Gjest Vil ha baby Skrevet 15. juni 2005 #1 Skrevet 15. juni 2005 Nå har jeg blitt 37 år og prøvd å bli gravid i snart ett år, men har jo ikke lykkes. Alle, eller nesten alle venninnene mine fikk barn tidlig rundt 23-25. Og nå er det meg igjen, ibegynnelsen var jeg glad for å være barnløs, friheten jeg hadde. Mens nå er det bare fælt! Jeg har en ok jobb, bra ekteskap, men savner det som gjør det komplett. Venninne mine synes kanskje at jeg burde la det være nå, siden jeg er så voksen. De sier at barn er det beste som har hendt dem, men ar det er tøft som juling. Barn hører de unge til,men jeg klarer ikke å slå meg til ro med det. Vil ikke gå alderdommen i møte uten barn og barnebarn. Vi skal oppsøke lege nå, og prøve andre metoder. Er barn livet og fremtiden?
Gjest niko - ikke innlogget Skrevet 15. juni 2005 #2 Skrevet 15. juni 2005 Selvfølgelig kan du også få barn! De som sier du skal la være skjønner ikke helt at dette kan føles som et savn hos deg og mannen din. At du ikke har valgt å få barn før kan folk selvfølgelig mene noe om, men du er i alle fall ikke for gammel til å få barn! Min søster venter sitt fjerde barn nå, hun vil være fylt 37 når barnet kommer. Fysisk sett er hun sprekere enn meg.(som er 28 år og er 20 uker på vei - det samme er hun) Dette kommer an på personen som skal ha barnet, hvis man føler seg frisk og rask så hvorfor ikke? Lykke til! Håper du får oppfylt drømmen din! Og ikke hør på de som sier du skal gi opp - det er en jobb å få barn, men det er verdt det!!!!!
Plym Skrevet 15. juni 2005 #3 Skrevet 15. juni 2005 Det er jo helt tydelig at du faktisk ønsker deg barn, så da synes jeg at du bare skal sette alle kluter til. Du er absolutt ikke for gammel. Det er mulig at det er litt mer slitsomt når man ikke er 25, men det er aldri perfekt. Lykke til, du har MYE å glede deg til.
Gjest marthepia Skrevet 15. juni 2005 #4 Skrevet 15. juni 2005 Jeg synes at du absolut skal fortsette å prøve å få barn. Men jeg synes de som prøver å få barn når de over 40 år er for gamle. Det er det mange som synes..legene også, kroppen er ikke som før. Da jeg gikk til legen min for å finne ut om jeg var gravid, sa hun at jeg var i den beste alderen, kroppen takler et svangerskap og en fødsel mye lettere når man er ung. Jeg var 18 år da jeg ble gravid, alderen er kanskje best når det gjelder svangerskap og selve fødselen, men man er kanskje ikke helt økonomisk trygg og ikke ferdig med utdanning... Men vi kommer til å klare oss bra, fin leilighet, god støtte fra slekt og vi har penger så vi klarer oss godt Jeg vil bare si lykke til og jeg håper at dere lykkes
Calla Skrevet 15. juni 2005 #5 Skrevet 15. juni 2005 Jeg snakket med en dame en gang som hadde fått ett barn da hun var 23 og ett da hun var 34..hun sa at hun absolutt kunne anbefale å få barn i tredveårene. Hun syns nemlig alt var mye lettere da, hun hadde mer tålmodighet, livserfaring osv... Det er nok fordeler og ulemper ved både å få barn tidlig og sent, men hvis det passer for deg nå, så syns jeg du skal gå for det! Det er ditt valg, ikke bry deg om hva andre måtte mene om det! Lykke til!
Gjest Gjesten Skrevet 15. juni 2005 #6 Skrevet 15. juni 2005 Når jeg var ung og sprek så hadde jeg en oppfatning av at de som var over 35 og ble gravide var for gamle. Så sitter jeg her da med kulemage for første gang i en alder av 37 og syns ikke jeg er for gammel. Dessuten har jeg kjente rundt meg som er både 37 og 41 som førstegangsforeldre. Så bare fortsett du, lureste er å ikke stresse med å bli gravid for da bare skjer det ikke... det eneste du forårsaker er å ødelegge noen fordommer og normer og regler om å bli gravid i 30 årene.. og forøvrig; gjør som du vil ikke som alle andre vil!
Imax Skrevet 16. juni 2005 #7 Skrevet 16. juni 2005 Skjønner ikke at folk kan si sånne ting! :fy: Det er to personer som skal ta denne avgjørelsen: Du og din partner. Nok av folk som får barn sent, enten den siste i rekka eller den første. Fordeler og ulemper er det uansett. Madonna fikk da barn lovlig sent? Så kjør på! Men en ting lurer jeg på: Hvis du ikke er blitt gravid på et år, er det ikke på tide å sjekke? Det ville jeg gjort hvis jeg var deg. Du kan jo ikke akkurat gå rundt som prøver i 4 år. Uansett, lykke til!
Malama Skrevet 16. juni 2005 #8 Skrevet 16. juni 2005 Du spørr i overskriften når kroppen er best klar for å bli gravid. Svaret på det er egentlig "Helt i begynneslen av 20-åra". Du er 15 år for sent ute til akkurat den. Men dte betyr IKKE at du er for sent ute til å få barn. Dersom du og din partner øsnekr dere barn synes jeg virkelig dere skal prøve. Men dere har prøvd i snart et år og ikke lykes. Gå til legen. Det ER vanskeligere å bli gravid når du er over 35, rent fysiologisk. Og du har IKKE like god tid som prøvere i begynnelsen av 20-åra, så jeg synes du skal ta kontakt med legen din allerde i dag, og forklare at du gjeren vil bli gravid, men ikke har lykkes. Bedre å få undersøkt om det kan være noe problem så fort som mulig, så dere kan komme skikkelig igang. For som Imax skriver, du har ikke tid til å være prøver i mange år nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå