en hver tid hva som skjer inni kroppen vår. Mange kan ha en underliggende, alvorlig sykdom uten en gang å vite om det. Se på den italienske fotballtreneren på 21 år som ikke hadde anelse om at han hadde leukemi. Han døde.
https://www.dagbladet.no/sport/fotballtrener-21-dod-av-coronaviruset/72255068

- Vi er livredde for å smitte familiemedlemmer som er i risikosonen. Vi unngår kanskje å treffe dem, og det medfører isolasjon og ensomhet. Det gjør forferdelig vondt for oss som elsker familien vår, men vi gjør det vi kan for å skåne dem.

- Vi blir redde når vi ser all egoismen og kynismen i samfunnet vårt.

- Det er en grunn til at vi sender luksusfellen på TV. Det er bare toppen av isberget, og mange sitter nå hjemme i stuene sine og vurderer sterkt og ta livet av seg. Noen har allerede planer om det. De drukner kanskje allerede i gjeld, og har i tillegg blitt permiterte. Det vil nok komme en stor selvmordsbølge.

- Mennesker med psykiske, alvorlige lidelser får kanskje ikke tilstrekkelig med hjelp. Eller angsten nå vipper dem fullstendig av pinnen. Dette kan også resultere i en stor selvmordsbølge.

- Vi er redde for samfunnsøkonomien, og at ting aldri blir det samme igjen.

Dette var bare litt. En liten brøkdel av det man bør være redd for. Så dere som sier "hva er du redd for"?... Dere burde kanskje ta i bruk den analyserende og reflekterende delen i hjernen, og tenke større og mer omfattende enn "Ja, men jeg er jo ung og frisk. Jeg tåler en influensa!"

Anonymkode: b6281...55a

Skrevet
2 minutter siden, Expandable86 skrev:

Er du i risikogruppene?

nei jeg er ikke det, men kjenner flere som er det😔jeg er redd for dem jeg er glad i og selvfølgelig på alles vegne😔

Jeg er også veldig redd for å dø, tanken er så skremmende at jeg blir helt klam og kvalm😳

• Liker 2
Gjest Familytree
Skrevet (endret)

Ikke redd for meg selv men for de rundt meg

Endret av Familytree
Skrevet
1 minutt siden, barbent skrev:

nei jeg er ikke det, men kjenner flere som er det😔jeg er redd for dem jeg er glad i og selvfølgelig på alles vegne😔

Jeg er også veldig redd for å dø, tanken er så skremmende at jeg blir helt klam og kvalm😳

Skjønner. Husk at kun syv mennesker i Norge er døde av viruset.

WHO har anslått at viruset har en dødelighet på 1 prosent eller mindre. Og da tar vi med alle grupper. Er man ung og frisk, og ikke har noen underliggende sykdom er det nærmest null sjans for å dø. Ei heller bli alvorlig syk.

Aldersnittet for de som dør er over 80 år, og de fleste har annen sykdom i tillegg. Ofte flere sykdommer også.

Ikke la tallene i Italia skremme, for de er 60 millioner mennesker og 23 prosent av befolkningen er eldre mennesker over 65 år. Det utgjør 13.8 millioner mennesker over 65 år. Da kan vi jo anta at det er flere millioner mennesker i den gruppen som har underliggende sykdom. I tillegg bor de forskjellige generasjonene ofte tett sammen, som bidrar til smitte.

Skrevet
1 minutt siden, Expandable86 skrev:

Skjønner. Husk at kun syv mennesker i Norge er døde av viruset.

WHO har anslått at viruset har en dødelighet på 1 prosent eller mindre. Og da tar vi med alle grupper. Er man ung og frisk, og ikke har noen underliggende sykdom er det nærmest null sjans for å dø. Ei heller bli alvorlig syk.

Aldersnittet for de som dør er over 80 år, og de fleste har annen sykdom i tillegg. Ofte flere sykdommer også.

Ikke la tallene i Italia skremme, for de er 60 millioner mennesker og 23 prosent av befolkningen er eldre mennesker over 65 år. Det utgjør 13.8 millioner mennesker over 65 år. Da kan vi jo anta at det er flere millioner mennesker i den gruppen som har underliggende sykdom. I tillegg bor de forskjellige generasjonene ofte tett sammen, som bidrar til smitte.

❤️❤️❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kun redd for økonomien, resten er irrelevant.

Anonymkode: e5689...9cf

• Liker 1
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
2 timer siden, barbent skrev:

Som overskriften sier så er jeg veldig redd i disse dager, jeg får ikke sove og jeg gråter hver dag flere ganger daglig.

Jeg er rett og slett livredd

Er det bare meg som er pyse, hvordan takler dere andre dette virus problemet.

Vil oppfordre deg til å finne noen å snakke med som kan beroligge deg. 

Min bestemor , oldemor, tipp-oldemor  opplevde alle Pandemien ( Spanskesyken)  som råket en hel verden for nøyaktig 100 år sidan (1918-1920), og har høyrt mange historier ifra den tida.  Dette i en tid da det knapt fantes noen tilgjengelige medisiner som kunne lindre virusutbruddet.      Til tross for at verden har opplevd dette før så var det   de ferreste som har tatt høgde for at  Chinasyken / Viruset skulle bli til en globalt problem   i løpet av 2-3 mnd,men dette har sin grunn i att folk er blitt mer mobile en for 100 år sidan.  

Nå er det mange som har blitt allvorleg syke under en vanleg influensepedemi,   men det hører vi sjelden noko om.   Det spesielle m/ Coronaviruset er at dette er eit heilt nytt virus,  ingen er imun mot viruset, men det råker høyst ulikt.    

Såfremt du er ein person som lever sunt, og ikkje har andre underliggende sykdomer m/ svekket imunforsvar så  er det ingen grunn til å bekymre deg over om du blir smittet, og i løpet av 14 dager er du forhåpentlegvis friskmeldt.   Dersom noen i din familie er i en såkalt risikogruppe bør dei skjermes i desse tider,  og forhåpentlegvis vil det ikkje gå lang tid før en vaksine er på markedet.        

Endret av Anonym Bruker
Gjest Peanut
Skrevet

Jeg fikk intens frykt da viruset kom til Norge. Dumme meg tenkte jo at man kom til å ta det seriøst... Frykten har gått litt bort, men foreldrene mine er i risikosonen og dem er jeg redde for :cry3: 

«Survival of the fittest» er vel de som har litt frykt, men som ikke lar den ta overhånd. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ringe 116 123. Veldig hyggelige.

Anonymkode: 819c9...4ec

Skrevet
56 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Vil oppfordre deg til å finne noen å snakke med som kan beroligge deg. 

Min bestemor , oldemor, tipp-oldemor  opplevde alle Pandemien ( Spanskesyken)  som råket en hel verden for nøyaktig 100 år sidan (1918-1920), og har høyrt mange historier ifra den tida.  Dette i en tid da det knapt fantes noen tilgjengelige medisiner som kunne lindre virusutbruddet.      Til tross for at verden har opplevd dette før så var det   de ferreste som har tatt høgde for at  Chinasyken / Viruset skulle bli til en globalt problem   i løpet av 2-3 mnd,men dette har sin grunn i att folk er blitt mer mobile en for 100 år sidan.  

Nå er det mange som har blitt allvorleg syke under en vanleg influensepedemi,   men det hører vi sjelden noko om.   Det spesielle m/ Coronaviruset er at dette er eit heilt nytt virus,  ingen er imun mot viruset, men det råker høyst ulikt.    

Såfremt du er ein person som lever sunt, og ikkje har andre underliggende sykdomer m/ svekket imunforsvar så  er det ingen grunn til å bekymre deg over om du blir smittet, og i løpet av 14 dager er du forhåpentlegvis friskmeldt.   Dersom noen i din familie er i en såkalt risikogruppe bør dei skjermes i desse tider,  og forhåpentlegvis vil det ikkje gå lang tid før en vaksine er på markedet.        

❤️❤️❤️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også redd - ikke for meg selv - men for en god venninne som er syk og for foreldrene mine som er i risikogruppen.

Men samtidig ser jeg også hvor mange andre som ikke har det så bra nå, så jeg forsøkte å gjøre noe i denne triste situasjonen ved å skrive dette innlegget, men ingen brydde seg.

Så da vet jeg ikke lenger hva jeg kan gjøre; det er vanskelig å bekjempe frykten når alle vil være redde på egen hånd.

- B.

Anonymkode: 27cb1...5e4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er redd, for de jeg har kjær. Og for at når dette er over har jeg blitt kjempefeit. Overfladisk men sant. 

Anonymkode: 4227c...931

AnonymBruker
Skrevet

Mer og mindre farlige virus går rundt hele tiden, jeg er ikke mer redd dette viruset enn noen andre virus eller bakterier.

Men regjeringen skremmer meg. Kriseloven skremmer meg. At krona stuper skremmer meg. At de vil avvikle kontanter skremmer meg. Arbeidsledigheten i kjølvannet av dette skremmer meg. Ytterligere reduksjoner i pensjon og andre offentlige ytelser skremmer meg. Tvangsvaksinering skremmer meg. Økt overvåkning skremmer meg. At jeg kan bli satt i fengsel for å håndhilse skremmer meg. At naboen min kan angi meg for å gå ut skremmer meg. Osv..

Anonymkode: 46044...307

AnonymBruker
Skrevet

Kun redd for økonomien, resten er irrelevant.

Anonymkode: e5689...9cf

Tror ikke de fleste i Norge vet hva en skikkelig økonomisk smell innebærer.

Anonymkode: 46044...307

• Opprett ny...