AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 Orker sjeldent å skrubbe i fjeset mitt når jeg er trøtt og skal sove. Ønsker jo å se fin ut for min samboer da. Jeg vil derfor rense huden rett før leggetid, så slipper jeg å sitte der som en glinsende tomat i sofaen på kvelden å se på pene reklame damer med redigert porselen hud sammen med typen. Og når han skal snu seg mot meg og vi endelig skal ha øyekontakt og litt nærhet etter en lang dag hver for oss så skal han se meg slik? Nei. Derfor venter jeg med tomat fjeset til vi skal inn i mørke og sove. MEN da.. Da er jeg så trøtt og klar for å sove at jeg neaten ikke orker tannbørsten en gang. Jeg ser meg i speilet med maskaraen på og litt svart eyenliner som har synket litt ned under øyet. Fondasion som er ujevn... Jeg drar fingrene under øyet for å fjerne eyliner, men det er litt vondt. Så da blir jeg bare enda trøttere av det. Så sier engelen på høyre skulder: "Du burdre fjernet sminken og tatt på krem før du går"... Men så svarer djevelen på venstre skulder: "gi no bare f*** .... Nå er du døds trøtt og du har fri i morgen, ta deg en skikkelig rens i morgen med krem, for da er du alene likevel" Jeg går for det meste for det siste svaret... Derfor er spørsmålet mitt: Vil jeg merke stor forkjell på huden min om jeg begynner å rense den nå før sengetid? Hvorfor kan man ikke bare fjerne det på morningen istedefor kveld? Hva er forkjellen? Jeg trenger: Motivasjon for å klare å fjerne denne sminken. Altså.. Hva får jeg igjen for det slitet? Anonymkode: f5125...008
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #2 Skrevet 21. mars 2020 Jeg synes det virkelige problemet her er ditt selvbilde. Anonymkode: 91ea0...b0f 15
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #3 Skrevet 21. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det virkelige problemet her er ditt selvbilde. Anonymkode: 91ea0...b0f Det kan godt hende det framstår som jeg har problemer med mitt selvbilde i innlegget, men tråden handler ikke om det. Så da spiller det heller ingen rolle. Lurer bare på om det er sååå viktig å fjerne sminken før leggetid... Håper boen kan svare meg på det. Prøvde bare å være morsom samtidig... Men jeg må bare leve med at det er jeg ikke 😳 (ikke dårlig selvbilde, bare realistisk) Anonymkode: f5125...008 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 Ts.. Glemte å skrive det 👍 Anonymkode: f5125...008
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 Hva med å gjøre som du selv vil og ikke tenke så mye på hva alle andre synes? Anonymkode: 391d6...4da
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #6 Skrevet 21. mars 2020 Har du problemer med huden din? Urenheter? Isåfall vil det jo hjelpe å rengjøre huden. Å stelle huden for natten med rens og krem vil nok ta bedre vare på den også. Natten er tid for å hente seg inn igjen for alt. Selv orker jeg ikke sove med sminke, øynene mine blir slitne og ubehagelige av å sove med vippene klistret fast i mascara. Så må alltid fjerne minst den. Og da blir jo hele fjeset vasket. Hvorfor blir du rød som en tomat av å vaske ansiktet? Jeg bruker bare en ansiktsvask, så krem. Blir ikke rød av det. Anonymkode: 80906...6fd 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #7 Skrevet 21. mars 2020 Fungerer det for deg nå da? Når du dropper å fjerne sminken, hvordan ser huden din ut? Det er jo bare å teste og se hva som skjer over tid, tenker jeg. Noen har hud som «tåler» mye, mens andre får dårlig hud av mindre påkjenninger. Det er vel hevet over enhver tvil at det er bedre for huden å ikke sove med sminken, men hvis du er fornøyd med huden din selv om du sover med sminke, så spiller det jo liten rolle. Får du dårlig hud hvis du gir blanke i å fjerne sminken, så finnes vel motivasjonen der. Anonymkode: 885e9...acd 1
applestories Skrevet 21. mars 2020 #8 Skrevet 21. mars 2020 Når tar du på sminke? Om du fjerner den om morgenen for så å ta på ny, vil jo aldri huden få puste. Det er heller ikke bra for sengetøyet - en ren pute er ikke ren lenge når man gnir sminke ned i, selv om den ikke ser skitten ut. Det siste opplevde jeg i går - og jeg bruker svært lite sminke. Jeg har nemlig samme "problem" som deg - aaaltfor trøtt. Selv uten kjæreste.
Roci Skrevet 21. mars 2020 #9 Skrevet 21. mars 2020 En god grunn til å fjerne sminken om kvelden før du legger deg, er at 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fungerer det for deg nå da? Når du dropper å fjerne sminken, hvordan ser huden din ut? Det er jo bare å teste og se hva som skjer over tid, tenker jeg. Noen har hud som «tåler» mye, mens andre får dårlig hud av mindre påkjenninger. Det er vel hevet over enhver tvil at det er bedre for huden å ikke sove med sminken, men hvis du er fornøyd med huden din selv om du sover med sminke, så spiller det jo liten rolle. Får du dårlig hud hvis du gir blanke i å fjerne sminken, så finnes vel motivasjonen der. Anonymkode: 885e9...acd Dette! Man kan faktisk få uren hud av å sove med sminken på, fordi sminken (sammen med døde hudceller) kan tette til porene og gi både kviser og sorte prikker. TS, hvis huden din ikke ser bra ut uten sminke og du blir veldig rød i ansiktet av å fjerne den, så bruker du kanskje produkter som ikke passer til huden din. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #10 Skrevet 21. mars 2020 Du trengee jo ikke å skrubbe huden hver gang, et milde renseskum er nok. Og både vipper og hud vil se bedre ut uten på sikt. Anonymkode: 131ea...74b
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #11 Skrevet 21. mars 2020 Jeg orker heller nesten aldri å fjerne sminke før leggetid. Føler også at det nesten ikke er nødvendig for mye av sminken forsvinner i løpet av dagen og jeg dusker uansett hver morgen så da renser jeg i samme slengen. Har ikke fått noe spesielt uten hud. Anonymkode: 7850e...126
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #12 Skrevet 21. mars 2020 Ikke klag den dagen huden sier nok er nok å det tyter ut med kviser, og du må faktisk trå til med sikkelig hudrutine. Synes overhodet ikke synd på deg. Synes heller mer synd på huden din som ikke får sjansen til å puste når det trengs. Det kan gå så langt at du må til sikkelig behandling his hudpleien som kan føre til at du får en pekefinger eller to. Er så sjekke glad for at jeg tar hensyn til huden min enn at sminke MÅ være på. Det og se ut som en huleboer er ikke så ille so man skulle tro😂 Anonymkode: f8060...ac1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #13 Skrevet 21. mars 2020 1) Uren hud, sorte prikker. 2) Tidlig aldring, tekstur og ujevn hudtone, pga forurensning, huden får ikke puste. Mulig det er motivasjon for å rense huden på kvelden. Ser at Du sier at du ikke vil rense huden tidligere på kvelden pga samboer. Men hvorfor bare ikke farge vipper og bryn så er de uansett mere markert. Selv har jeg vipper og tatoverte bryn, så ser alltid sminket ut 😄 Anonymkode: 7a7c6...963 6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #14 Skrevet 21. mars 2020 Hvis du blir rød som en tomat av å rense huden så betyr det at du bruker feil produkter. Har du prøvd å bruke en oljerens for så å følge opp med en mild vanlig rens. siden du blir rød så går jeg ut ifra at du Jar sensitiv hud. Det er derfor svært viktig at du bruker produkter som er skånsomme mot huden og som ikke inneholder irriterende ingredienser (feks.: parfyme). Hvor farlig det er å ikke fjerne sminken er vanskelig å si. Men hvis du ofte ikke fjerner sminken så ville jeg vært ekstra nøye på hvilke produkter du bruker og hva de inneholder. Anonymkode: cdc1a...03c
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #15 Skrevet 21. mars 2020 Det blir en "ond sirkel" for ansiktet ditt. Du bruker sminke for å se pen ut for samboeren, men vasker ikke av sminken om kvelden. Dette fører til at huden blir mer stygg og da må du bruke mer sminke for å dekke den. Anonymkode: ff642...567 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #16 Skrevet 21. mars 2020 Jeg ønsker å høre det positivet med å begynne å fjerne sminken på kvelden, ikke det negative ved å 'ikke gjøre det. Vil huden min bli bedre og finere enn den er hvis jeg begynner å fjerne sminken? 🙂 Jeg lærer best av belønning, ikke straff😁 TS Anonymkode: f5125...008 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #17 Skrevet 21. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å høre det positivet med å begynne å fjerne sminken på kvelden, ikke det negative ved å 'ikke gjøre det. Vil huden min bli bedre og finere enn den er hvis jeg begynner å fjerne sminken? 🙂 Jeg lærer best av belønning, ikke straff😁 TS Anonymkode: f5125...008 Jeg har ikke peiling på hudpleie, men jeg er 52 år, og kan bare si at etter at jeg begynte å fjerne sminken hver kveld etter å stort sett ha latt være i 35 år, så er huden min blitt en helt annen. (Nå skal det også sies at jeg også på samme tid begynte å bry meg mer om hvilke hudpleieprodukter jeg brukte på dagtid sånn at det blir vanskelig å si hva som er hva.) Anonymkode: 2355e...34f 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #18 Skrevet 21. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å høre det positivet med å begynne å fjerne sminken på kvelden, ikke det negative ved å 'ikke gjøre det. Vil huden min bli bedre og finere enn den er hvis jeg begynner å fjerne sminken? 🙂 Jeg lærer best av belønning, ikke straff😁 TS Anonymkode: f5125...008 Det som er med hudpleie - og forsåvidt sminke også - er at det som fungerer på en, ikke nødvendigvis fungerer for alle. På generell basis vil man nok kunne si at det er bra for huden at sminke fjernes og huden renses før man legger seg - da selvsagt med produkter tilpasset deg. Om akkurat DU vil få finere hud kan selvsagt ikke noen garantere, dessverre. Hvordan er huden din i dag da? Er den dårlig har du lite å tape på å prøve i hvert fall. En annen fordel med å fjerne sminken er at man slipper å kline til sengetøyet med sminke. Det er en stor motivator for min del i hvert fall. Vil ikke ha flekkete og skittent sengetøy etter en natt liksom (og nei, jeg bruker ikke SÅ mye sminke, men sover jeg med sminke havner det i sengetøyet). Anonymkode: 885e9...acd
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #19 Skrevet 21. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke peiling på hudpleie, men jeg er 52 år, og kan bare si at etter at jeg begynte å fjerne sminken hver kveld etter å stort sett ha latt være i 35 år, så er huden min blitt en helt annen. (Nå skal det også sies at jeg også på samme tid begynte å bry meg mer om hvilke hudpleieprodukter jeg brukte på dagtid sånn at det blir vanskelig å si hva som er hva.) Og så kan jeg jo legge til at det sier seg selv at det å bytte ut sminke, forurensning og skitt som man får i løpet av dagen, med pleiende produkter som man påfører en ren hud, selvfølgelig gjør godt for huden. Anonymkode: 2355e...34f 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #20 Skrevet 23. mars 2020 Skjønner ikkje heilt spørsmålet? Hvis du ikkje orker å fjerne sminke om kvelden, er det ditt valg. Hvis ein har hudutfordringer som eksem, uren hud, tørr hud, vil nok ein ha ein hudrutine kveld og morgon. Kjøp heller eit micellar vann på flaske. Sveip over ansikt tar kun nokon sekunder, gjerne hvis du i tillegg orker å pusse tennene og, så kan du ta det samtidig. Sekunder spart! Anonymkode: 19dc2...ecc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå