Gå til innhold

Hvorfor er ikke du i karantene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er friske, vi holder oss i karantene, og har gjort det siden 12. mars, når skolene stengte. Før den tid gikk ungene på skolen, men det var det. 

Vi går ikke ut annet enn for mat. Nå lager butikken til varene båre, alt vi gjør er å betale. 

Vi går tur, ungene sykler rundt. Griller i det fine været. Vi unngår andre, vi hilser på folk, når vi krysser veien for å unngå dem.

Dette er temmelig uproblematisk. Ser andre møtes, unger leker sammen, etc. Forstår ikke tankegangen. Lurer på hvorfor folk gjør dette. 

Så derfor spør jeg deg... Hvorfor er ikke DU i full karantene?

Anonymkode: 41457...b58

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i helsevesenet.

Anonymkode: 977b4...bf2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg jobber i helsevesenet, og må ta buss til og fra jobb hver dag.

Ingen av oss har vært i utlandet, i nærheten av noen med påvist smitte, eller har symtomer....

Anonymkode: 6ef33...d64

• Liker 2
Skrevet

Jeg er i karantene, fordi jeg hoster. Skulle egentlig vært på jobb.

Familien holder seg mest hjemme. Det er bare mannen min som drar på butikken. Den eldste datteren min har fått leke med en venninne, men bare ute.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alle som kan ha hjemmekontor? Mannen min har høyt blodtrykk og kolesterol men han går på jobb hver dag. Hadde ikke vært særlig populært om han bare skulle holde seg hjemme. Selv har jeg hjemmekontor men neste uke må jeg inn på jobb noen dager ihvertfall.

Anonymkode: 713a7...dc8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke syk og ingen rundt meg er syk. 

Men jeg forholder meg til de anbefalingene vi har fått. Jeg drar bare på matbutikken ved behov og er nøye med hygienen. Jeg er ikke sosial og holder god avstand til folk. Tar ikke buss. Er ikke på skole eller jobb. Ikke drar jeg til legen med andre sykdommer og plager. Holder meg hjemme så godt jeg kan. 
Ingen familiemiddager, er ikke ute å spiser eller på kafé om de i det hele tatt er åpne. Hadde bursdag i forrige uke og den ble ikke feiret på noen vis. 

Så sånn sett så er det som om at jeg er i karantene... eller?

Anonymkode: 3c811...7ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en samfunnskritisk jobb. Ikke i helsevesenet, men innen matproduksjon. Om ikke jeg går på jobb, blir ikke hyllene i butikkene fult opp når folk hamstrer. Ja vi merket ekstremt til hamstringen som skjedde, ble en hel del ekstra arbeid for oss 😐

Anonymkode: dc439...e65

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i karantene nå siden jeg er forkjølet, men må veldig snart tilbake på jobb.

Anonymkode: 2ffdf...de8

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke syk og ingen rundt meg er syk. 

Men jeg forholder meg til de anbefalingene vi har fått. Jeg drar bare på matbutikken ved behov og er nøye med hygienen. Jeg er ikke sosial og holder god avstand til folk. Tar ikke buss. Er ikke på skole eller jobb. Ikke drar jeg til legen med andre sykdommer og plager. Holder meg hjemme så godt jeg kan. 
Ingen familiemiddager, er ikke ute å spiser eller på kafé om de i det hele tatt er åpne. Hadde bursdag i forrige uke og den ble ikke feiret på noen vis. 

Så sånn sett så er det som om at jeg er i karantene... eller?

Anonymkode: 3c811...7ef

Samme som du -velger å forholde med til FHI sine anbefalinger og skulle de endres forholde jeg meg til det.

Anonymkode: d89cb...eb2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg må på jobb på OUS. Og jeg må ta kollektiv til og fra jobb, innom butikken et par ganger i uka. Ellers får jeg daglig tur. 

Anonymkode: c86ce...cbc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en samfunnskritisk job, så må ut noen dager. De andre dagene har jeg hjemmekontor. Ellers prøver vi og holde oss mest mulig hjemme.

Anonymkode: bf32b...05a

• Liker 2
Skrevet

Her jobber mannen som normalt. Er det virkelig så ubegripelig at ikke alle jobber på kontor og kan ha hjemmekontor?

Ellers så er jeg i butikken 1-2 ganger, ser ingen grunn til å få butikken til å pakke varene for meg, klarer fint å holde avstand til andre når jeg handler. 

Også er vi ute på tur og lufter oss daglig. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er vel i karantene selv om jeg ikke kaller det karantene. Jeg er inne hele tiden, går kun ut hvis jeg trenger mer mat eller medisiner. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg sitter i isolasjon. Når jeg kommer ut har jeg ingen planer om å holde karantene. Lurer veldig på om jeg kan bli smittet flere ganger

Anonymkode: f9500...be0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg har en samfunnskritisk jobb som ikke kan gjøres fra egent hjem. All annen tid jeg ikke er på jobb, følger jeg FHI sine anbefalinger. 

Anonymkode: 4173a...6a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lurer veldig på om jeg kan bli smittet flere ganger

Det er det vel ingen som har et klart svar på ennå?  Jeg leste noe her om dagen om at de trodde kanskje man kunne det, men jeg håper jo ikke det. Har du testet positivt på covid-19, da?    Du kan jo prøve å bli smittet på ny når du er ute av isolasjon.. sånn for forskningens skyld

Anonymkode: b7aa4...80f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har altså selvvalgt karantene, ikke faktisk karantene :) Veldig bra dere holder dere hjemme, men viktig å skille på disse to, siden faktisk karantene betyr at du ikke kan gå på butikken (med mindre ingen andre kan handle for deg).

Vi er i karantene fordi vi kom hjem fra ferie 8. mars. Imorgen er karantenen slutt, men vi kommer til å holde den lengre siden en av oss fikk et par symptomer på forkjølelse. Eneste vi kommer til å endre når vi kan gå ut igjen er at vi handler selv og ikke får familie til å gjøre det for oss, ellers blir det å bidra til å holde seg hjemme og flate kurven.

Anonymkode: 3c757...1e6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg isolerer meg, men det er fordi jeg er pårørende til noen som er syk (av noe annet) og vi vil ikke utsette den personen for noe, hverken corona eller vanlig forkjølelse.

Er nok mange som ikke er i karantene, og det er jo helt ok. Kjenner jo til flere som bor i kommuner på bygda f.eks som har 0 smittede, og der lever jo de fleste som normalt, holder kanskje noe mer hjemme på ettermiddag osv. og de reiser ikke ut, men de går jo på jobb, handler selv osv. Skolene er stengt der også altså, men det er liten grunn til å bekymre seg.

Anonymkode: 84b9e...da9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hjemmekontor og har kun vært ute i butikken, ca 1-2 ggr i uken og holder meg da unna folk så godt det lar seg gjøre. Barna har hjemmeskole og stort sett inne. Vært litt ute i hagen. Mannen må på jobb, men kjører egen bil og stopper ikke steder.

Vil påstå det er karantene, selv om vi ikke er syke.

Anonymkode: 81b58...171

Skrevet

Jobber på sykehus

• Opprett ny...