Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble tipset av en venn, da jeg klagde så fælt på at jeg ikke hadde tid til å gjøre husarbeid & hagearbeid. Han fortalte meg at jeg kunne bruke opptil 16 dager egenmelding nå.

Er det sant at det kan brukes så mange egenmeldinger??

Anonymkode: cfe80...d9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare hvis du vil sitte uten jobb når dette er over.  Arbeidsledigheten er den høyeste på 30 år. Så det er de som står på som kommer til å overleve. 

Anonymkode: eb7b3...950

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke på å fikse hagen nei. Utvidelse av egenmeldingsdager er ikke en invitasjon til trygdesvindel.

Anonymkode: ae0a2...a89

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen provoserer meg mer enn slike som deg! Ha deg på jobb. 

Anonymkode: b2cc3...d97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen provoserer meg mer enn slike som deg! Ha deg på jobb. 

Anonymkode: b2cc3...d97

Spørsmålet er bare om det er mulig å bruke opptil 16 dager. Alt annet kan du spare deg for.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er bare om det er mulig å bruke opptil 16 dager. Alt annet kan du spare deg for.

Skal du bruke 16 dager på husarbeid og ut i hagen?

16 dager var for de som mistenker korona!

Anonymkode: e323d...9ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber du i en IA-bedrift har du 16 egenmeldingsdager, men du kan kun bruke et visst antall om gangen, og du har 17 dager karantene til du kan bruke de igjen mellom. 

Anonymkode: 3a581...ffe

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du vært ansatt hos meg og brukt egenmeldingsdager på slikt, ville du ha mista jobben rimelig fort. 

Gå ned i stilling eller si opp arbeidsforholdet ditt dersom du vil ha mer tid til hus og hage. Arbeidsgiver skal ikke betale deg for å kose deg med slike ting. 

Egenmelding skal kun brukes når du er SYK, ikke for at du har dårlig tid eller vondt i viljen din

Anonymkode: 8e93f...fca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har selv også tenkt å benytte meg av denne muligheten. Jobber i kommunen og det er ingen som bryr seg. Sier bare at jeg er litt forkjølet og deretter jeg begynte å hoste.

Så skal jeg bruke denne muligheten til å gjøre unna noen hobbyprosjekter har tenkt på. Tenker selvfølgelig å ikke bruke 16 dager, men 8-10 dager kan være passende.

Anonymkode: 7cb41...0f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal du bruke 16 dager på husarbeid og ut i hagen?

16 dager var for de som mistenker korona!

Anonymkode: e323d...9ac

Jeg har svært trygg jobb i staten og personalleder bryr seg ikke om antall egenmeldinger uansett. Da er det litt greit å ha to uker med fri eller vil dere foretrekke "hjemmekontor"?

Det er mye hagearbeid som gjenstår og nå har jeg muligheten til å gjøre noe med det. Det er flere nå som har 2 ukers fri pålagt av myndighetene - vel og merke med lønn. Så hvorfor skal jeg ikke få det?

AnonymBruker
Skrevet

Helgetroll

Anonymkode: de052...6ea

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...