AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 Ett innlegg som ble delt i et annet nettsted: Sitat Sykepleier gjør en viktig samfunnskritisk jobb og det er vel alle enige. I de siste dagene har forstått det slik at de har blitt grådigere da de krever mer lønn! Nå har disse sykepleiere blitt en av de mest grådigste som finnes idag og de utnytter en sårbar koronasituasjon til sin egen fordel. Hvordan i det huleste har de hjerte til å gjøre noe slik??? De får lønn for å gjøre jobben sin. I tillegg tjener sykepleier godt fra før og i allefall viser statistikk det. Sykepleiere har muligheten til å arbeide på ugunstige tider og tjene ekstra mye. Alle vil ha mer lønn og dette er ikke tiden for å diskutere lønn. Regner med det er flere sykepleiere her, og vil derfor høre deres synspunkter. På nettstedet hvor dette ble delt, var det overveldende flertall av menn, noe som naturligvis betyr at det var få sykepleiere. Hva tenker dere andre om situasjonen? Personlig synes jeg sykepleiere gjøre utrolig bra jobb og fortjener mer lønn. Anonymkode: 083d9...1e1 7
ErGlad Skrevet 21. mars 2020 #2 Skrevet 21. mars 2020 Jeg synes sykepleiere fortjener lønnen sin. De fortjener selvsagt bedre lønn! 39
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #3 Skrevet 21. mars 2020 Ønsker heller bedre bemanning enn høyere lønn. Sier ikke nei takk til høyere lønn altså, men det vil ikke hjelpe så mye i hverdagen på en travel arbeidsplass. Anonymkode: 3457c...265 33
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 21. mars 2020 Synes helsepersonell bør bytte lønn med fotballspillere som tjener millioner av kroner på å løpe etter en idiotisk ball i 90 minutter. Forøvrig bør vaskepersonell også få betraktelig mer i lønn Anonymkode: 2d70c...79e 52
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ønsker heller bedre bemanning enn høyere lønn. Sier ikke nei takk til høyere lønn altså, men det vil ikke hjelpe så mye i hverdagen på en travel arbeidsplass. Anonymkode: 3457c...265 Jeg støtter dette forslaget. Det burde heller sykepleieren i NRK-artikkelen skrevet istedet. Anonymkode: bfb33...fee 18
Gjest DislayName Skrevet 21. mars 2020 #6 Skrevet 21. mars 2020 Selvsagt fortjener sykepleiere bedre lønn. Det gjør lærere, sosionomer, helsefagarbeidere og andre såkalt lavstatusyrker også. Vi ser jo veldig godt i disse dager hvem som virkelig er viktig i et samfunn.
Gjest Alkoholist Skrevet 21. mars 2020 #7 Skrevet 21. mars 2020 Jeg synes de fortjener mer lønn. Det er i sånne krisetider man ser hvor viktig jobben de gjør er.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #8 Skrevet 21. mars 2020 Jeg er sykepleier, har aldri klaget særlig på lønnen, men må jo si at når jeg har fått snapper av venner på hyttetur på min arbeidshelg, eller fra afterski i påsken, eller julaften med familien, og jeg har vært på jobb, da har jeg jo noen ganger tenkt at det er bitte litt urettferdig, at jeg seriøst har valgt feil yrke. Men så i disse tider da, når noen er permittert, andre i fare for permisjon, noen kanskje må legge ned butikker osv, mens jeg kan jobbe så mye ekstra jeg vil, da ser jeg jo det at en sikker jobb trumfer alt av fritid og lønn. Anonymkode: 0505d...278 25
Tarmegenbolle Skrevet 21. mars 2020 #9 Skrevet 21. mars 2020 (endret) Sykepleiere har aldri slått meg som grådige, men jeg er litt skuffet over den lave forståelsen (noen av) de viser for samfunnsøkonomi og det faktum at de har veldig sikre jobber. Endret 21. mars 2020 av Tarmegenbolle 10
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #10 Skrevet 21. mars 2020 Stort sett så er det sykepleierne som får lønnsløft i helsevesenet. Synes faktisk at hjelpepleierne/ helsefagarbeidere og assistenter nå står for tur til et skikkelig lønnsløft. De gjør tross alt nesten samme jobben som sykepleierne, samtidig som de tar de tyngste oppgavene som sykepleierne slipper. Men for all del, sykepleierne fortjener lønnen sin og vel så det. Det er jo ganske ironisk at de som har de viktige jobbene i samfunnet er gruppene med lavtlønte slitere. Anonymkode: 185ac...a0f 25
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #11 Skrevet 21. mars 2020 På tide at sykepleiere begynner å tenke mer på hvordan de også kan oppnå høyere lønn og arbeidsvilkår som står i stil med ansvar og arbeidsbyrde. Tradisjonelt sett har sykepleiere ikke har så mye fokus på dette, og det er kanskje lagt opp til at det skal være slik. Hvis kvinner ønsker seg like muligheter som menn har, må de begynne å tenke mer på hva hver enkelt gjør for å bli imøtegått med krav om bl.a lønns- og arbeidsvilkår. Problemet er at kvinner ofte ikke ønsker å ta ledelse, men å bli ledet. Konsekvensen blir at de blir satt som nummer 2 foran menn. Menn som selvfølgelig er mer tydelig ,forstår seg på strategi og konkrete virkemidler, oppnår viljen sin i langt større grad. Så om du er for likestilling og lik lønn, må du nesten begynne å reagere, og ikke tro at å slenge rundt med BHen er uttrykk for revolusjonære tanker. Det legger egentlig bare opp til misforståelser. For å sette det litt på spissen. Anonymkode: 62fe1...1b2 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #12 Skrevet 21. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stort sett så er det sykepleierne som får lønnsløft i helsevesenet. Synes faktisk at hjelpepleierne/ helsefagarbeidere og assistenter nå står for tur til et skikkelig lønnsløft. De gjør tross alt nesten samme jobben som sykepleierne, samtidig som de tar de tyngste oppgavene som sykepleierne slipper. Men for all del, sykepleierne fortjener lønnen sin og vel så det. Det er jo ganske ironisk at de som har de viktige jobbene i samfunnet er gruppene med lavtlønte slitere. Anonymkode: 185ac...a0f Nei, i sykehus gjør ikke helsefagarbeidere og assistenter nesten samme oppgave. På langt nær. For meg er det nesten ikke vits å ha en assistent eller helsefagarbeider med meg på vakt der jeg jobber, fordi pasientene så og si alltid er oppegående og steller seg selv og henter mat selv. Jeg løper rundt og har gjerne 8 antibiotika samtidig, cabiven, smertelindring, kvalmestillende, sonde, avføringsmidler, har samtaler med pasientene om ting som smertelindring og andre problematikker de har som ikke helsefagarbeidere og assistenter kan bidra særlig med uansett, stelle CVK osv osv. På andre avdelinger der pasienter trenger hjelp til stell og mat gjør nok helsefagarbeidere og assistenter en viktig jobb, men det er rett og slett kunnskapsløst å si at vi gjør ca det samme som dem. Anonymkode: 36f1c...acb 32
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #13 Skrevet 21. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, i sykehus gjør ikke helsefagarbeidere og assistenter nesten samme oppgave. På langt nær. For meg er det nesten ikke vits å ha en assistent eller helsefagarbeider med meg på vakt der jeg jobber, fordi pasientene så og si alltid er oppegående og steller seg selv og henter mat selv. Jeg løper rundt og har gjerne 8 antibiotika samtidig, cabiven, smertelindring, kvalmestillende, sonde, avføringsmidler, har samtaler med pasientene om ting som smertelindring og andre problematikker de har som ikke helsefagarbeidere og assistenter kan bidra særlig med uansett, stelle CVK osv osv. På andre avdelinger der pasienter trenger hjelp til stell og mat gjør nok helsefagarbeidere og assistenter en viktig jobb, men det er rett og slett kunnskapsløst å si at vi gjør ca det samme som dem. Anonymkode: 36f1c...acb Du er klar over at helsepersonell jobber andre steder enn på sykehus? Det er vel de som jobber i hjemmetjenesten og på helsehus som har det største trykket nå. De eldste som bor i institusjon kommer ikke på sykehus, de blir ivaretatt der de er. På landsbasis så er ikke så mange innlagt nå at det skaper store problemer på sykehusene. Som hjelpepleier på et helsehus, gjør jeg nesten alt som du lister opp i ditt innlegg, bortsett fra smertelindring. Anonymkode: 185ac...a0f 18
ajarRun Skrevet 21. mars 2020 #14 Skrevet 21. mars 2020 Jeg synes vi burde kutte ut sykepleiere og kun ha leger. 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #15 Skrevet 21. mars 2020 50 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg synes vi burde kutte ut sykepleiere og kun ha leger. Hvorfor? Anonymkode: bfb33...fee
ajarRun Skrevet 21. mars 2020 #16 Skrevet 21. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Anonymkode: bfb33...fee Skjønner ikke vitsen med sykepleiere. 1
Tarmegenbolle Skrevet 21. mars 2020 #17 Skrevet 21. mars 2020 Pleie av syke er ikke så voldsomt vanskelig å forstå behovet for. 1
Hellisinhello Skrevet 21. mars 2020 #18 Skrevet 21. mars 2020 Jeg er så JÆVLIG lei av fagarbeidere som påstår at de "gjør nesten det samme som sykepleiere". For i helvete: NEI, dere GJØR IKKE DET. Dere aner ikke hva dere snakker om. Mindreverdighetskomplekset dere lider av, aner jeg ikke hvor kommer fra. Det triste faktum er at sykepleiere nesten ikke tjener mer enn fagarbeidere i helse - tross den enorme forskjellen i utdanning, arbeidsoppgaver og, mest av alt, ANSVAR. Og til dagens situasjon: Tror dere at det er helsefagarbeidere/hjelpepleiere som står bedside med alvorlig syke koronasmittede pasienter? NEI - det er spesialsykepleiere og leger. Satan altså, stikk fingeren i jorden og våkne for helvete opp. 27
Tarmegenbolle Skrevet 21. mars 2020 #19 Skrevet 21. mars 2020 2 minutter siden, Hellisinhello skrev: Jeg er så JÆVLIG lei av fagarbeidere som påstår at de "gjør nesten det samme som sykepleiere". For i helvete: NEI, dere GJØR IKKE DET. Dere aner ikke hva dere snakker om. Mindreverdighetskomplekset dere lider av, aner jeg ikke hvor kommer fra. Det triste faktum er at sykepleiere nesten ikke tjener mer enn fagarbeidere i helse - tross den enorme forskjellen i utdanning, arbeidsoppgaver og, mest av alt, ANSVAR. Og til dagens situasjon: Tror dere at det er helsefagarbeidere/hjelpepleiere som står bedside med alvorlig syke koronasmittede pasienter? NEI - det er spesialsykepleiere og leger. Satan altså, stikk fingeren i jorden og våkne for helvete opp. Nå er vel smittefaren like stor uavhengig av hvor syk den coronadmittede er, slik at det ikke har så mye å si for egen trygghet. 1
Hellisinhello Skrevet 21. mars 2020 #20 Skrevet 21. mars 2020 Akkurat nå, Tarmegenbolle skrev: Nå er vel smittefaren like stor uavhengig av hvor syk den coronadmittede er, slik at det ikke har så mye å si for egen trygghet. Det var ikke poenget - poenget er hvem som BEHANDLER disse pasientene, og hvilken KOMPETANSE de har. Eldre pasienter på sykehjem og lignende institusjoner får ikke livreddende behandling - de får palliativ behandling. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå