AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 Jeg har en bachelor i datateknikk (ingeniørfag) og har søkt en del jobber i noen måneder nå uten engang å bli innkalt til intervju, nå ser det ikke ut som det akkurat vil bli noe lettere å få jobb fremover så jeg søkte derfor på en master for å bli sivilingeniør. Men egentlig har jeg «alltid» hatt lyst til å bli lærer og jeg er egentlig ikke spesielt interessert i å jobbe med programmering osv (har alltid angret litt på valget av studiet helt siden jeg startet), så nå er jeg bare veldig usikker på om jeg skal satse på sivilingeniør eller lektorutdanning. Velger jeg sivilingeniør er det jo kun 2 år til, mens lektorutdanning blir 5 nye år... Hva er «lurest» å gjøre og hva tror dere gir bedre mulighet for jobb fremover? Er vel kanskje stor skille i lønn mellom de to og? Trenger hjelp til å bestemme meg for jeg er så jævlig ubesluttsom.. Anonymkode: da61c...c1b
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #2 Skrevet 21. mars 2020 Forventet startlønn bare for bachelor i datafag er vel like høy som startlønn lektor, i alle fall i de største byene. Anonymkode: a34bf...e9a 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #3 Skrevet 21. mars 2020 Du kan vel ta siv.ing og så eventuelt ppu? Da sparer du ett år... Aner ikke hvor lett det er å få jobb med den komboen, da. 🤔 Anonymkode: 649dd...0b1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 https://www.utdanningsforbundet.no/medlemsgrupper/videregaende-opplaring/slik-blir-du-larer-i-videregaende-opplaring/ Anonymkode: 649dd...0b1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 Det er vel et stort arbeidsmarked for begge deler, kommer selvfølgelig litt an på hvor du bor. Jeg ville absolutt anbefalt lektorutdanning, da det er et veldig variert og gøyalt yrke. Anonymkode: 28546...e6d 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #6 Skrevet 21. mars 2020 50 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan vel ta siv.ing og så eventuelt ppu? Da sparer du ett år... Aner ikke hvor lett det er å få jobb med den komboen, da. 🤔 Anonymkode: 649dd...0b1 Ja, jeg vurderte det og! Da har jeg også kanskje noe å falle tilbake på om jeg «angrer» senere.. Og 3 år til med skole høres mye bedre ut enn 5 år til! Bare fortsatt litt usikker på hva som er forskjellen mellom sivilingeniør + PPU og 5 årig lektorutdanning, sendte mail til skolen og spurte så håper svaret dems gjør meg litt klokere. 46 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vel et stort arbeidsmarked for begge deler, kommer selvfølgelig litt an på hvor du bor. Jeg ville absolutt anbefalt lektorutdanning, da det er et veldig variert og gøyalt yrke. Anonymkode: 28546...e6d Og ikke minst givende! Kjenner jeg er lei av å sitte foran pcen dag inn og dag ut med programmering allerede, det er ikke akkurat noe som frister å gjøre resten av livet. Skulle jeg fulgt hjertet ville jeg nok definitivt valgt lektor.. Anonymkode: da61c...c1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå