Gå til innhold

Barnepiker

GlingGlo

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig flyttet till Norge med min man og 3 barn; 7,5 år, 2,5 år og 3,5 mnd. Jeg og min man skulle gjerne vilje gå ut noen gang bare vi to, men vi kjenner ikke noen her som kan passe barna. Er det vanlig at man finner en barnepike som kan passe når man vil gå ut, og i vilken alder er de vanligvis? Hvordan er det best å finne en barnepike og hvor mye skal man betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn deg en barnevakt som kan hjelpe deg med "fritid", og seg selv med ekstra lommepenger! Siden du har en som er så liten som 3,5mnd. ville jeg vel personlig godt for en litt "voksen", 18 år og oppover. Hva gjelder betaling til en på den alderen vil jeg foreslå rundt 60kr timen (det gir jeg i alle fall selv - men med ett barn på 2,5år + hund). Jeg betaler i tillegg event. t-bane/drosje.

Heng opp en lapp på nærmeste dagligvarebutikk, eller ta kontakt med en "Frivillighets-organisasjon", alternativt en annonse i lokalavisen.

Lykke til :D !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo er det barnevaktformidling iallefall, vet ikke om det er noe sånt der du bor.

Hvis ikke kan du jo snakke med naboer om de har en sønn/datter som ønsker en slik jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjente heller ingen da vi flyttet hit, men satt annonse i avisen. Vi fikk over 30 svar, og plukket ut noen som kom hit og møtte oss. Plukket ut 4 jenter som vi ønsket å prøve. Den ene kunne alltid, og vi brukte henne mye i ett år. Da forandret hun seg veldig, og det gjorde bl.a. telefonregningen vår også, så hun droppet vi. To andre er helt supre, og barna elsker dem! Den fjerde har vi aldri hatt behov for.

I tillegg til disse ringte jeg på en lapp jeg fant i nabolaget, og det var "jackpot"! Hun bor rett ved oss, går på samme skole som vårt eldste barn, så de går sammen til/fra, hun er super med barna, og jeg fikk gode referanser fra et annet foreldrepar i vår barnehage.

Vi betaler kr. 35,- pr,time.

Så du kan forsøke en lapp eller annonse. Ta en samtale or et førsteinntrykk, og deretter et par møter så barna og barnevakten blir litt kjent. Prøv ut vedkommende og se hvordan det går. Men husk at du ikke må stole helt på barna dine! Våre barn synes den barnevakten vi droppet var helt super ("hun er sånn kul og rocka hun, mamma!"), men hun forandret seg som sagt og tok ikke lenger godt vare på barna.

Du må bare ta sjansen og tørre å gi noen tilliten din, så skal du se det ordner seg! Alle trenger barnefri iblandt!

:kule

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...