Gå til innhold

Ut på tur - Hva tenker folk med egentlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De er jo rene smittebomba! Fullt med folk på turstier opp og ned fjellene i våre byer. Og ingen overholder krav om avstand. Grupper på 2,3,4,5 og flere som går og trener sammen.  Bilder i flere store aviser med folk som går på tur og det kryr av dem som maur!

Hvorfor tillater myndighetene folk å gå tur? Bare vent og se, disse kommer til å bli syke i nær fremtid. 

Jeg er sjokkert!

Anonymkode: ed068...815

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker vi er bedre kjent med å sitte inne og gå i frø?

Å gå sammen er da naturlig, mange bor jo i samme hus uansett, både 2, 3, 4 og 5. Det er ingen som sier at gruppene er sammensatt av mange husstander. Og at man pleier kontakt med 1-2 husstander er jo også innafor.

Skal tiltakene virke må de følges. Og det forutsetter at de ikke blitt så strenge at folk ignorerer dem.

Anonymkode: fd156...460

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal begrense smitte. Ikke stoppe den. 

Fysisk aktivitet er bra for alle, og noe myndighetene oppfordrer til. 

Og det skal veldig mye til at slikt smitter utendørs. 

Anonymkode: 47897...cf8

• Liker 25
Skrevet

Jeg har vært ute og gått flere ganger den siste uken, og alle jeg har møtt har holdt god avstand. Selv når jeg møter kjentfolk og slår av en kjapp prat er det minst 1,5 til 2 meter mellom oss. Ike noen problem. 

• Liker 17
Skrevet

Smittefaren er mindre ute, og folk bør selvfølgelig holde avstand til andre som ikke er medlem av husstanden deres, men det er jo ikke meningen man skal sitte inne hele tiden om man ikke er i karantene. Det er jo ikke sunt for noen..

Hold avstand og gå på tur, sier nå jeg.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du tenker vi er bedre kjent med å sitte inne og gå i frø?

Å gå sammen er da naturlig, mange bor jo i samme hus uansett, både 2, 3, 4 og 5. Det er ingen som sier at gruppene er sammensatt av mange husstander. Og at man pleier kontakt med 1-2 husstander er jo også innafor.

Skal tiltakene virke må de følges. Og det forutsetter at de ikke blitt så strenge at folk ignorerer dem.

Anonymkode: fd156...460

Vil du leve, eller vil du dø? Det er faktisk det viktigste spørsmålet nå. Hva må til for at du som ikke må ut pga samfunnskritisk jobb skal holde deg frisk og unngå smitte? Jo mer du er ute, jo mer du menger deg med andre, jo større er risikoen for at nettopp du blir smittet og deretter, større sjanse for at du dør.

Og dermed er sjansen større for at nettopp du smitter andre også som absolutt må ha seg en unødvendig tur ut. Pluss de som faktisk må på butikken for å kjøpe seg mat. 

Er dere virkelig så dårlig stilt at dere ikke klarer 14 dager innendørs? Og ser dere ikke at nettopp pga disse turaktivitetene så kommer vi til å ha minst 4 uker til med dette? Om ikke mer?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare sunt med frisk luft.

Anonymkode: a5d58...425

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva annet skal man gjøre? Våknet til knallsol i dag. Uaktuelt å sitte inn hele dagen med en 9-åring med masse energi som må ut. 

Når det er sagt , har jeg ALDRI sett så mange folk gå tur i nærmiljøet mitt som jeg gjorde i dag 😉 vi fant oss et sted i skogen hvor vi fikk være helt for oss selv.

Deilig med sol, mat og drikke i skogen! 

Anonymkode: 2f698...593

• Liker 11
Skrevet

Nei, det er ikke turgåerne som gjør at dette sikkert fortsetter. Folk som er på utesteder og henger på kjøpesenter, har vennekvelder og fester ja, men ikke folk som går en vanlig tur i skogen. Smittefaren er veldig liten der, og det er viktig å presisere forskjellen. Om du ser på anbefalningene som gjøres så er det helt ok å gå på tur, for ALLE bortsett fra de som er i isolasjon!

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil du leve, eller vil du dø? Det er faktisk det viktigste spørsmålet nå. Hva må til for at du som ikke må ut pga samfunnskritisk jobb skal holde deg frisk og unngå smitte? Jo mer du er ute, jo mer du menger deg med andre, jo større er risikoen for at nettopp du blir smittet og deretter, større sjanse for at du dør.

Og dermed er sjansen større for at nettopp du smitter andre også som absolutt må ha seg en unødvendig tur ut. Pluss de som faktisk må på butikken for å kjøpe seg mat. 

Er dere virkelig så dårlig stilt at dere ikke klarer 14 dager innendørs? Og ser dere ikke at nettopp pga disse turaktivitetene så kommer vi til å ha minst 4 uker til med dette? Om ikke mer?

Så hunden skal avlives ???

Anonymkode: 4be29...b5f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Men det er lov til å gå ut. Og det gjør jeg, både en og to ganger om dagen, med min mann og mine barn. Vi er i gaten og sykler, går i skogen og ordner i hagen. Møter vi folk holder vi avstand, er ikke på lekeplassen, og skal vi spise i skogen finner vi en rasteplass for oss selv. Vasker hender og bytter klær når vi kommer inn. 

Anonymkode: b486b...81a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Turer i frisk luft styrker immunforsvaret. Jeg har ikke tenkt å mure meg inne i leiligheten i månedsvis uten å kunne bruke naturen. Samles ikke i grupper, går helst alene.

Anonymkode: 1c9b3...e1d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare lurt og fornuftig å gå ut. Gå turer er sunt for kropp og sjel. Men man må da vel klare å holde seg unna de populære turområdene! Her jeg bor er det stappfulle parkeringsplasser ved de populære turområdene i dag. Såpass mye at folk parkerer som nisser langs veien. På turområder med smale stier slik at man ender med å klynge seg opp og gå i kø.

Det er sånn at jeg skjemmes over å være norsk.

Anonymkode: d57ff...77e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig at man ikke bør flokke sammen på de samme turstiene, men så lenge man sprer seg godt ut og sørger for god avstand så bør det være lov å ta seg en tur i skauen eller på fjellet. 

Om folk skal klare å overholde denne isolerte livsstilen i ukesvis, så må man få trekke litt luft innimellom. Folk har gjerne sittet inne i en liten byleilighet i opp til 10 dager nå, noe som vil tære på psyken og motivasjonen. Å dra ut i skogen og kjenne litt sol gir den piffen man trenger for å klare en ny uke alene. Mange har barn, og alle foreldre vet hvor grinete unger blir når de ikke får utløp for energien. Mange familier sliter nå, det blir mer krangling mellom de voksne, og det kan hjelpe å få en pause fra heimen.

14 dager innendørs er faktisk ikke særlig lurt om man sliter med psyke, muskelplager, eller lever i en utrygg familiesituasjon. 

Anonymkode: 00d00...643

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ligger selv isolert med utsikt utover en turvei. Og der ser jeg en hostende dame med munnbind som går tur med tre gamle folk. Den hosten der var uten tvil Corona-hoste. Og selv med munnbind synes jeg å gå tur med så tydelige symptomer er svært uforsvarlig.

Anonymkode: 5c460...984

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Turgåere er det nye hyttefolket, og snart like uglesett. Dvs det er vel antagelig de samme folkene som nå ikke får reist på hytta eller med danskebåten.

Anonymkode: 49d66...1c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ligger selv isolert med utsikt utover en turvei. Og der ser jeg en hostende dame med munnbind som går tur med tre gamle folk. Den hosten der var uten tvil Corona-hoste. Og selv med munnbind synes jeg å gå tur med så tydelige symptomer er svært uforsvarlig.

Anonymkode: 5c460...984

Hvordan høres Corona-hoste ut? Hva skiller den f.eks fra hoste som astmatikere har? Noen får hoste utløst av kald luft. Opplys meg gjerne, siden du er ekspert på Corona-hoste.

Anonymkode: 5b380...618

• Liker 14
Skrevet (endret)

Familie på 4, 2 hunder i tillegg. Vi MÅ ut på tur for å lufte hundene hver dag, så min familie kan gjerne ha vært noen av tullingene du observerte i dag. Hold avstand til folk, ikke gå i klynge og vær fornuftig. 

Vi er friske, ingen symptomer. Og inntil videre sørger jeg for frisk luft og litt mosjon hver dag. Unngår kjøpesenter og festligheter, og nyter naturen med god samvittighet. 

Endret av Pinkpashion
  • Liker 6
Skrevet (endret)
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man ska sitte inne i 14 dager i strekk uten luft er det reelle farer for vår psykiske helse, hundene må nok avlives og barna kommer til å rive tapetene av veggene. En tur ut er for mange av oss nødvendig for å fungere. 

Nei, å gå turer er ikke den store synderen. Da har du misforstått. Det er sosiale sammenkomster, kjøpesenter, reising og andre former for møtepunkter som er problemet - og ikke minst all utenlandsreising som var i vinterferien. 

Endret av Pinkpashion
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Pinkpashion said:

Om man ska sitte inne i 14 dager i strekk uten luft er det reelle farer for vår psykiske helse, hundene må nok avlives og barna kommer til å rive tapetene av veggene.

Nei, å gå turer er ikke den store synderen. Da har du misforstått. Det er sosiale sammenkomster, kjøpesenter, reising og andre former for møtepunkter som er problemet - og ikke minst all utenlandsreising som var i vinterferien. 

Det er ingen som reagerer på at man er ute og går tur. Det man reagerer på er de som oppsøker populære turområder som gjør at det blir fulle parkeringsplasser og køgåing på stiene. Parker og stier blir da like fulle av folk som kjøpesentre.

Anonymkode: d57ff...77e

• Liker 2
  • Opprett ny...