Gjest Gitte Skrevet 21. juni 2005 #21 Skrevet 21. juni 2005 14,5 er smått... typen har 19, og syns ikke den er så enormt stor.. misforstå meg rett, den er mer enn stor nok for meg, men fikk ikke hakaslepp første gang jeg så den 1
Gjest Long John Silver Skrevet 21. juni 2005 #22 Skrevet 21. juni 2005 Dette med "EU-str" på kondom har ikke nødvendigivs noen spesiell sammenheng med gjennomsnittslengde. Ehh jo det har vel det! Det er forsket på EU-snittet. Gjort mange undersøkelser for å finne det målet på kondomen som passer flest mulig erigerte europeiske peniser. Ergo så er det en sammenheng. Det viktigste med kondomen er ikke at den dekker hele penislengden, men at den dekker alt som skal inn i vagina. Og der mener Eu-forskerne at 17 cm skal holde i lange baner.
Gjest Vitenskapsmann Skrevet 20. desember 2010 #23 Skrevet 20. desember 2010 I praksis så er snittet litt annerledes enn det som alle sexologer og leger prøver å prakke på oss. Har sett undersøkelser der snittet for europeiske menn mellom 20 og 35 er ca 16,5 cm. Tar man med unggutta fra 16 og den eldre garde opp til 70 år synker snittet til 13,5 cm eller noe deromkring, som er det tallet som det alltid referes til for at de med litt mindre utstyr ikke skal få komplekser eller føle seg unormale. Det er faktisk gjort nøye studier på kondomstørrelser i EU. Og den er på 17 cm. Hvis du har problemer med å få på dongen er du "over normal", sliter du med å få den til å henge er du "under normal" *. Synes det er rart at ikke flere bruker kondomstørrelse som referanse når de hevder at de har eller har vært bortpå for store/små peniser. * Normalen er regnet ut fra et 90% intervall med 5% avvik i begge ender. Det der er bare tull, gjennomsnittet i Norge er rundt 14-15 cm. Eldre menn har ikke mindre penis eller ereksjon enn yngre, og penis er utvokst ca. i 17årsalderen så det ville ikke gjort mye forskjell. Faktisk så er standardavviket på 2cm. Altså 55% av befolkningen har mellom 14-16 cm penis. http://www.gigp.com/penis_size.php
Gjest Ibico Skrevet 20. desember 2010 #24 Skrevet 20. desember 2010 Jeg blir glad av å lese dette. Jeg er 19x15 og stolt bruker :-) Takk for god informasjon! Dette er bra for selvtillitten, men selv liker jeg at de er mellom 16-18 og ikke for tykke ;-)
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2010 #25 Skrevet 20. desember 2010 Problemet med "gjennomsnittstall" er at det sjeldent kommer fram hvordan det blitt målt i den aktuelle undersøkelsen. Det vil si, er det målt med eller uten "fat pad'den" over penisroten? Forskjellige måleundersøkelser bruker forskjellige metoder, og det kommer som regel ikke fram hvilken som er brukt. Denne undersøkelsen (linken under) er helt klar, i og med at den har målt begge deler. Som man ser var også den gjennomsnittlige fat pad'en her nesten 3 cm, noe som kan forklare hvorfor så mange menn tror de har liten penis. De leser om at gj.snittet er 15cm, men måler seg selv på den minst flatterende og "ærlige" måten, og mister derfor kanskje 2-3cm i forhold til det gjennomsnittet de har lest om. I følge denne undersøkelsen er gjennomsnittet på det som faktisk "stikker ut av kroppen" ca. 13cm. http://www.measurection.com/fusionbb/showtopic.php?tid/49686/
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #26 Skrevet 31. desember 2010 eg er ein 16 år gammal gutt... er penisen unormal liten når den er ca 14,7 når den er målt oppå... og den er ca 4,5 i breid målt oppå.. e da lite??
QueenPenelope Skrevet 31. desember 2010 #27 Skrevet 31. desember 2010 eg er ein 16 år gammal gutt... er penisen unormal liten når den er ca 14,7 når den er målt oppå... og den er ca 4,5 i breid målt oppå.. e da lite?? Nei, det er helt gjennomsnittlig og normalt. Kos deg med den i årene som kommer, du Godt nytt år!
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2011 #28 Skrevet 4. januar 2011 Har selv en penis på ca 14 cm, har ikke fått noen klager til nå , men det jeg lurer på om det er andre som sliter med at den faller ut ?
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2011 #29 Skrevet 4. januar 2011 Skal ikke uttale meg noe om gjennomsnittstørrelser. For meg er ikke en lang penis noe must, så lenge den har en viss lengde, jeg har derimot det problemet at det i enkelte stillinger skal lite til før gutten kommer helt inn (og det er ubehagelig), selv med de som er ganske normalt utrustede. Men har vært borti noen som har vært for små, men disse har også vært litt tynne ... kjipe greier. Det kan jo være litt av problemet ditt og, at han kommer for langt inn ... 1
Gjest Andreas Skrevet 17. mars 2011 #30 Skrevet 17. mars 2011 Jeg har en penis på 8cm i slapp og 18 cm i stiv, jeg er 16 år.. er jeg unormal?
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2011 #31 Skrevet 17. mars 2011 Kondomene er laget for å passe "alle" Det vil si at en med 12 cm kan bruke en 17cm kondom uten problemer, det samme gjelder med en på 20. Har lest at gjennomsnittet er ca 15 cm, men at det er flest menn som har ca 14 cm penis, altså "under" gjennomsnittet. Normalen er vell ifra 11-19 cm tror jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå