AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 Her har hele familien holdt oss inne siden fredag 13 mars og følger alt vi skal, men fader og vi mister motivasjon når så MANGE ikke gjør det! Da er det jo forgjeves da for vi som faktisk følger det å holde oss hjemme. Folk er ute i store folkemengdene blandt annet i store parker som Vigelandsparken fordi det er fint vær?! Sånn helt seriøst? Skulle tro de trodde viruset lå på latsiden når sola skinte, folk er så sinnsykt egoistiske at jeg spyr, og ikke minst dumme. Vi kan lese om folk som hele tiden bryter det vi blir anbefalt, og dette er også menneskene som ofte klager på at landet stenger ned- det er jo takke være dere at ting vil holde stengt enda lengre. Nå synes jeg vi må innføre enda strengere regler, ellers vil ikke dette funke. Hva tenker andre her? Anonymkode: 3aeb9...580 26
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #2 Skrevet 21. mars 2020 Vi må slutte å være så sinna og hysteriske. Det fører ingensteds hen. Ta livet lungt, spis sjokolade og vær glad 😘 Anonymkode: 92698...d04 30
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #3 Skrevet 21. mars 2020 Du får ta det opp med myndighetene da. Enn så lenge anbefaler de tur og frisk luft, da får du bli hissig på myndighetene. 🤷♀️ Hvis du er frisk er det ingen som takker deg for å bure deg inne, hvis det er det du innbiller deg. Anonymkode: c9841...5e3 16
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 Hvis man ikke er i karantene trenger man ikke holde seg hjemme 24/7. Er man i karantene, så skal man det. Å bryte pålagt karantene er faktisk straffbart etter smittevernloven, så man kan rapportere personer som ikke overholder karantenereglene. Er man ikke i karantene, så er man ikke pålagt å holde seg inne. Man skal riktignok overholde forhåndsreglene med håndvask samt distanse til andre. Jeg bor i Oslo sentrum (5 min fra Vigelandsparken) og jeg synes de fleste overholder reglene ganske greit, og holder avstand til andre. Jeg gikk meg en tur på Bygdøy for noen dager siden, og så utover dagen at det begynte å komme en del folk, og da dro jeg hjem. Det er riktignok ikke alltid slik at man kan forutse hvor/når andre mennesker er ute. Anonymkode: 9ab36...7fd 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 Hvem er det som håndhever loven? Jeg vil tro ingen. Når det ikke håndheves, da er det ingen lov i praksis. Anonymkode: 60588...35b 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #6 Skrevet 21. mars 2020 Så lenge man holder anbefalt avstand til andre må da folk få lov til å gå ut. Anonymkode: f5db5...d7e 13
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #7 Skrevet 21. mars 2020 Regner jo med alle de folkene ikke er i karantene. Det er ennå ikke innført lockdown. Anonymkode: 5178a...62e 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #8 Skrevet 21. mars 2020 Det er ikke forgjeves. Målet er ikke å stanse viruset, men å forsinke spredningen slik at ikke alle er syke samtidig. Vi er bare mennesker, det er vanskelig å endre vaner, og for noen er det vanskeligere enn for andre, det bør dere ha forståelse for. Strengere regler vil ikke fungere, for da vil bare smitten ta seg opp igjen når man begynner å slippe opp på reglene. Det er uansett ikke forbudt å være ute, og det er mye færre folk ute enn det er til vanlig, og det er bra. Vi har ikke hatt noen eksplosjon av døde i Norge ennå, så foreløpig så går dette bra. Slapp av! Jeg er så sykt lei av alle dere sinte folk som er så sinte fordi noen få ikke klarer å distansere seg sosialt. Slik vil det alltid være! På samme måte som at det alltid vil være kriminelle i et fritt samfunn. Ja, det er synd, men slik er det faktisk å leve i et fritt samfunn, og jeg vil mye heller ha denne friheten...! Anonymkode: 517fc...d8c 18
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #9 Skrevet 21. mars 2020 Det er ikke portforbud. Det skal jo ekstremt mye til å bli smittet av andre hvis man går ute og det ikke er så mye folk. Anonymkode: b5b89...2f4 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #10 Skrevet 21. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis man ikke er i karantene trenger man ikke holde seg hjemme 24/7. Er man i karantene, så skal man det. Å bryte pålagt karantene er faktisk straffbart etter smittevernloven, så man kan rapportere personer som ikke overholder karantenereglene. Er man ikke i karantene, så er man ikke pålagt å holde seg inne. Man skal riktignok overholde forhåndsreglene med håndvask samt distanse til andre. Jeg bor i Oslo sentrum (5 min fra Vigelandsparken) og jeg synes de fleste overholder reglene ganske greit, og holder avstand til andre. Jeg gikk meg en tur på Bygdøy for noen dager siden, og så utover dagen at det begynte å komme en del folk, og da dro jeg hjem. Det er riktignok ikke alltid slik at man kan forutse hvor/når andre mennesker er ute. Anonymkode: 9ab36...7fd Og hvordan skal vi andre vite hvem som er i karantene? Anonymkode: b33d8...845 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #11 Skrevet 21. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og hvordan skal vi andre vite hvem som er i karantene? Anonymkode: b33d8...845 Det gjør du ikke, med mindre det er noen du kjenner. Så man må bare passe sine egne saker. Anonymkode: 9ab36...7fd 6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #12 Skrevet 21. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Det gjør du ikke, med mindre det er noen du kjenner. Så man må bare passe sine egne saker. Anonymkode: 9ab36...7fd Såååååååå tyyyyyyyyypisk svar fra slike som driter i absolutt alt og at det går ut over andre mennesker. FY SKAM! Anonymkode: b33d8...845 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #13 Skrevet 21. mars 2020 Jeg snakker ikke om folk som går seg tur steder det ikke er mange. Jeg snakker om de som samles massevis av folk sammen på samme sted, og de er det mange som gjør. Og det skal man jo ikke gjøre uansett hvor frisk man føler seg, det står det jo overalt! Anonymkode: 3aeb9...580 7
Tarmegenbolle Skrevet 21. mars 2020 #14 Skrevet 21. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man ikke er i karantene trenger man ikke holde seg hjemme 24/7. Er man i karantene, så skal man det. Å bryte pålagt karantene er faktisk straffbart etter smittevernloven, så man kan rapportere personer som ikke overholder karantenereglene. Er man ikke i karantene, så er man ikke pålagt å holde seg inne. Man skal riktignok overholde forhåndsreglene med håndvask samt distanse til andre. Jeg bor i Oslo sentrum (5 min fra Vigelandsparken) og jeg synes de fleste overholder reglene ganske greit, og holder avstand til andre. Jeg gikk meg en tur på Bygdøy for noen dager siden, og så utover dagen at det begynte å komme en del folk, og da dro jeg hjem. Det er riktignok ikke alltid slik at man kan forutse hvor/når andre mennesker er ute. Anonymkode: 9ab36...7fd Man er ikke pålagt å holde seg hjemme om man er i karantene heller. 7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #15 Skrevet 21. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såååååååå tyyyyyyyyypisk svar fra slike som driter i absolutt alt og at det går ut over andre mennesker. FY SKAM! Anonymkode: b33d8...845 Men slapp nå av. Hold deg hjemme da, vel, og la andre følge oppfordringene fra myndighetene om å holde seg i aktivitet. Som en smittelege sa nettopp nå på nyhetene: ferdes man utendørs og holder en viss avstand til andre, er sjansen for å bli smittet ekstremt liten. Jeg blir helt matt av hysteriet som vises alle steder, både på nett og ellers. Anonymkode: 1381a...e61 14
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #16 Skrevet 21. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såååååååå tyyyyyyyyypisk svar fra slike som driter i absolutt alt og at det går ut over andre mennesker. FY SKAM! Anonymkode: b33d8...845 Flytt til Kina da. Der har de din type mentalitet. Anonymkode: 9ab36...7fd 7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #17 Skrevet 21. mars 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis man ikke er i karantene trenger man ikke holde seg hjemme 24/7. Er man i karantene, så skal man det. Å bryte pålagt karantene er faktisk straffbart etter smittevernloven, så man kan rapportere personer som ikke overholder karantenereglene. Det er anbefalt å dra ut selv om man er i karantene. Det er kun dersom man er i isolasjon man MÅ være inne. Anonymkode: 88944...3f6 7
Tarmegenbolle Skrevet 21. mars 2020 #18 Skrevet 21. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Flytt til Kina da. Der har de din type mentalitet. Anonymkode: 9ab36...7fd Hvorfor skal folk som er uenig i noe alltid flytte? 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #19 Skrevet 21. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er anbefalt å dra ut selv om man er i karantene. Det er kun dersom man er i isolasjon man MÅ være inne. Anonymkode: 88944...3f6 Men det er også anbefalt og ikke være ute blandt mange mennesker av gangen, altså store parker inngår under det. Skal vi bare gjøre alt som før så kunne jo like så godt alt være oppe som før og skoler åpnes igjen. Anonymkode: 3aeb9...580 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #20 Skrevet 21. mars 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har hele familien holdt oss inne siden fredag 13 mars og følger alt vi skal, men fader og vi mister motivasjon når så MANGE ikke gjør det! Da er det jo forgjeves da for vi som faktisk følger det å holde oss hjemme. Folk er ute i store folkemengdene blandt annet i store parker som Vigelandsparken fordi det er fint vær?! Sånn helt seriøst? Skulle tro de trodde viruset lå på latsiden når sola skinte, folk er så sinnsykt egoistiske at jeg spyr, og ikke minst dumme. Vi kan lese om folk som hele tiden bryter det vi blir anbefalt, og dette er også menneskene som ofte klager på at landet stenger ned- det er jo takke være dere at ting vil holde stengt enda lengre. Nå synes jeg vi må innføre enda strengere regler, ellers vil ikke dette funke. Hva tenker andre her? Anonymkode: 3aeb9...580 Mister motivasjonen? Det burde gjøre deg mere motivert. Tullinger som flokker seg, og du er fornuftig og blir hjemme. Anonymkode: 80cc9...c0e
Anbefalte innlegg