Gå til innhold

Normal temp på ca 36,5 gr - har jeg feber ved 37,6 gr?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er en kvinne på 25 som har følt meg dårlig i tre dager. (Nei, tror ikke det er korona). Min normale kroppstemperatur ligger på alt mellom 36,2 morgen og 36,8 kveld. Jeg har i dag hatt temp på 37,6 og føler meg dårlig. Føles ut som feber, men kroppstemperaturen min var høyere før så jeg følte meg alltid slik ved 38+ grader som barn og ungdom. Samboer synes jeg kjennes varm ut. Vil det si at jeg har feber, siden min normale temp ligger i 36-graderen? Klarer ikke finne noe svar på det. Dersom det ikke er feber er det nok bare allmenntilstanden som ikke er helt god. Ligger langflat, og kald/varmsvetter om hverandre. 

(Har holdt meg hjemme og fortsetter med det, bare til opplysning. :))

Anonymkode: 6ae7d...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke feber, men man kan jo være dårlig uten å ha feber. God bedring.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har nok litt feber hvis temperaturen er over normalen. Jeg ligger også på 36 til vanlig. Når det er sagt, svinger kvinners temperatur med rundt 1 grad i løpet av syklusen, og når en topp rett før eggløsning. Men dersom du føler på disse andre symptomene, virker det jo som om du er syk.

Benytter anledningen til å nevne at febernedsettende tabletter jobber i mot kroppens eget immunforsvar, og dermed vil prosessen med å bli frisk ta lengre tid dersom du spiser Paracet og lignende. God bedring 😊

Anonymkode: 709a0...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager, du har ikke feber. Selv om alt tyder på at vi skal si at du har det..

Anonymkode: 8d94c...beb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i dag hatt temp på 37,6 og føler meg dårlig.

Du har høy temperatur. Over normalen men ikke feber. Dette kan skyldes mange årsaker.
Sjekk temperaturen din hver 3-4 time på samme sted der du tok den før. Vær oppmerksom på andre symptomer og drikke vann. Lykke til!😊

Endret av Familytree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, minister-mio skrev:

Det er ikke feber, men man kan jo være dårlig uten å ha feber. God bedring.

Jeg har normal kroppstemperatur på 36,så når jeg måler 37,5 har jeg feber. Dette er nedskrevet i min journal. Dessuten viser ny forsking at 37 grensa er utdatert

https://www.aftenposten.no/verden/i/Jo4vk4/i-150-aar-har-vi-trodd-at-den-normale-kroppstemperaturen-er-37-grader-det-viser-seg-aa-vaere-feil-i-dag

Anonymkode: 93f31...499

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, du har ikke feber. Selv om alt tyder på at vi skal si at du har det..

Anonymkode: 8d94c...beb

Feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har normal kroppstemperatur på 36,så når jeg måler 37,5 har jeg feber. Dette er nedskrevet i min journal. Dessuten viser ny forsking at 37 grensa er utdatert

https://www.aftenposten.no/verden/i/Jo4vk4/i-150-aar-har-vi-trodd-at-den-normale-kroppstemperaturen-er-37-grader-det-viser-seg-aa-vaere-feil-i-dag

Du viser til en link som sier at dagens standard for feber er feil. Det er notert, men det er fortsatt det som er standard for hva som er feber og ikke.

At du har notert noe i din journal er irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
49 minutter siden, minister-mio skrev:

Du viser til en link som sier at dagens standard for feber er feil. Det er notert, men det er fortsatt det som er standard for hva som er feber og ikke.

At du har notert noe i din journal er irrelevant.

Irrelevant faktisk. For meg og de som behandler er det veldig relevant og måler jeg over 37,5 er jeg syk

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor på kroppen har du målt, og når på døgnet? Øret kan bli upresist hvis du har mye ørevoks og munnen og armhulen viser for 0,5 - 0,6 for lavt. Ellers regner man vel ca 37,0-37,2 som normalt om morgenen og 37,5-37,8 (øvre normalgrense) som normalt om kvelden, mens feber likevel ofte er definert som fra 38. Men det er riktig at noen (mange) har en lavere normal kroppstemperatur, og da kan 37,6 tyde på infeksjon (feber). Jeg vet flere dette stemmer for. Du kjenner deg selv best. 

Anonymkode: 6c1ea...eae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For mange vil feber være temperatur over 37,5 grader. I alle fall informasjonen vi fikk på jobb at det ble den nye "standarden". 

Jeg har kroppstemp mellom 36,2 og 37, men allerede ved 37,4 så kjenner jeg på frysninger og ubehag. Frostrier ved 37,8. Vi er forskjellige.

Anonymkode: d29db...f9f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Irrelevant faktisk. For meg og de som behandler er det veldig relevant og måler jeg over 37,5 er jeg syk

Ja, det er sikkert relevant for deg og de som behandler deg. Akkurat som det for meg og de som behandler meg er det relevant hva slags allergier jeg har. 

For denne tråden er det derimot ikke relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel mest relevant for deg og andre pasienter som har sykdommer og får behandling med immundempende medikamenter. For en ellers frisk person som ligger hjemme og har vondt i halsen og lurer på om 37,6 er farlig eller ikke så er det vel ikke så innmari viktig hva som er feber. 

Anonymkode: f5d55...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor på kroppen har du målt, og når på døgnet? Øret kan bli upresist hvis du har mye ørevoks og munnen og armhulen viser for 0,5 - 0,6 for lavt. Ellers regner man vel ca 37,0-37,2 som normalt om morgenen og 37,5-37,8 (øvre normalgrense) som normalt om kvelden, mens feber likevel ofte er definert som fra 38. Men det er riktig at noen (mange) har en lavere normal kroppstemperatur, og da kan 37,6 tyde på infeksjon (feber). Jeg vet flere dette stemmer for. Du kjenner deg selv best. 

Har målt i endetarmen. Har tett og rennende nese, sår hals, hodepine og i tillegg nattesvette + kaldsvette. Nå i morges målte jeg 37,5. Vanligvis (har målt nesten hver dag i snart et års tid pga at jeg er prøver) måler jeg 36,4 om morgenen. 

Men ja, feber eller ei er jeg nok forkjøla 😅

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har målt i endetarmen. Har tett og rennende nese, sår hals, hodepine og i tillegg nattesvette + kaldsvette. Nå i morges målte jeg 37,5. Vanligvis (har målt nesten hver dag i snart et års tid pga at jeg er prøver) måler jeg 36,4 om morgenen. 

TS

Jeg ville nok kalt det feber. God bedring😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Det er noe som kroppen din sliter med ja. God bedring, og få i deg nok vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...