mannor Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 Arbeidsplassen min er stengt, og det er ikke tillatt for ansatte å ta seg inn eller å oppholde seg der. En kollega trosser dette, og tar også med seg familiemedlemmer inn i bygget. Jeg observerte det da jeg hentet noe på kontoret (tillatelse fra sjefen). Hva bør jeg gjøre?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #2 Skrevet 21. mars 2020 Ta det med sjefen? Det kan jo være at kollegaen din også hadde tillatelse fra sjefen. Hvis ikke er det sjefen din som bør gi din kollega korreks. Anonymkode: 7d7b2...1d2 18
mannor Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta det med sjefen? Det kan jo være at kollegaen din også hadde tillatelse fra sjefen. Hvis ikke er det sjefen din som bør gi din kollega korreks. Anonymkode: 7d7b2...1d2 Problemet er denne kollegaen er leder/sjef, men ikke for avdelingen jeg jobber i. Hen har ansvar for å se til at alt er ok med bygget. Sånn sett har hen tillatelse til å gå inn for å sjekke at alt er ok, men å ta med seg familiemedlemmer er ikke greitt.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 29 minutter siden, mannor skrev: Problemet er denne kollegaen er leder/sjef, men ikke for avdelingen jeg jobber i. Hen har ansvar for å se til at alt er ok med bygget. Sånn sett har hen tillatelse til å gå inn for å sjekke at alt er ok, men å ta med seg familiemedlemmer er ikke greitt. Du bør ihvertfall ikke bli angiver. Ta det heller opp med vedkommende om det plager deg. Det siste vi trenger nå er angivere som i feighet sladrer til purken og i verste fall får folk buret inne. For den syke regjeringen har sørget for å få makt til denslags i disse dager. Anonymkode: 8b172...587 6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 31 minutter siden, mannor said: Problemet er denne kollegaen er leder/sjef, men ikke for avdelingen jeg jobber i. Hen har ansvar for å se til at alt er ok med bygget. Sånn sett har hen tillatelse til å gå inn for å sjekke at alt er ok, men å ta med seg familiemedlemmer er ikke greitt. Da gir du beskjed til din sjef som tar det videre til ledelsen over dere igjen. 7 minutter siden, AnonymBruker said: Du bør ihvertfall ikke bli angiver. Ta det heller opp med vedkommende om det plager deg. Det siste vi trenger nå er angivere som i feighet sladrer til purken og i verste fall får folk buret inne. For den syke regjeringen har sørget for å få makt til denslags i disse dager. Anonymkode: 8b172...587 Ts er pliktig til å varsle sin sjef om slike ting. For et dustete innlegg, Dette er ikke noe ts skal ta opp med vedkommende. Anonymkode: aa48e...f87 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #6 Skrevet 21. mars 2020 Pliktig liksom. Blablabla Anonymkode: 46a03...723 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #7 Skrevet 21. mars 2020 45 minutter siden, mannor said: Arbeidsplassen min er stengt, og det er ikke tillatt for ansatte å ta seg inn eller å oppholde seg der. En kollega trosser dette, og tar også med seg familiemedlemmer inn i bygget. Jeg observerte det da jeg hentet noe på kontoret (tillatelse fra sjefen). Hva bør jeg gjøre? Hva gjorde de? Anonymkode: c564f...d96 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #8 Skrevet 21. mars 2020 Må si jeg blir litt nysgjerrig på hva slags jobb og bygning dette er snakk om... Anonymkode: 33af1...92c 4
mannor Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #9 Skrevet 21. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjorde de? Anonymkode: c564f...d96 Det vet jeg ikke, men var iallefall med inn i bygget.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #10 Skrevet 21. mars 2020 47 minutter siden, mannor skrev: Arbeidsplassen min er stengt, og det er ikke tillatt for ansatte å ta seg inn eller å oppholde seg der. En kollega trosser dette, og tar også med seg familiemedlemmer inn i bygget. Jeg observerte det da jeg hentet noe på kontoret (tillatelse fra sjefen). Hva bør jeg gjøre? Hvorfor arbeidsplassen er stengt har noe å si her. Om den er stengt grunnet stor smittefare er det helt uforsvarlig å ta med familie. Om den er stengt pga andre ting så kan det fort være annerledes. Uansett tar du det opp med din egen sjef, og så vil hen eventuelt ta det opp med ledergruppen dersom det er grunn til det. Anonymkode: 9b610...ee3 4
mannor Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #11 Skrevet 21. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør ihvertfall ikke bli angiver. Ta det heller opp med vedkommende om det plager deg. Det siste vi trenger nå er angivere som i feighet sladrer til purken og i verste fall får folk buret inne. For den syke regjeringen har sørget for å få makt til denslags i disse dager. Anonymkode: 8b172...587 Angiveri? Sladring?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #12 Skrevet 21. mars 2020 Herlighet for en jævla tysterkultur det er i Norge. Han/hun hadde sikkert en grunn til å være der. Slapp av og pass dine egne saker. Anonymkode: f907b...4f5 14
mannor Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #13 Skrevet 21. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor arbeidsplassen er stengt har noe å si her. Om den er stengt grunnet stor smittefare er det helt uforsvarlig å ta med familie. Om den er stengt pga andre ting så kan det fort være annerledes. Uansett tar du det opp med din egen sjef, og så vil hen eventuelt ta det opp med ledergruppen dersom det er grunn til det. Anonymkode: 9b610...ee3 Stengt for å unngå smittespredning. Alle må jobbe hjemmefra.
mannor Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #14 Skrevet 21. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herlighet for en jævla tysterkultur det er i Norge. Han/hun hadde sikkert en grunn til å være der. Slapp av og pass dine egne saker. Anonymkode: f907b...4f5 Hvilken god grunn skulle det være for ikke-ansatte ? 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #15 Skrevet 21. mars 2020 1 minutt siden, mannor skrev: Stengt for å unngå smittespredning. Alle må jobbe hjemmefra. Ja, men dette er vel fordi at dere ikke skal være der samtidig? Om en leder/sjef drar dit, er jo ikke dette et brudd på noen regler. Du skriver jo samtidig at denne personen har ansvar for bygningen. Anonymkode: 33af1...92c 7
mannor Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #16 Skrevet 21. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men dette er vel fordi at dere ikke skal være der samtidig? Om en leder/sjef drar dit, er jo ikke dette et brudd på noen regler. Du skriver jo samtidig at denne personen har ansvar for bygningen. Anonymkode: 33af1...92c men hva med familiemedlemmer da?
Aureka Skrevet 21. mars 2020 #17 Skrevet 21. mars 2020 2 minutter siden, mannor skrev: men hva med familiemedlemmer da? Barnehager og skoler er stengt og må være med foreldrene sine. Trenger ikke å være mer enn som så. 12
Aureka Skrevet 21. mars 2020 #18 Skrevet 21. mars 2020 Akkurat nå, Aureka skrev: Barnehager og skoler er stengt, barna må være med foreldrene sine. Trenger ikke å være mer enn som så.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #19 Skrevet 21. mars 2020 At alle jobber hjemmefra på grunnen av smittefare betyr ikke nødvendigvis at adgang til kontoret er forbudt. Anonymkode: c564f...d96 8
mannor Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #20 Skrevet 21. mars 2020 Akkurat nå, Aureka skrev: Barnehager og skoler er stengt og må være med foreldrene sine. Trenger ikke å være mer enn som så. Ikke snakk om barn.
Anbefalte innlegg