AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 Det kompetente barnet og de ansvarlige voksne. Gang på gang viser det seg at voksne ikke viser seg tilliten verdig. Kun regler og bøter får folk til å endre livsførsel og innordne seg myndighetene og legge individuelle behov til side for fellesskapet. Anonymkode: f1451...306
SoWhat? Skrevet 21. mars 2020 #2 Skrevet 21. mars 2020 Nei. Du nevner unntakene. De egoistiske, de uten mot og uten integritet. Jeg tror folk flest er bedre. Men det er min erfaring.
GammelKaktus Skrevet 21. mars 2020 #3 Skrevet 21. mars 2020 Det er jo slik at man treffer 99 fantastiske mennesker men det er den ene drittsekken man husker.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 4 minutter siden, SoWhat? skrev: Nei. Du nevner unntakene. De egoistiske, de uten mot og uten integritet. Jeg tror folk flest er bedre. Men det er min erfaring. Det er heller omvendt. Folk flest er ganske ille. Anonymkode: f6cf5...a53 1
SoWhat? Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er heller omvendt. Folk flest er ganske ille. Anonymkode: f6cf5...a53 Nei 🙂 her er vi uenige. Hvem har rett? Tja. Det kan diskuteres. Jeg tror det er meg. Kjenner og ser mye godhet. Men jo...noen falne er det jo.
Herdbaws Skrevet 21. mars 2020 #6 Skrevet 21. mars 2020 Jeg er så enig. Har totalt mistet troen på menneskeheten. Er et og annet godt menneske i et hav av søppel, men de er vanskelig å finne i disse tider. Det gjelder å klamre seg fast når man har funnet noen! 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #8 Skrevet 22. mars 2020 4 timer siden, Herdbaws skrev: Jeg er så enig. Har totalt mistet troen på menneskeheten. Er et og annet godt menneske i et hav av søppel, men de er vanskelig å finne i disse tider. Det gjelder å klamre seg fast når man har funnet noen! men hvor finner man de? ? Anonymkode: 5a46e...794
Herdbaws Skrevet 22. mars 2020 #9 Skrevet 22. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: men hvor finner man de? ? Anonymkode: 5a46e...794 Det er et veldig godt spørsmål og jeg har dessverre ingen gode svar som regel har jeg vært heldig med ulike hobbyer jeg har hatt, fag jeg har tatt på universitetet, jobb, diverse arrangementer o.l. Men fy søren det er ikke lett.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #10 Skrevet 26. april 2020 Mennesket har en natur, men i vårt samfunn er dette nesten helt tabu å nevne. Det er mange mørke egenskaper som er naturlig for mennesker, og som vi må motarbeide for å skape et sivilisert samfunn. Anonymkode: 4afd0...db4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #11 Skrevet 12. juni 2020 Ja, vi har et overdrevet positivt syn på mennesket. Mennesker dreper og ødelegger alt rundt seg. Starter kriger. Utnytter ressurser med ingen tanke på framtiden for JEG lever NÅ! Opplyste som nordmenn er, ville en trodd at flere ville tatt ansvar for miljøet og dyr, men det gidder man ikke. 5 utenlandsturer i året, vanvittig forbruk og dyreprodukter x ganger om dagen. Folk gidder ikke og så enkelt er det. Alle vet hvor ille dyrehold er for miljøet for ikke å snakke om hvor mye de lider. Titalls millioner torturerte dyr bare i Norge. Men alt er verdt bacon og egg til frokost, salami på brødskiva til lunsj og kjøttkaker til middag. Meg, meg, meg. Anonymkode: 59fe3...9be
Aragorn ll Elessar Skrevet 15. juni 2020 #12 Skrevet 15. juni 2020 Ja vi har et ordrevent positivt syn på mennesket.
Fragaria Skrevet 15. juni 2020 #14 Skrevet 15. juni 2020 Du må ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv. På den annen side så er all urett og faenskap i verden ekstremt mye å ta til seg for enkeltmennesket. Å klare å ha et positivt syn på ting er helt nødvendig for å overleve...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå