AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #21 Skrevet 21. mars 2020 32 minutter siden, AnonymBruker said: Pliktig liksom. Blablabla Anonymkode: 46a03...723 Ikke uttal deg om noe du tydeligvis ikke har peiling på. Anonymkode: aa48e...f87
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #22 Skrevet 21. mars 2020 Hvorfor er det ikke tillat å gå inn på arbeidsplassen? Ligger viruset og lurer på en der, og hopper fram når noen går inn?? Anonymkode: ea4e0...a8d 13
Morten1 Skrevet 21. mars 2020 #23 Skrevet 21. mars 2020 1 hour ago, mannor said: Arbeidsplassen min er stengt, og det er ikke tillatt for ansatte å ta seg inn eller å oppholde seg der. En kollega trosser dette, og tar også med seg familiemedlemmer inn i bygget. Jeg observerte det da jeg hentet noe på kontoret (tillatelse fra sjefen). Hva bør jeg gjøre? Hvordan vet du at denne ansatte ikke har samme tillatelse? Du henger vel ikke der hver dag og passer på at ingen andre entrer bygget? 8
Aureka Skrevet 21. mars 2020 #24 Skrevet 21. mars 2020 (endret) 28 minutter siden, mannor skrev: men hva med familiemedlemmer da? Familiemedlemmer i egen husstand er jo allerede eksponert for hverandre, så de utgjør ikke noe mer smitte fare for hverandre i kontorbygningen. Og når kontorene er stengt, så utsetter de jo ikke andre for smitte ved å være der. Ville helt ærlig ikke brydd meg noe om dette. Endret 21. mars 2020 av Aureka 10
mannor Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #25 Skrevet 21. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det ikke tillat å gå inn på arbeidsplassen? Ligger viruset og lurer på en der, og hopper fram når noen går inn?? Anonymkode: ea4e0...a8d Hva tror du er grunnen? Hvis folk går inn og ut, er det ikke en sjanse for at noen tar med seg smitte inn da?
mannor Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #26 Skrevet 21. mars 2020 10 minutter siden, Aureka skrev: Familiemedlemmer i egen husstand er jo allerede eksponert for hverandre, så de utgjør ikke noe mer smitte fare for hverandre i kontorbygningen. Og når kontorene er stengt, så utsetter de jo ikke andre for smitte ved å være der. Ville helt ærlig ikke brydd meg noe om dette. Ansatte er innom for å hente ting. Hva hvis alle skulle gjort som denne ene ansatte, å ta med seg familie? Hadde det vært ok?
mannor Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #27 Skrevet 21. mars 2020 16 minutter siden, Morten1 skrev: Hvordan vet du at denne ansatte ikke har samme tillatelse? Du henger vel ikke der hver dag og passer på at ingen andre entrer bygget? Det jeg først og fremst reagerer på er at ikke-ansatte blir tatt med inn.
Aureka Skrevet 21. mars 2020 #28 Skrevet 21. mars 2020 Akkurat nå, mannor skrev: Ansatte er innom for å hente ting. Hva hvis alle skulle gjort som denne ene ansatte, å ta med seg familie? Hadde det vært ok? Tja, de fleste familie medlemmer velger vel heller bort å være med på noens kontor. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #29 Skrevet 21. mars 2020 3 minutter siden, mannor skrev: Hva tror du er grunnen? Hvis folk går inn og ut, er det ikke en sjanse for at noen tar med seg smitte inn da? Er større sjanse for at noen tar med seg smitte i butikken. Tenker at den kollegaen din trengte hjelp med noe, derfor hadde vedkommende med ett familiemedlem. Hadde ikke satt himmel og jord i bevegelse av den grunn. Anonymkode: ea4e0...a8d 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #30 Skrevet 21. mars 2020 Auch, var innom kontoret (som er stengt, for vi har alle hjemmekontor) i dag for å hente utstyr jeg trenger på hjemmekontoret. Samboeren var med for å hjelpe meg å bære til og med... Tenkte virkelig ikke at det er noen stor greie. Kontoret er jo stengt for at vi ikke skal være der samtidig, men det er jo ikke farlig å gå inn der av den grunn. Håper ikke du er en av mine kollegaer som satt å lusket i buskene. I så fall - sjefen visste om det. Anonymkode: 72c54...cad 14
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #31 Skrevet 21. mars 2020 2 hours ago, mannor said: Arbeidsplassen min er stengt, og det er ikke tillatt for ansatte å ta seg inn eller å oppholde seg der. En kollega trosser dette, og tar også med seg familiemedlemmer inn i bygget. Jeg observerte det da jeg hentet noe på kontoret (tillatelse fra sjefen). Hva bør jeg gjøre? Du bør selvfølgelig si i fra til sjefen din. Anonymkode: 64f37...236
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #32 Skrevet 21. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Om en leder/sjef drar dit, er jo ikke dette et brudd på noen regler. Du skriver jo samtidig at denne personen har ansvar for bygningen. Anonymkode: 33af1...92c Glemte du den lille vesentlige detaljen om at han dro med seg familien sin inn? Anonymkode: 64f37...236 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #33 Skrevet 22. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Glemte du den lille vesentlige detaljen om at han dro med seg familien sin inn? Anonymkode: 64f37...236 Men er det smitte på dette kontoret? Er det farlig å gå inn der? Er det stengt på noe annet/strengere grunnlag enn at «alle skal jobbe hjemme»? Jeg regner jo med at disse menneskene er friske og ikke i karantene. Det er vel neppe verre at familien er med en kjapp tur inn på arbeidsplassen enn at de går i matbutikken. Dette høres ut som en ikke-sak for meg. Men man kan jo bare si fra til sjefen, hvis man synes dette er problematisk. Hvis det er kommunisert at det er STRENGT FORBUDT Å GÅ INN I BYGGET er det vel nærliggende å tro at vedkommende også hadde spurt sjefen, slik som TS, men. Anonymkode: 72c54...cad 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #34 Skrevet 22. mars 2020 Du må selvsagt angi dem, som enhver lydig borger i et diktatur ville gjøre. Anonymkode: 485ed...1bb 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #35 Skrevet 22. mars 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Glemte du den lille vesentlige detaljen om at han dro med seg familien sin inn? Anonymkode: 64f37...236 Det er lov å ta familie i det fleste kontorer. TS har ikke lagt ut hvilen regelbrudd er det som er han/hun vitnet. Anonymkode: c564f...d96 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #36 Skrevet 22. mars 2020 10 timer siden, mannor skrev: Ansatte er innom for å hente ting. Hva hvis alle skulle gjort som denne ene ansatte, å ta med seg familie? Hadde det vært ok? Men det er jo en ikke-situasjon, det er ikke sånn at alle ansatte kommer til å insistere på å ha med familie🙄 Anonymkode: 92851...41a 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #37 Skrevet 22. mars 2020 og holde kjeft, og iallfall ikke skrive det. Vet du ikke selv, så skriver du ikke offentlig om alle ting her. Det forteller mer om din usikkerhet, og hvem du er som person. At du må spørre fremmede mennesker om råd forteller at du ikke er stødig i din ferd selv. forumtråd i anonym perspektiv er forresten nå tidens mest ummeneskelige metode å leve et menneske liv på. Anonymkode: 125b6...e07
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #38 Skrevet 22. mars 2020 Er bygget stengt, ingen er der, han tok med seg feks et halvstort barn (som er stor nok til å være rolig og ikke ta på noe) for å gå en runde og se at alt er ok. Så ser jeg ikke helt problemet. Brukte de buffersone festplass eller lekestue så er det et problem. Anonymkode: a464c...0b8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #39 Skrevet 22. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er bygget stengt, ingen er der, han tok med seg feks et halvstort barn (som er stor nok til å være rolig og ikke ta på noe) for å gå en runde og se at alt er ok. Så ser jeg ikke helt problemet. Brukte de buffersone festplass eller lekestue så er det et problem. Anonymkode: a464c...0b8 Buffersone= bygningen som (autokorrektur) Anonymkode: a464c...0b8
Fremhevede innlegg