Gå til innhold

Sitter i karantene men forstår ikke hvorfor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en uke igjen av karantene. Fikk forkjølelsesymptomer og ringte lege på mandag som var. Dette pga jeg jobber i helsevesenet og ikke visst hvordan jeg skulle forholde meg. Hun sa jeg skulle i karantene og teste meg for korona. Fikk videre beskjed om at jeg ikke skulle bli testet men holde meg hjemme i karantene. Nå leser jeg på helsedirektoratet sin side at det kun er de som har vært på utenlandsreise eller i kontakt med en som er smittet som skal i karantene.... men likevel, her sitter jeg? Jeg er helt frisk nå og ingen forkjølelsesymptomer lenger.

Anonymkode: 211a0...ef8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det offisielle rådet er å holde seg inne ett døgn etter at symptomene har gått over. Det er riktig nok ikke nok hvis det er corona, men de vil jo at det skal spre seg litt også.

Anonymkode: aadee...614

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke i karantene. Er du i tvil ringer du koronatelefonen. 

Anonymkode: 8aea7...33b

AnonymBruker
Skrevet

Du kan sikkert begynne å jobbe igjen, gjelder nok mange.  Sikkert mange som syns det er deilig med corona-ferie men nå er det over. 

Anonymkode: 28145...fcd

Skrevet

Følg legens råd. Helsedirektoratet gir ikke konkrete nok råd nå rett og slett, de svarer jo forskjellig inne på sidene sine. Hvis du har/har hatt corona så er du smittsom en periode etter at symptomene har gitt seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke i karantene. Er du i tvil ringer du koronatelefonen. 

Anonymkode: 8aea7...33b

Og der får man forskjellig svar hver gang man ringer. Jeg ringte 3 ganger fordi jeg var usikker og syntes svarene deres var utydelige, fikk forskjellig svar hver gang🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 8f136...c86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar! Jeg har ringt rundt og det er bestemt at jeg kan begynne på jobb igjen!👏🏻 «Korona-ferie» liksom... kan ikke skjønne at noen ønsker seg det. Den siste uken har ikke vært gøy. Dagene har gått seint. Det å ikke ha noe å stå opp til og følelsen av å sitte hjemme helt ubrukelig, når jeg kunne vært med å bidratt har vært vanskelig. Veldig glad for at jeg nå er ute av karantene

Anonymkode: 211a0...ef8

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg av signert helsepersonell

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Har man forkjølelsessymptomer skal man holde seg hjemme. Nå som viruset spres fritt i landet gjelder ikke lengre reglen om at du kun skal testes om du har vært på reise. 

Ta ansvar, for gods sake...

Anonymkode: 82aa0...09e

• Opprett ny...