barbent Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 (endret) Som overskriften sier så er jeg veldig redd i disse dager, jeg får ikke sove og jeg gråter hver dag flere ganger daglig. Jeg er rett og slett livredd Er det bare meg som er pyse, hvordan takler dere andre dette virus problemet. Endret 21. mars 2020 av barbent 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #2 Skrevet 21. mars 2020 Nei, vi er flere som er redde... Anonymkode: 85c26...87c 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #3 Skrevet 21. mars 2020 Jeg er også redd... så denne her tidligere i dag Anonymkode: 6a30c...4d7 14
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 Er ikke selv redd, men redd for familie og venner som det kan bli tøft for å få viruset. puster med magen, og tenker positive tanker. Anonymkode: e6e1f...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 Det er fullt forståelig. Det er mange som er redde i disse dager. Trenger du noen å snakke med finnes det flere hjelpetelefoner, bl.a til mental helse. Jeg vil oppfordre deg til å skru av tv og generelt lese minst mulig nyheter, beholde daglige rutiner, holde deg i aktivitet og holde kontakten med familie og venner. Og, viktig snakk minst mulig om krise og Corona. Luft hodet. Gjør hyggelige ting. Det er viktig å ta kontroll over egen hverdag. Følg rådene som er gitt, men ikke gå helt opp i virus og krise. Du får ikke gjort noe med så mye annet enn deg selv. Men der må du til gjengjeld legge inn en god innsats. Anonymkode: 17060...aeb 1
Hr. Aktiv Skrevet 21. mars 2020 #6 Skrevet 21. mars 2020 8 minutter siden, barbent skrev: Som overskriften sier så er jeg veldig redd i disse dager, jeg får ikke sove og jeg gråter hver dag flere ganger daglig. Jeg er rett og slett livredd Er det bare meg som er pyse, hvordan takler dere andre dette virus problemet. Hva er du redd? Er du 89 år eller gamlere og har en sykdom i tillegg kan du vel være litt bekymret kansje. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #7 Skrevet 21. mars 2020 13 minutter siden, barbent skrev: Som overskriften sier så er jeg veldig redd i disse dager, jeg får ikke sove og jeg gråter hver dag flere ganger daglig. Jeg er rett og slett livredd Er det bare meg som er pyse, hvordan takler dere andre dette virus problemet. Hva er det du egentlig er redd for? Er xx antall koronavirus ute til enhver tid, også før dette kom. Anonymkode: a458f...56f 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #8 Skrevet 21. mars 2020 Jeg er ikke bare redd, jeg er livredd. Anonymkode: dec91...4b5 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #9 Skrevet 21. mars 2020 Skjønner godt du er redd, mange av oss er det. Hvis du ikke har noen å snakke med vil jeg anbefale deg å ta en tlf til psykolog eller tlf for psykisk helse eller tilsvarende. Det er ofte utrolig godt å snakke med noen om det man er redd og bekymret over. Jeg har venner og familie jeg snakker med og det gjør godt. Idag har jeg bl. a ikke sett nyheter, men vært mye ute i skog og mark. Det hjelper også. Håper du vil finne noe som hjelper💕 Anonymkode: bfd27...fda 1
LadyLemon Skrevet 21. mars 2020 #10 Skrevet 21. mars 2020 Uff, håper du får kontroll på dette. Kontroller det du kan kontrollere, som nevnt ovenfor. Prøv å tenk at det sitter folk på toppen som tar valg basert på eksperter, og at ingen av oss er alene, for vi skal gjøre dette sammen. Selv er jeg litt redd av og til, har en søster i risikogruppa, 2 foreldre over seksti og nå sitter jeg her med slitne lunger og skikkelig tørr hoste. Trodde det gikk bedre, men ble bare dårligere og dårligere i løpet av dagen. >_<
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #11 Skrevet 21. mars 2020 Jeg har det som deg, Ts. Har flere sammenbrudd og må ta innsovningstablett for å kunne hvile hodet de verste nettene. Må sies at jeg har traumelidelse og dette oppleves som nytt traume for meg (og mange med meg). Finn noen å dele redselen din med - det kan berolige💗 Anonymkode: 02ab1...876 1
Gjest supernova_87 Skrevet 21. mars 2020 #12 Skrevet 21. mars 2020 Klarer du å sette ord på akkurat hva du er redd for?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #13 Skrevet 21. mars 2020 14 minutter siden, barbent said: Som overskriften sier så er jeg veldig redd i disse dager, jeg får ikke sove og jeg gråter hver dag flere ganger daglig. Jeg er rett og slett livredd Er det bare meg som er pyse, hvordan takler dere andre dette virus problemet. Be alert, not anxious ‼️ Det er klart de er en alvorlig situasjon vi er i, og vi er alle litt redde. Til og med i «worst case scenario», vil det gå bra med de fleste av oss, og det må vi ha i bakhodet, og ikke la frykten ta overhånd. Det vil gå bra, men dette er tiden å innrette seg etter reglene, og skal man tenke selv, så må man være enda mer påpasselig. Rådene er en minstestandard, fu kan gjøre mer 👍 Anonymkode: 010c5...e9d
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #14 Skrevet 21. mars 2020 Det er ingenting å være redd for, dette er over om et par uker, når de innser at økonomien vår går til helvete. Anonymkode: e5689...9cf 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #15 Skrevet 21. mars 2020 Nei, jeg er ikke redd. Heldigvis, for jeg jobber i helsevesenet, og risikoen for smitte er der. Vi er ingen i risikogruppen i familien heller. Er kanskje litt bekymret for besteforeldrene. Anonymkode: fd08c...1bd
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #16 Skrevet 21. mars 2020 Jeg skjønner godt at man er redd. Jeg har kjent litt på frykten selv. Det kommer litt i bølger. Først tenkte jeg at alt bare er overdrevet, at det bare er en vanlig influensa. Men når politikerne verden over stenger ned alt begynte jeg å tenke på hva er det egentlig som skjer? Jeg kjente også på frykten når folk begynte å hamstre og butikkene gikk tomme. Så ble jeg sannsynligvis smittet med Korona selv. Så at det kanskje ikke var så ille som media ville ha det til. Samtidig har jeg kjent på frykten av å smitte andre siden alle snakker om hvor farlig det kan være for noen. Sidene jeg ikke ble testet er jeg også redd for å bli smittet hvis det ikke var Korona jeg hadde. Anonymkode: e4bd2...6cc
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #17 Skrevet 21. mars 2020 Redd for samfunnsøkonomien, viruset tenker jeg ikke på. Anonymkode: 2b64c...43d 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #18 Skrevet 21. mars 2020 Ja, du er en pyse. Dødeligheten for viruset for folk under 50 år er under 0,1%. Du har større sannsynlighet for å dø i trafikken. Anonymkode: 93d72...711 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #19 Skrevet 21. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke bare redd, jeg er livredd. Anonymkode: dec91...4b5 Jeg er veldig redd jeg også. Får jeg dette viruset, er det stor sjanse for at jeg dør. Anonymkode: f0ddc...c9a
barbent Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #20 Skrevet 21. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, vi er flere som er redde... Anonymkode: 85c26...87c ❤️
Anbefalte innlegg