Gå til innhold

Alt burde stenges og det bør bli at man må søke om å få gå ut

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå synes jeg det har vært mye slakking på korona-tiltakene. Vinmonopol har oppe, apotek og matbutikker, men jeg synes begge disse også skal stenge. Det bør heller være i hvertfall ut April at man må søke om å få gå ut og man får bare gå ut ved ytters nødvendigheter.

Butikken bør heller ha noen som kan handle og drive med utkjøring til alle hustander sånn at folk holder seg inne. Vær så snill, ta det seriøst. Folk kan bli smittet og dø av dette.

Anonymkode: 07a45...67c

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og 3 måneders ventetid hos saksbehandleren 😂 Tenker du overhodet?

Anonymkode: 69a82...473

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Møter med saksbehandler taes over videochat. Det er viktig å unngå spredning. Jeg vil se alle sammen rope panikk og oppføre seg som at dette faktisk er 3. verdenskrig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå synes jeg det har vært mye slakking på korona-tiltakene. Vinmonopol har oppe, apotek og matbutikker, men jeg synes begge disse også skal stenge. Det bør heller være i hvertfall ut April at man må søke om å få gå ut og man får bare gå ut ved ytters nødvendigheter.

Butikken bør heller ha noen som kan handle og drive med utkjøring til alle hustander sånn at folk holder seg inne. Vær så snill, ta det seriøst. Folk kan bli smittet og dø av dette.

Det er ikke noe mål om stanse smitten, men å flate kurven ut. Ja, noen kommer til å dø, det kan vi ikke forhindre. 

Individuell frihet er en enorm viktig verdi! Og jeg mener at et virus ikke er nok til å ta fra folk den friheten, ja, da er det faktisk bedre at noen "ofres". 

Anonymkode: e0e9b...0b4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Portforbud, og skyt alle som går ut.

Anonymkode: 0fd42...381

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Full portforbud, null alkohol og rus, strenge stilletider fra  kl 19 til 09, ingen besøk, veldig strenge ordensregler i hvert hjem (ingen høylytte krangler og tlf samtaler (VOKSNE)) og innvilget tillatelse til å handle nødvendig mat og apotekervare 1 gang pr uke. 

Ja, jeg er for strenge regler, for ellers vil folk ta helt av som idioter.

Anonymkode: 81c0d...cff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hele Norge kan ikke stenges ned. Apotekene selger livsviktig medisin til mange, som de trenger kontinuerlig. Pga. hamstring så er slike medisiner nå under strenge regler, og du får kun ut litt om gangen, og må derfor til apoteket hele tiden.

Det er grenser for hvor mye mat folk kan ha plass til, om de som meg bor i en liten leilighet. Jeg har ikke plass til å hamstre for måneder av gangen.

Jeg er enig i at mange ting kan stenge ned. Vinmonopol er ikke viktig, fulle folk tar bare dårlige avgjørelser uansett, så best unngå slikt. Men matbutikker og apotek er faktisk noe vi alle trenger at forblir åpne. 

Anonymkode: 8c7d5...fcb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Full portforbud, null alkohol og rus, strenge stilletider fra  kl 19 til 09, ingen besøk, veldig strenge ordensregler i hvert hjem (ingen høylytte krangler og tlf samtaler (VOKSNE)) og innvilget tillatelse til å handle nødvendig mat og apotekervare 1 gang pr uke. 

Umulig å gjennomføre og overvåke i praksis. Bruk hodet.. Finnes ikke engang ressurser nok til å føre kontroll på alt dette. 

Anonymkode: 9b16a...64d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har de sluppet deg ut fra psykiatrisk avdeling for tidlig? Chill! Vi er ikke dyr! 

Anonymkode: 7438e...60e

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Umulig å gjennomføre og overvåke i praksis. Bruk hodet.. Finnes ikke engang ressurser nok til å føre kontroll på alt dette. 

Anonymkode: 9b16a...64d

Neida, det er ikke umulig. Kommunene i Norge har allerede mulighet til å få tilgang til alle mobiler som kan både vise hvor mange som er hvor, avlytte og sende direkte meldinger med beskjed om å adlyde. 

Man er direkte naiv om man tror at myndigheter i 2020 ikke har teknilogi og mulighet til dette i krisesituasjoner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har de sluppet deg ut fra psykiatrisk avdeling for tidlig? Chill! Vi er ikke dyr! 

Anonymkode: 7438e...60e

Vel, dere oppfører jo dere som dyr. Det ser man jo på svaret ditt. Hersketeknikker og nedlatende overlegen holdning.

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Portforbud, og skyt alle som går ut.

Anonymkode: 0fd42...381

:dry:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør meg så enormt bekymret at enkelte regelrett trygler om å få bli underlagt en totalitær militærstat for tiden. Hjelp.

Anonymkode: af575...9e4

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det gjør meg så enormt bekymret at enkelte regelrett trygler om å få bli underlagt en totalitær militærstat for tiden. Hjelp.

Anonymkode: af575...9e4

Helt enig, det bekymrer meg mye mer enn viruset. 

Anonymkode: e0e9b...0b4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva da med alle dem, meg inkludert, som har 24/7 jobb? Det er ikke gjennomførbart å stenge ned hele Norge. Vet du hvor mange jobber som har kontinuerlig skiftordning, som er samfunnskritisk?

Jeg reiser og kommer hjem fra jobb til alle døgnets tider.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva da med alle dem, meg inkludert, som har 24/7 jobb? Det er ikke gjennomførbart å stenge ned hele Norge. Vet du hvor mange jobber som har kontinuerlig skiftordning, som er samfunnskritisk?

Jeg reiser og kommer hjem fra jobb til alle døgnets tider.

Man skulle tro at du skjønte at dette ikke gjelder de som har en jobb som MÅ utføres i denne perioden.  Er det mulig?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, det er ikke umulig. Kommunene i Norge har allerede mulighet til å få tilgang til alle mobiler som kan både vise hvor mange som er hvor, avlytte og sende direkte meldinger med beskjed om å adlyde. 

Man er direkte naiv om man tror at myndigheter i 2020 ikke har teknilogi og mulighet til dette i krisesituasjoner.

Det slår meg som forbausende at du ikke er klar over at man kan legge fra seg mobilen hjemme om man går ut...

Anonymkode: caf13...435

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skulle tro at du skjønte at dette ikke gjelder de som har en jobb som MÅ utføres i denne perioden.  Er det mulig?

du som skrev strenge portforbud regler 19.00-09.00.
Blir veldig vanskelig å kontrollere alle som da er ute. Det er ikke gjennomførbart.

Gjest Katarina441
Skrevet

Polet selger jo som aldri før og alle syns det er så bra,nuvel,jeg syns ikke det er bra,mye tilsier at det er mye fyll i heimen og barn blir skadelidende.

Gjest Lasox
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da ender vi med opp med å havne på samme nivå med Nord-Korea for saksbehandlingstiden vil jo eksplodere opptil 5.3 millioner mennesker minus babyer og små barn skal søke tillatelse hver eneste dag. Det har jo ikke offentlige sektoren kapasitet til og ventetiden vil bli for veldig mange sky-høyt.

Endret av Lasox
  • Opprett ny...