Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 50% uføretrygdet grunnet en dramatisk oppvekst osv. Kan ikke forklare alt. Snåsamannen reddet livet mitt. Jeg er på en måte frisk, men samtidig ikke. Jeg er høysensitiv og tåler veldig lite. Kan være så utmattet ofte at jeg må hvile mye. Problemet er bare at jeg ikke tørr å date noen. Jeg er redd for å bli dømt. Hva skal folk tro? Jeg er attraktiv og oppegående. Men redd folk skal tro det er noe galt med meg og se ned på meg. Hva skal jeg si når jeg møter noen på tinder!? At jeg er 50% ufør? Hvordan ser folk på dette? 

Anonymkode: 2d963...5da

Videoannonse
Annonse
Gjest DislayName
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er 50% uføretrygdet grunnet en dramatisk oppvekst osv. Kan ikke forklare alt. Snåsamannen reddet livet mitt. Jeg er på en måte frisk, men samtidig ikke. Jeg er høysensitiv og tåler veldig lite. Kan være så utmattet ofte at jeg må hvile mye. Problemet er bare at jeg ikke tørr å date noen. Jeg er redd for å bli dømt. Hva skal folk tro? Jeg er attraktiv og oppegående. Men redd folk skal tro det er noe galt med meg og se ned på meg. Hva skal jeg si når jeg møter noen på tinder!? At jeg er 50% ufør? Hvordan ser folk på dette? 

Ikke si at Snåsamannen reddet livet ditt. Det gir dårligere inntrykk enn at du er uføretrygdet. Ellers, så lenge du er normal på fleste områder vil du ikke ha noe problem med dating.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, DislayName skrev:

Ikke si at Snåsamannen reddet livet ditt. Det gir dårligere inntrykk enn at du er uføretrygdet. Ellers, så lenge du er normal på fleste områder vil du ikke ha noe problem med dating.

Jeg sier jo ikke det. Prøvde bare å fortelle at jeg ikke er kjempe syk, men sliter likevell.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte gå innover på det der. Huske på at de samme spørsmålene dukket opp hos meg da jeg studerte og hadde jobb og kjæreste også..da jeg var "frisk". Det kommer bare i en ny innpakket utfordring..og jeg ser på det som personlig gåte. 

1. Ville jeg selv ha datet meg? Hvorfor/hvorfor ikke? 

2. Jeg prøver å være litt min egen partner for øyeblikket. Av og til er jeg uenig eller vil endre på noe for å bli mer fornøyd og bærekraftig..

3. Om noen ikke vil date meg fordi jeg er ufør får være deres ærlige sak. Vi er nok ikke rett for hverandre uansett da...? Jeg legger mer vekt på hva jeg selv kritiserer meg selv for enn andre. Som regel speiler de bare det jeg holder på med usnsett

Så jeg forsøker å være sammen med meg nå. 

Anonymkode: b2d3c...a3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

PS.  Å være normal på fleste områder er man jo når man faktisk reagerer på noe "unormalt". Å si at man er syk rett etter et bombeangrep eller en voldelig hendelse og trenge healing i etterdrønningene, er ikke unormalt. Ingenting i naturen er mer normalt enn det. 

Det mennesket som aldri har trengt healing...er vel kanskje mer spesielt? 

• Liker 1
Gjest DislayName
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

PS.  Å være normal på fleste områder er man jo når man faktisk reagerer på noe "unormalt". Å si at man er syk rett etter et bombeangrep eller en voldelig hendelse og trenge healing i etterdrønningene, er ikke unormalt. Ingenting i naturen er mer normalt enn det. 

Tja. Mange som tenker at Snåsamannen er en godsinnet sjarlatan og de som tror på sånt er litt enkle. Jeg vil tro det er mer stigmatiserende enn at man er  delvis uføretrygdet.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk❤️

Gjest Familytree
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er noe galt med meg

Det er ikke noe galt med deg. Mange mennesker lever under de samme 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg selv kritiserer meg selv for enn andre

Du håper at folk ikke dømmer deg, men hva tenker du om hvordan du behandler deg selv? Gi deg selv en pause😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...