Gjest Fortvilt Skrevet 15. juni 2005 #1 Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg sliter... Når barna mine gjør noe galt eller ikke hører etter så kan jeg veldig fort hyle opp og bli sint på denne måten. Det er episoder som dette nesten dagligt. Jeg angrer like etterpå men da er skaden skjedd. Jeg er vant med hyling fra min egen barndom og hatet/hater det selv. Så hvorfor kan jeg ikke la være selv... Er ihvertfall bevisst å prøver å ta meg sammen å teller til ti... men jeg sprikker innimellom for det om.. føler meg som verdens dårligste mor. Hun eldste er fire år og alt for liten til å bli hylt til!! Noen gode råd?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 15. juni 2005 #2 Del Skrevet 15. juni 2005 Kanskje du bør forlate rommet en liten stund, for selv om du teller til ti der og da, vil det kanskje ikke være nok. Men å forlate stedet der barnet/barna er, kan få deg til å tenke deg om før du hyler. Uansett er du ikke verdens verste mor, man prøver så godt du kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Far til 2 Skrevet 15. juni 2005 #3 Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg sliter... Når barna mine gjør noe galt eller ikke hører etter så kan jeg veldig fort hyle opp og bli sint på denne måten. Det er episoder som dette nesten dagligt. Jeg angrer like etterpå men da er skaden skjedd. Jeg er vant med hyling fra min egen barndom og hatet/hater det selv. ... Du kan trøste deg med det at du ligger LAAANGT forran de som slår, klyper eller lugger. Det må da bety at du er langt bedre enn mange andre. Jeg synes Madam Felle har en alternativ løsning. Jeg er enig i at det å hyle til ei 4 år gammel jente ikke er å anbefalle. Men kansje ETT !! sekunds omtenkningstid kan være nok til å unngå hylinga neste gang. Bruk dette sekundet med omtanke og du er sansynligvis kommet langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 15. juni 2005 #4 Del Skrevet 15. juni 2005 Slapp av - du er ikke unormal. Skulle likt å sett den moren eller faren som beholder roen i enhver situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fortvilt Skrevet 16. juni 2005 #5 Del Skrevet 16. juni 2005 takker for svar og støtte. Føler at det hjelper å være bevisst på det og øve seg opp til å ha mer tålmodighet... vil jo være et godt forbilde å regner ikke med at det er for sent... Er vannvittig glad i barna mine å ønsker dem alt det beste!! Kjekt å bli påmint at alle sprikker innimellom- noen ganger føler jeg at det er bare meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 16. juni 2005 #6 Del Skrevet 16. juni 2005 Du er nok langt i fra alene.. Jeg også hever stemmen betraktelig til sønnen min når jeg blir riktig så forbanna. Ser egentlig ikke noe galt i det, og han forstår da at jeg mener alvor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå