SoWhat? Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 Jeg klarer brun saus og bernaise Ellers er jeg ganske tafatt når det gjelder saus. Tenker mest til helt enkle retter som koteletter fks Jeg er enkel i matveien, men vil imponere broren min litt ( og dessuten god tid til å lære noe nytt!) Jeg kan ostesauser, og tomatsausen. Er mer ute etter noe ala brun saus. Takk på forhånd
Brunhilde Skrevet 21. mars 2020 #2 Skrevet 21. mars 2020 Jeg spiste jo koteletter i brun saus da jeg var barn og fikk det servert hjemme, men det var aldri det beste jeg visste. Jeg lager gjerne saus til koteletter ved å brune kotelettene godt, så bruner jeg sopp og gjerne litt løk og til slutt heller jeg på fløte med litt soyasaus og bittelitt sukker. Det er jo ikke en brun saus, men veldig godt. Serverer gjerne ris med maiskorn ved siden av. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #3 Skrevet 21. mars 2020 Soppsaus: stek sjampinjong, ha i smør, salt og pepper. Tøm over fløte, smak til med salt, pepper og litt sitronsaft. La den småkoke litt så blir den litt tykkere. Veldig god Anonymkode: 789b6...d6a 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Soppsaus: stek sjampinjong, ha i smør, salt og pepper. Tøm over fløte, smak til med salt, pepper og litt sitronsaft. La den småkoke litt så blir den litt tykkere. Veldig god Anonymkode: 789b6...d6a Glemte en viktig ting: soyasaus for farge og smak Anonymkode: 789b6...d6a 2
Zienna Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 Balsamicosaus er veldig godt til biff og koteletter Den er enkel å lage, men du trenger noen ingredienser: https://trinesmatblogg.no/recipe/entrecote-med-rostipoteter-og-balsamicosaus/
Djungelvrål Skrevet 21. mars 2020 #6 Skrevet 21. mars 2020 Er det ingen som bruker kraft eller buljong i saus? Blir jo ofte smakløs uten, med mindre kjøttet koker i timer i sausen.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #7 Skrevet 21. mars 2020 Til stekt rødt kjøtt av ulike typer lager jeg som regel rødvinssaus med gastrique (karamellisert sukker + rødvinseddik eller sherryeddik), rødvin og kraft, kokt inn til det halve (sånn cirka) og tilsatt litt smør tilslutt. Anonymkode: 30fd8...d5a 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #8 Skrevet 21. mars 2020 2 minutter siden, Apocalypte skrev: Er det ingen som bruker kraft eller buljong i saus? Blir jo ofte smakløs uten, med mindre kjøttet koker i timer i sausen. Ja, ofte. Men det kommer jo an på hva slags saus jeg lager. Og hva slags saus jeg lager, kommer an på hva slags kjøtt det er, tilberedningsmetode, tilbehør osv Anonymkode: df865...5dd
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #9 Skrevet 21. mars 2020 Laget til storfekjøtt, entrecôte eller biff feks Stek sjalottløk i smør og hell oppi fløte, og litt Dijonsennep. Anonymkode: f050a...046
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå