AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #21 Skrevet 21. mars 2020 Det var vel et barnehagebarn som ble innlagt ved Molde sykehus? Syns ikke man skal ANTA at at barn verken blir syke eller er smittebærere. Anonymkode: baab9...66d
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #22 Skrevet 21. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker said: Ja dette er helt sant, og det vi holder på med nå er galskap! Naturen har bare ett behov for å rydde opp litt, og det må vi akseptere, i stedet for å stritte i mot! Anonymkode: 2adab...af0 Vi kan vel bruke det samme argumentet neste gang du eller et familiemedlem blir alvorlig syk med f.eks. kreft og trenger behandling. "Naturen har bare et behov for å rydde opp, det må vi ikke stritte i mot". Hvorfor har vi egentlig sykehus og legevakt og legekontor, når jeg tenker meg om. Må jo bare akseptere at naturen rydder opp og slutte å stritte i mot med medisiner og behandling og slikt tull. Anonymkode: ff8eb...369 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #23 Skrevet 21. mars 2020 28 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke korrekt. Barn blir generelt mindre syke, men mange små barn har fått lungebetennelse de og. Og de er så absolutt smittebærere og grisegode på å smitte andre. Anonymkode: 01774...2f5 Er du også rådgiver i WHO? Anonymkode: 2b332...2c6 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #24 Skrevet 21. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du også rådgiver i WHO? Anonymkode: 2b332...2c6 Det skal tydeligvis ikke så mye til å bli det, så det kan jo absolutt være.. Anonymkode: e93c8...07e 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #25 Skrevet 21. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du også rådgiver i WHO? Anonymkode: 2b332...2c6 Jeg fikk ikke med meg at Giesecke var rådgiver spesifikt for coronavirus i WHO. Hvor har du lest det? Anonymkode: 688fb...fd7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #26 Skrevet 21. mars 2020 Vi kan ikke la være å kjøre bil, selv om masse folk dør i trafikken. På samme måte må vi etter hvert åpne skolene selv om flere vil bli smittet. Ytterst få barn blir alvorlig syk av korona, influensa og lignende sykdommer. Politikerne er under press om å gjøre tiltak, selv om fagmiljøet ikke er enige. Det blir feil i mine øyne. Vi får sammenligne Norge og Sverige etterhvert... Pga åpne skoler skulle Sverige i følge KG være fortapt og alle vil dø. Vi får vel snart svaret på det Anonymkode: 0e1cc...020 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #27 Skrevet 21. mars 2020 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0nxod6/ny-corona-studie-barn-smittes-lettere-enn-foerst-antatt Nei, det stemmer ikke. Anonymkode: f20f2...75e
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #28 Skrevet 21. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi kan ikke la være å kjøre bil, selv om masse folk dør i trafikken. På samme måte må vi etter hvert åpne skolene selv om flere vil bli smittet. Ytterst få barn blir alvorlig syk av korona, influensa og lignende sykdommer. Politikerne er under press om å gjøre tiltak, selv om fagmiljøet ikke er enige. Det blir feil i mine øyne. Vi får sammenligne Norge og Sverige etterhvert... Pga åpne skoler skulle Sverige i følge KG være fortapt og alle vil dø. Vi får vel snart svaret på det Anonymkode: 0e1cc...020 Sverige har stengt skoler fra videregående og oppover. De stenger nok resten snart. Anonymkode: f20f2...75e 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #29 Skrevet 21. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Vi kan ikke la være å kjøre bil, selv om masse folk dør i trafikken. Anonymkode: 0e1cc...020 Nesten ingen dør i trafikken i Norge lenger, spesielt sammenliknet med hvor mange mennesker corona vil ta livet. Anonymkode: bec5a...34f
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #30 Skrevet 21. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Sverige har stengt skoler fra videregående og oppover. De stenger nok resten snart. Anonymkode: f20f2...75e Skolene er altså åpne, det er akkurat det denne tråden handler om. Så hvis alle de selverklærte ekspertene på KG og ellers har rett, og de egentlige ekspertene tar feil, så vil det nå gå til helevete med Sverige. Vi får altså et svar, så kan vi ha det i bakhodet neste gang et virus kommer. Anonymkode: 0e1cc...020 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #31 Skrevet 21. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du også rådgiver i WHO? Anonymkode: 2b332...2c6 Nei, jeg tar ansvar og leser NRK nyheter daglig for å holde meg oppdatert, du burde (åpenbart) prøvde dette du og så du er oppdatert på hva norske myndigheter sier. Anonymkode: 01774...2f5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #32 Skrevet 21. mars 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor åpner Finland skolene igjen på mandag? De har like mange smittede som oss Anonymkode: 4b21d...4c1 Det kan ikke jeg svare på. Finland får gjøre som de vil. Norge kan også finne på å åpne skolene igjen. Om jeg har forstått det riktig blir nok ting åpnet litt og litt etter at det kan tyde på at vi har fått en liten kontroll over smitten. Har hørt rykter om at alt vil åpne igjen etter påske, men rykter er bare rykter. Vi må alle vente å se hva som skjer. Men jeg skrev hva jeg skrev for å forklare tanken bar det i å stenge ned alt. Anonymkode: ec089...1e4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #33 Skrevet 21. mars 2020 https://www.expressen.se/kvallsposten/forskolor-haller-coronasmitta-hos-personal-hemlig-sekretess/ vet ikke hvor smart det er når skoler og barnehager ikke er stengt i Sverige Anonymkode: 0daa1...2b9
Fremhevede innlegg