Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble permittert fra jobben min på et bakeri. I kontrakten min har jeg en 10% stilling med kun to faste lørdager i måneden. Hver måned jobber jeg imidlertid mye mer, siden jeg tar på meg vakter når andre blir syke eller ikke kan jobbe. Jeg søkte om dagpenger, men regner ikke med å få svar med det første. Uansett så skal jeg vel få betalt for de timene jeg allerede rakk å jobbe denne måneden?

Og har jeg rett til å få betalt for allerede avtalte vakter som jeg ikke får jobbet som følge av permitteringen min? Én av de vaktene er den andre faste lørdagen min, men så tok jeg også på meg tre ekstra kveldsvakter. Hadde vært fint å fått betalt for disse. Syns at vi har fått så lite informasjon, og reglene er vanskelige å forstå for oss som er helt nye i arbeidslivet, særlig siden de endrer seg hele tiden

Setter pris på svar❤️

Anonymkode: c3e47...a1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du skal ha betalt for det du har jobbet, ja. Om du hadde vakter som falt inn under de to første dagene av permitteringen (lønnspliktperioden) vil jeg anta du skal ha betalt for dem også, men det er nettopp en antagelse. 

Om du er fulltidselev ved VGS har du ikke rett til dagpenger. 

Ung.no kan kanskje gi deg mer presise svar. 

Endret av Tarmegenbolle
AnonymBruker
Skrevet

Som vgs-elev har du dessverre ikke rett på dagpenger. Men du skal selvsagt ha betalt for de timene du allerede har jobbet. 

Anonymkode: 586ce...cd0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om du har rett på dagpenger. Men reglene fungerer slik at de ikke tar hensyn til at du har planlagt ekstra vakter. Beregningsgrunnlaget er basert på hvordan du har jobbet tidligere, maksimalt opp til de 3 foregående årene. Dessverre.

Anonymkode: bbfc1...98a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...